Yitirdiğimiz samimiyeti nerede bulabiliriz?
Yasin Aktay
Yitirdiğimiz samimiyeti nerede bulabiliriz?
Yeni Şafak · YASİN AKTAY - Yitirdiğimiz samimiyeti nerede bulabiliriz?Samimiyet. Hem çok tanıdık bir duygu hem de dostluk gibi, yokluğundan çok şikâyet ettiğimiz bir erdem. Herkesin mutlaka samimiyetle ilgili deneyimleri, kendine özgü tarifleri veya algıları vardır. Ama nasıl oluyorsa, bu kavramdan söz açıldığında birçok kişi çağımızda yitip gitmiş bir değer olarak iç geçirebilir.Tam da bu iç geçirme, samimiyetin derinlerde nasıl bir erdem olduğunu hatırlatır, hissettirir. Her şeyin ticarileştiğ...
Postmodern kavşakta istikamet belirlemek
Yasin Aktay
Postmodern kavşakta istikamet belirlemek
Yeni Şafak · Yasin Aktay - Postmodern kavşakta istikamet belirlemekSekülerleşmeyi ve dindarlaşmayı sosyolojik olarak ölçebilmek için somut göstergelere ihtiyaç duyarız. Oysa daha önce de dediğimiz gibi, samimi dindarlık istatistiklere konu olamayacak, istatistik rakamlara bağlanamayacak bir şeydir, ama dindarlığı samimiyeti hissetmeden, hesaba katmadan da ölçemezsiniz. Sekülerleşmeyi tespit eden istatistiki rakamlar da, sadece insanların belli periyot ve sayılarla katıldıkları dini ritüel ve dav...
Seküler asimilasyon
Hayat
Seküler asimilasyon
Atasoy MüftüoğluZihin dünyalarımız, kolonyal düşünce tarafından sömürgeleştirildiği için, dünyayı, tarihi, olayları, İslami anlamda değil, seküler anlamda anlamaya çalışıyoruz. Dünyayı, tarihi ve olayları seküler anlamda anlamaya çalışmak, Müslümanla
Diğer
Vahyî din, özgürlüğün kaynağıdır; beşerî dinler / ideolojiler,  köleleşmenin…
Yusuf Kaplan
Vahyî din, özgürlüğün kaynağıdır; beşerî dinler / ideolojiler,  köleleşmenin…
Seküler ideolojiler, dini kendilerine benzetirler ve dünyevî bir kategoriye indirgerler. Din ayrı, kültür, sanat, siyaset, düşünce ayrıdır sekülerleşmiş beşerî dinlerde.Oysa İslâm, bir din olarak bütün kategorilerin üstündedir: Hem düşüncenin, hem sanatın hem mimarinin hem de ahlâkın ve siyasetin kaynağı.O yüzdendir ki bütün sekülerleşmiş dinler, seküler ideolojilere boyun eğer.Oysa İslâm hiçbir seküler ideolojiye boyun eğmez; hem direniş, hem diriliş hem de varoluş kaynağıdır.DİN, HAYAT VE HAKİ...
Bu toprakları Endülüs’ün kaderine terk etmek istemiyorsak...
Yusuf Kaplan
Bu toprakları Endülüs’ün kaderine terk etmek istemiyorsak...
Modern tarih, seküler / kapitalist Avrupa’nın kurulması ve İslâm’ın / İslâm medeniyetinin durdurulması tarihidir.Avrupa, İslâm medeniyetinin dünyaya yön veren küresel kuşatmasını yarmadan tarihe giremeyeceğini öğrendi asırlar süren acı tecrübelerden sonra.Hıristiyan Avrupa, İslâm medeniyetini durduracak entelektüel / felsefī derinlikten yoksundu. Modern Avrupa hem Hristiyan Avrupa’yı tasfiye ederek hem de İslâm medeniyetine karşı güçlü bir meydan okuma geliştirerek kurulabilirdi.Bunun için ne ya...
Konjonktürle hesaplaşmak
Hayat
Konjonktürle hesaplaşmak
ATASOY MÜFTÜOĞLU  Kendi varoluşlarını bağımsız bir biçimde üstlenemeyenler; başkaları sayesinde, başkalarının himayesi altında hayatta kalırlar. Başkalarına bağımlı olmak demek, hiçbir zaman yetişkin-reşit-özne olmamak demektir. Bizler, Müslümanlar o
Diğer
Tarihin varoşlarında yaşamak
Hayat
Tarihin varoşlarında yaşamak
-Atasoy MüftüoğluBir toplum için, bir kültür için, en büyük yoksunluk, en büyük mahrumiyet, en büyük sorun, en büyük zaaf, kendi dünya görüşünü, kendi değer sistemini temsil iradesine sahip olamayışıdır. Bugünün dünyasında İslam toplumlarının siyasal
Yeni Şafak
Dışarıdan belirlenmek
Hayat
Dışarıdan belirlenmek
Atasoy MüftüoğluModern-seküler tarihin bayağılıkları, ihtirasların, çıkarların ve kibrin gücünü normalleştirirken, tartışma konusu olmaktan çıkarırken, dünyada olup bitenleri ahlaki anlamda tanımlamak, yorumlamak ve yargılamak imkansız hale geliyor.
Yeni Şafak

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunundaki amaçlar ile sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerezler kullanılmaktadır. Detaylı bilgi için çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.