Logo... Gündem...

Şûrâ'da İmam-Hatip kıyımı

12 yıllık zorunlu eğitime geçilmesinin karara bağlandığı 16. Milli Eğitim Şûrâsı'nda, İmam-Hatip Liseleri'nin de fiilen kapatılması karara bağlanmış oldu.

A nkara- Ortaöğretimin, mesleki ve teknik eğitime ağırlık vererek yeniden yapılandırılmasının tartışıldığı 16. Milli Eğitim Şûrâsı'nda, eğitim sistemine yön verecek kararlar alındı. 12 yıllık zorunlu temel eğitime geçilmesine karar veren Şûrâ kararlarında, imam hatip okullarının da fiilen sonu getirilmiş oldu. Dün, Şûrâ'nın son gününde konuşan ve alınan kararları savunan Milli Eğitim Bakanı Metin Bostancıoğlu, alınan kararların imam-hatiplerin kapatılması anlamına gelmediğini savundu.

16. Milli Eğitim Şurası, çalışmalarına 22 Şubat Pazartesi günü başladı. "Mesleki ve Teknik Eğitimin Ortaöğretim Sistemi Bütünlüğü İçinde Ağırlıklı Olarak Yeniden Yapılandırılması", "Okul ve İşletmelerde Meslek Eğitimi ve İstihdam", "Mesleki ve Teknik Eğitim Alanına Öğretmen ve Yönetici Yetiştirme" ve "Mesleki ve Teknik Eğitimde Finansman" konularını görüşmek üzere oluşturulan 4 komisyon, çalışmalarını 24 Şubat Çarşamba günü tamamladı. Eğitim Şûrâsı`nın en önemli gündem maddelerinin ele alındığı 1. Komisyon'un raporunda, ortaöğretimde çok fazla okul türü bulunduğu belirtilerek, "ortaöğretimin bugünkü parçalı yapıdan kurtarılması, birlik içinde çeşitliliği yansıtan" bir yapıya kavuşturulması gerektiği savunuldu. Raporda, bu amaçla genel liseler, mesleki liseler ve diğer okul türleri yerine, "farklı amaçlara göre düzenlenmiş program çeşitliliğine yer veren kurumlaşmaya geçme" önerisi dile getirildi. Bundan böyle "çok amaçlı program çeşitliliğini" sağlayan okulların yaygınlaştırılması konusu, Şûrâ Genel Kurulu`nda karara bağlandı.

Alınan kararlarda, sistemin diploma veya çeşitli sertifikalara götürecek şekilde "geniş tabanlı ve modüler esasa" göre düzenlenmesi ve bu düzenlemede, gerekli koşullar yerine getirilmek şartıyla yatay ve dikey geçişlere, lisansüstü eğitimi de kapsayacak şekilde imkan verilmesi gerektiği belirtildi. Bu konularla ilgili kararın "imam-hatip okullarının kapatılması anlamına geldiği" yorumları ve bu yönde çıkan haberler üzerine bir açıklama yapan Milli Eğitim Bakanı Bostancıoğlu, Milli Eğitim Şûrâsı`nda imam hatipler dahil olmak üzere hiçbir okulun kapatılmasına karar verilmediğini, çok programlı liselere öncelik verilmesinin kararlaştırıldığını ileri sürdü.

Eğitim Şûrâsı Genel Kurulu ayrıca, mesleki ve teknik eğitim programlarından mezun olanlardan isteyenlere, kendi alanları doğrultusunda meslek yüksekokullarının diploma veya sertifika amaçlı programlarına sınavsız geçiş hakkı tanınmasını karara bağladı.

Kesintisiz 12 yıllık eğitim

16. Milli Eğitim Şûrâsı`da, 1. Komisyon`un raporu görüşülürken, kesintisiz zorunlu eğitim süresinin 12 yıla çıkarılması kararı alındı. Şûrâ Genel Kurulu`nda, 2. Komisyon`un raporunda yer alan Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde uygulanacak acil kalkınma projelerinde mesleki ve teknik eğitime özel önem verilmesi, mesleki ve teknik liselerden mezun olacakların işe yerleştirilmesi ve işteki başarılarının izlenmesi için "İşe Yerleştirme ve İzleme Birimi" oluşturulması önerileri kabul edildi.

