https://pubads.g.doubleclick.net/gampad/ads?sz=640x480&iu=/1347001/Yenisafak-Video-Preroll&impl=s&gdfp_req=1&env=vp&output=vast&unviewed_position_start=1&url=[referrer_url]&description_url=[description_url]&correlator=[timestamp] https://pubads.g.doubleclick.net/gampad/ads?sz=640x480|640x350&iu=/1347001/Yenisafak-VideoPOSTROLL&impl=s&gdfp_req=1&env=vp&output=vast&unviewed_position_start=1&url=[referrer_url]&description_url=[description_url]&correlator=[timestamp]
Hayat Mülteci çocuklarlayüzleşme vakti

Mülteci çocuklarla yüzleşme vakti

Sanatçı Şinasi Göktürkler, son iki yılda karşılaştığı mülteci çocuklar ve çocuk işçilerin yüzlerini bez parçalarına işledi. "Yersiz Yersizlik" sergisinde imgeleri çocukların hayatına odaklayan sanatçı, izleyiciyi mülteci çocuklarla yüzleşmeye davet ediyor.

Seray Şahinler Demir Yeni Şafak
Göktürkler, son iki yıl boyunca dördü çocuk işçi, altısı mülteci olmak üzere 10 çocuğu inceledi.
Göktürkler, son iki yıl boyunca dördü çocuk işçi, altısı mülteci olmak üzere 10 çocuğu inceledi.

Şinasi Göktürkler’in dördüncü kişisel sergisi “Yersiz Yersizlik” son iki yıl içinde karşılaştığı göçmen çocuklar ve çocuk işçiler ile şekilleniyor. Trump Gallery'de açılan sergide sanatçı kendi anlatım dili ile kimi zaman bu çocukların çocuk olmayan bakışlarına odaklanıyor ve onları kumaşlara her an sökülecekmişçesine resimleyerek; pankartlaştırıyor hatta bayraklaştırıyor, kimi zaman ise kağıt ve tuval üzerine resmettiği imgeler ile izleyiciyi bir hikayenin içine davet ediyor.

SORUNU SANAT PRATİĞİNE DÖKTÜM

Göktürkler, son iki yıl boyunca dördü çocuk işçi, altısı mülteci olmak üzere 10 çocuğu inceledi. Bu çocukların yüzünü ise kumaşlara yansıttı. Yüzlerini parçalayıp başka imgelere dönüştürdü. Mülteci sorununu sanatına yansıtmayı tercih eden sanatçı, "Sanatçı ve sanat yaşadığı topluma tarihe ana tanıklık ediyor. Bunu bir şekilde yansıtıyor. Benimki de aynı şekilde oldu. Mülteci meselesi yaklaşık altı yıllık bir süreç. Ben bunu son 2 yıldır sanat pratiğine nasıl dökebilirim diye düşündüm ve bunun üzerine araştırmalar yaptım. Zaten çok fazla araştırma yapmamıza da gerek kalmıyor. Atölyem Cibali'de ve orada çok fazla mülteciler ve keza çocuk işçiler var. Bu süreç içinde zaten gerekli doneler toplanmış olmuştu. Sonrasında sanat pratiği başlamıştı" şeklinde konuşuyor.

REKLAM

Sanatçı Şinasi Göktürkler neden mülteci çocukları çalıştığını 'Sanat yaşadığı topluma şahitlik eder

DEĞERSİZLEŞTİRMEYE GÖNDERME

Sanatçı eserlerini kumaş üzerine çalışıyor. Bu kumaşların üzerinde 10 mülteci çocuk ve işçi var. Yüzleri ise parçalayıp bölünerek başka bir imgeye çevrilmiş durumda. Sanatçı bez kullanımının "değersizleştirmeye" bir gönderme olduğunu belirterek sergi kurgusunu şöyle anlattı: "Bez üzerindeki işler gerçek hayattan kişiler. Onun haricinde kağıt ve tuval üzerindeki benim çocukluk, suç, yaşam, masumiyet gibi kavramları irdelediğim işler var. Onun bez olması bir bez parçası olması gibi. Değerinin çok düşük olması tercihimde etkili oldu. En ucuz kumaşı seçmek istedim. O değersizliğe gönderme yaptım. Onu bir pankart gibi düşünün. O pankartta bir şey yazarsınız ve çok şey söylemek istersiniz. Savaşta ateşkes için açılan bayrak ya da en kötüsü kefen gibi... Orada o çocukların yüzü var." Yersiz Yersizlik sergisi 6 Ekim'e dek ziyaret edilebilecek.

REKLAM