Rasim Bey’in ahirete yolcu edildiği gün, Tvnet’in merasim alanından yaptığı canlı yayında, Mehmet Önder’in konuğu olan Bedri Gencer, onun bu konudaki sorusunu cemaat kelimesiyle karşılayarak, çok daha özel ve çok daha makul bir ıstılâhî zemine oturttu.
Yedi Güzel Adam, aynı adla yapılan dizi filmin reklamı için kullanılan bir mottoydu.
Sanırım ilgili kişilerce bu zorunluluğun seviyesi iyi ayarlanamadı ve iki yanı da keskin bir bıçak hükmündeki o motto, şimdi Mavera dergisinin edebi ve sosyal değerini, tırnak içinde İslamcılık terimiyle çerçevelenmiş bir dizi başarı ve başarısızlık hikayesini konuşmayı önleyen bir çığlığa evrildi. Halk söze bakmaz çığlığa koşar hükmünce, önce merhum Rasim Bey’in yukarıda ilettiğimiz değerlendirmesi o çığlığa feda edildi.
Mavera’yı konu olarak seçtiğimize göre örneklerimizi de onun üzerinden verelim.
Özalp’in kendisi başta gelmek üzere, Mavera dergisinin yayımına katılan, aynı zamanda dergi için muhtemel sermaye katkısı gözetilerek açılan Akabe Kitabevi’nin işetilebilmesi için emeklerini ve zamanlarını harcayanlardan hangisi Yedi Güzel Adam’dan biri değildir?
Allah aşkına bunlardan hangisi Yedi Güzel Adam’dan biri değildir.
Benim kastettiğimiz cemaat da böyle bir cemaattir. Küçük binlerce parçadan oluşur ve her bir parça, kendi özgünlüğünden, biricikliğinden (hatta bu bahiste eleştiri hakkından) vaz geçmeksizin benzediği ve ancak onda / onunla var olabileceği o bütüne yani cemaate katılır.
Orada Müslümanca umutlar, gayretler, hizmetler merkezinde, yayım-dergicilik faaliyeti olarak adlandırdığımız tek bir çivi vardır ve o çiviye vuran yüzlerce çekiç…
Bu oluşta yazarların ön-plana çıkması işin tabiatındadır ancak bu diğerlerinin hakkını gasp etmek, emeklerinin üstüne oturmak değildir. Bilakis yazar dergisini, dergi de yazarını büyütür ve bu süreçte yer alan herkes de bundan bir pay alır.
Mavera’nın dizi filmi yapıldı ama hikayesi henüz anlatılmadı. Merhum Rasim ve Erdem beylerin söyleşilerinde dağınık bahisler halinde duran o hikayedeki kavuklu bakışı olarak niteleyeceğimiz ilgili malzemelerin, Pişekar bakışıyla eleştirisi de henüz yapılmadı.