"Mesleki ve Teknik Eğitim Alanına Öğretmen ve Yönetici Yetiştirme" konusunu görüşen 3. Komisyon`un raporunda yer alan öğretmenlerin sendika kurmasına izin verecek yasal düzenlemelerin yapılması, Şûrâ Genel Kurulu`nda karara bağlandı.

Ayrıca, gerektiğinde öğretmen ve yöneticilerin sözleşmeli olarak istihdam edilmesi, öğretmenlerin çalışma koşullarının iyileştirilmesi, görev, yetki ve sorumluluklarına uygun sosyal ve ekonomik bir statü kazandırılması, hizmetiçi eğitim faaliyetlerinin geliştirilmesi, yöneticilerin de üniversitelerle işbirliği yapılarak "eğitim ve okul yöneticiliği" programlarına katılmalarının sağlanması konuları benimsendi.

Öğretim için katkı payı

"Mesleki ve Teknik Eğitimde Finansman" konusunu görüşen komisyonun raporunda yer alan 8 yıllık ilköğretimin finansmanı için sürdürülen "eğitime katkı payı" uygulamasının, ortaöğretimin geliştirilmesi amacıyla ortaöğretim için de başlatılması önerisi, Şûrâ Genel Kurulu`nda kabul edildi. Genel Kurul`da ayrıca, Gayri Safi Milli Hasıla`dan eğitime ayrılacak payın yüzde 10`a çıkarılması benimsendi.



Geri




Belediye 5 bin kişiyi köyüne gönderdi

   

İstanbul - "Büyükşehir", "metropol", "megapol" ve "megakent" terimleriyle büyüklüğü ifade edilmeye çalışılan İstanbul`a göç eden ve umduğunu bulamayan 5 bin 316 kişi, son 4 yıl içinde belediyenin yardımıyla memleketlerine gönderildi.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı Zabıta Müdürlüğü`nün kayıtlarından derlenen bilgilere göre, maddi durumu yerinde olmayan kişilerin memleketlerine dönüşlerini sağlamak üzere 1995 yılında başlanan uygulamadan, 1997 yılına kadar bin 465 kişi, 1997 yılında bin 595 kişi, 1998 yılında ise 2 bin 256 kişi yararlandı.

Belediye tarafından, memleketlerine dönmek için başvuran bu kişiler için toplam 10 milyar 181 milyon 950 bin lira yol masrafı ödendi.

Dönmeyi tercih edenlerin başında Şanlıurfa, Adıyaman, Diyarbakır ve Tunceli`den gelen vatandaşlar yer alırken, İstanbul`dan geriye dönüşün yaşanmadığı tek bölge Karadeniz oldu.

Kendi olanakları ile İstanbul`u terkedenlerin sayısının tespit edilmesinin mümkün olmadığını kaydeden belediye yetkilileri, otogara her gün giriş-çıkış yapan 15 bin otobüsün, yaklaşık 350 bin kişinin gidiş ve gelişini sağladığını bildirdiler.

"Kentten köye dönüş başladı" demenin mümkün olmadığını belirten yetkililer, 1997 yılı genel nüfus sayımı sonucuna göre 9 milyon 244 bin kişilik nüfusu olan İstanbul`da, İstanbul doğumlu olmayanların oranının yüzde 62.7 olarak tespit edildiğini vurguladılar.



|| ANASAYFA || GÜNDEM || POLİTİKA ||
|| DÜŞÜNCE || YAZARLAR || SERBEST KÜRSÜ ||
|| AÇIK OTURUM || LİNKLER ||
|| YENİ ŞAFAK'a Mesaj ||

Bu sitede yayınlanan tüm materyalin HER HAKKI MAHFUZDUR. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz.
© ALL RIGHTS RESERVED