|

Bu yıl dijital oyunlara 774 milyon dolar harcayacağız

Hollanda merkezli araştırma şirketi Newzoo'nun raporuna göre bilgisayar, konsol, akıllı telefon ve tabletleriyle Türkiye'de 30,8 milyon kullanıcı oyun oynuyor. Rapora göre, Türkiye'deki kullanıcılarının oyunlar için bu yıl 774 milyon dolar harcaması ve bu rakamla Türkiye'nin, dünya oyun pazarı sıralamasında 18. sıraya yerleşmesi bekleniyor.

Yeni Şafak
15:46 - 9/09/2017 Cumartesi
Güncelleme: 15:47 - 9/09/2017 Cumartesi
AA
Hem kadınlar hem de erkeklerde mobil oyunların en çok oynandığı yaş aralığı 21-35 olarak açıklandı.
Hem kadınlar hem de erkeklerde mobil oyunların en çok oynandığı yaş aralığı 21-35 olarak açıklandı.
Hollanda merkezli araştırma şirketi Newzoo'nun verilerinden yaptılan derlemeye göre, Türkiye'de
30,8 milyon kullanıcı
, aktif olarak bilgisayar, konsol, akıllı telefon ve tabletleri üzerinden dijital oyun oynuyor. Rapora göre, Türk kullanıcıların bu yılın sonuna kadar
773,9 milyon doları
oyunlar için harcayacağı ve bunun da ülkeyi dünya oyun pazarı sıralamasında
18. sıraya
yerleştireceği değerlendiriliyor.
Profillerine göre yapılan değerlendirmede ise ayda en az bir kez oyun oynayan kullanıcıların yüzde 44'ünün kadın olduğu anlaşılıyor. Hem kadınlar hem de erkeklerde mobil oyunların en çok oynandığı yaş aralığı ise
21-35.
Dünya bilgisayar oyun pazarı büyüyor
Raporun sonuçlarını değerlendiren Sosyal Medya ve Bilgi Teknolojileri Strateji Derneği Başkanı Abdullah Çiftçi, ülkeler bazında
aktif oyun oynayanların
sayısını aktardı.
  • - Çin'de 565 milyon
  • - ABD'de 160 milyon
  • - Rusya'da 71 milyon
  • - Almanya'da 37,2 milyon
  • - Fransa'da 31,6 milyon
Yaklaşık 7,5 milyarlık dünya nüfusunun
2,1 milyarının
oyun oynadığına işaret eden Çiftçi, buna bağlı olarak dünya bilgisayar oyun pazarının da her geçen gün büyüdüğünün altını çizerek,
"Dünya bilgisayar oyun pazarının ekonomik büyüklüğü 2017 yılı sonuna kadar 108 milyar 900 milyon dolar olacak."
dedi.
Oyun süresinde 3'üncü, pazar büyüklüğünde 18'inci
Çiftçi, Türkiye'nin toplam oyun oynama süresi bakımından dünya sıralamasında
ilk 3'te
olmasına rağmen pazar büyüklüğünde 18'inci sırada yer almasında ise ülkenin genç nüfusunun etkili olduğunu vurguladı.
  • "Türkiye'de genç nüfusun çoğunlukta olması nedeniyle internet ile büyüyen genç sayısı diğer ülkelere göre daha fazla ama oyuncuların çoğu klasik, ücret ödemeden oynamayı seviyor. Ayrıca sanal oyun oynayan çocukların önemli bir kısmı da dar gelirli ailelere mensup. Avrupa ülkelerine göre milli gelirin düşük olması, oyun harcamalarına da yansıyor."
"Genişbant internet erişimi etkili oldu"

Abdullah Çiftçi, Türkiye'de 2012 yılında yaklaşık 450 milyon dolar olan pazar büyüklüğünün, bu yıl yaklaşık 774 milyon dolar olarak gerçekleşeceğini kaydetti.

Sanal oyunlara yapılan harcamaların hızla arttığını ifade eden Çiftçi, bunda Türkiye'nin 1 Nisan 2016'dan itibaren mobil oyunlar için gerekli olan
genişbant internet erişimine
geçmesinin de etkili olduğunu bildirdi. Çiftçi, genişbant internet erişim imkanına sahip hanelerin sayısının, 2017 Nisan itibarıyla
yüzde 78,3'e
ulaştığını da sözlerine ekledi.
#Dijital oyun
#Bilgisayar
#Oyun
#Newzoo
7 yıl önce