;
Mahmud Erol Kılıç

Mahmud Erol Kılıç

  • Tüm Yazıları
18 yazı listeleniyor
En eski en üste

Bir geleneği olmak 1

Tahminen yirmi yıl kadar evveldi. Geleneksel düşünce okulunun yaşayan temsilcilerinden Seyyid Hüseyin Nasr, kitaplarını neşreden İnsan Yayınları'nın davetlisi olarak bir dizi konferanslar vermek üzere İstanbul'a gelmişti. Bu meyanda yayınevinin sahib... devamı

Ya Molla Fenârî bizim neyimiz oluyor?

Osmanlı âlimlerinin din anlayışları ile şimdiki din âlimlerinin anlayışları aynı gelenekten mi besleniyorlar sorunsalı etrafındaki geçen haftaki yazımızı Davud-ı Kayseri bizim neyimiz oluyor diye sorarak bitirmiştim. Şimdi aynı soruyu Kayseri'nin vef... devamı

Davud el- Kayseri bizim neyimiz olur?

Yaşadığı dönemde “Din ve Milletin Şerefi” anlamına gelen Şerefu'd-Din ve'l-Mille lakabı ile taçlandırılan Osmanlı'nın ilk baş müderrisi Dâvûd el-Kayserî aslen, İran Sâve'den gelen bir ailenin çocuğu olarak Kayseri'de dünyaya geldi. 11 Mart 1350 tarih... devamı

An'anedeki alim tipimiz (I) Davud el-Kayseri

Yazılarımızda günümüz Müslümanlarının ve hususen din adamları ve uzmanlarının İslam algıları ile An'anedeki âlimlerimizin İslam anlayışları arasında en temelde, yani eskilerin tabiriyle “Asıllar”da bazı mühim farklar olduğunu ileri sürmekteyiz. Ve ka... devamı

Geleneksel tohum kendini üretir

Geçen yazımızda bazı modern din yorumlarının bu topraklar üzerindeki bin yıllık geleneğimizin kurucu âlim şahsiyetlerinin anlayışları ile ne kadar örtüştüğü üzerinde kafa yormaya devam edeceğiz demiştim. Araştırmamızın en dikkat çekici sonucu, bu bin... devamı

UFO haline getirilen İslam

Bugün İslam dünyasının karşılaştığı en mühim problem bana göre din adamlarının serdettikleri nevzuhur açıklamalarla onu ya bir “ölü” din haline veyahut bir “öldürme“ dini haline getirmeleri olmuştur. “Yeni Açıklamalar” derken, zamanın ve insanın ihti... devamı

4 dereceli din

Geçen haftaki yazımıza “Din Adamı Modelimiz Yunus Emre Olsaydı” diye bir başlık atmış ve evvela onun bir “din adamı” olduğunu son araştırmalar ışığında ortaya koymuştuk. Sonra ise “Ne olurdu?” sorusunu Gelenekteki bu din adamının din yorumu ile günüm... devamı

Din adamı modelimiz Yunus Emre olsaydı

Bazılarının bu başlığa istihza ile yaklaşacağını ve yazının devamını okumayacaklarını tahmin ediyorum. Biz işte bu kibirli ve alaycı tavrın nedenlerini tahlil etmeye çalışmalıyız diye düşünüyoruz. Çünkü bu tavırda bugünkü Müslümanların din felsefeler... devamı

Tasavvuf erbabı da kendilerini hesaba çekmeli 2

Halihazırda İslam dünyası maalesef tefekkür gücünü yitirmiş durumda. Mütefekkir, bilge, hakîm, ârif kalmadı. Klasik metinler mütefekkir çıkabilmesinin şartının her şeyden evvel mavera ile irtibata veyahut faal akılla ittisale girebilmekle mümkün oldu... devamı

Tasavvuf erbabı da kendilerini hesaba çekmeliler 1

Geçen haftaki yazımın sonunu “Ana gelenekle alakası olmayan sahte sufiler üzerinde durmak istiyorum. Malum bir çiçekte usare yani özsuyu varsa onun etrafında arılar da dolaşır … böcekleri de” diyerek tamamlamıştım. Malum olduğu üzere İslam metafiziği... devamı

Halep ve Mevlâna

Yazımın başlığına bakıp da büyük İslam düşünürü Mevlana'nın hayatında yer alan Halep'ten bahsedeceğimi zannetmeyin. Ne kadar isterdim size onun Şam'a gitmeden evvel beş sene Halep'te, Haleviye Medresesi'nde nasıl ders gördüğünü anlatmayı. Ne kadar is... devamı

Niçin Mevlid Kandili resmi tatil olmalı diyorum?

Tatil günlerimizi daha da arttırarak aylaklığı teşvik ettiğim zannedilmesin. Maksadım bir milletin ve bir devletin sürdürülebilirliği için gerekli referans noktalarını kuvvetlendirmek istemektir. Büyük devletler, mensubu olmakla iftihar ettikleri pey... devamı

Güzel Suriye sahi sana ne oldu?

Bir zamanlar sözleri Çolpan'a ait “Güzel Türkistan sana ne oldu - Sebepsiz vakitsiz güllerin soldu” diye bir türkü vardı. Gençliğimizde dinler, hüzünlenirdik. O diyarlarda güllerin açmasını bekleye duralım gariptir ki son yıllarda ne zaman Diyar-ı Şa... devamı

+

Son gelişmelerden anlık haberdar olabilirsiniz.
Yenisafak.com bildirim ile, web sitesine girmeden de haberleri takip edebilirsiniz.