Kayseri'de sosyal mesafeli düğün: Davetliler otomobilde, gelin-damat pistte
Koronavirüs
Kayseri'de sosyal mesafeli düğün: Davetliler otomobilde, gelin-damat pistte
Kayseri'de Kübra Emiroğlu Kaygın (28) ve Kemal Kaygın (30) koronavirüs tedbirleri kapsamında, davetlilerin otomobilleriyle katıldığı düğün ile evlendi. Çift, açık havada hazırlanan sahnede dans ederken, arkadaşları araçlarından inmeden onları izledi.
DHA
Kafe ve restoranlar açılışa hazır
Koronavirüs
Kafe ve restoranlar açılışa hazır
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, koronavirüs salgını nedeniyle yürürlüğe konulan restoran, kafe gibi işletmelerin kapatılması uygulamalarına 1 Haziran itibarıyla son veriliyor. Bu kararın ardından kafe ve restoranlarda, tekrar hareketlilik başladı.
Uzun süredir hizmet verilemeyen işletmelerde, heyecanla açılış için gerekli çalışmalar tamamlandı. İşletmelerde koronavirüs kapsamında alınacak tedbirlere harfiyen uyulacağı belirten esnaf, müşterilerden de aynı hassasiyeti bekliyor.



DHA
Korona sonrası asıl bayram: Darülaceze'deki büyüklerimiz bayramı kurumlarında geçirdi
Hayat
Korona sonrası asıl bayram: Darülaceze'deki büyüklerimiz bayramı kurumlarında geçirdi
Günleri Darülaceze’nin bahçesinde, etkinlik odalarında geçen büyüklerimiz, bayramı da kurumlarında geçirdiler. Bu dönemde yaşadıklarını kendilerinden dinledik. Kurumda bu sıkıntılı günleri sağlıklı bir şekilde geçirmenin mutluluğunu yaşasalar da Batı ülkelerindeki yurtlarda kalan yaşlıların durumuyla ilgili haberleri izleyince üzülüyorlar.
Yeni Şafak
Sosyal medyadaki kabile linçleri demokratik rekabeti ve entelektüel aydınlatmayı kilitliyor
Sosyal medyadaki kabile linçleri demokratik rekabeti ve entelektüel aydınlatmayı kilitliyor

Trump, “elimden gelse tivitırı kapatırım” dedi. Çünkü tivitır, onun ABD’deki siyahi bir şahsın polis tarafından öldürülmesiyle çıkan isyana karşı söylediklerini “şiddetin yüceltilmesi” olarak gördü ve müdahalede bulundu. Bütün dünyada şiddet, kin ve nefret suçu gibi mesajlarda tivitır çeşitli müdahalelerde bulunuyor. Bunu iktidar ve güç sahiplerine yaptığı zaman tepkiler çekiyor. Elbette teknoloji hizmeti sunan bir platformun böyle davranışları tanımlama ve norm koyma hakkı var mı sorusu da önemli. Çünkü demokraside yasama yetkisi millete aittir ve millet onu milletvekillerine vermiştir. Bu açıdan teknoloji platformu demokratik ve insani haklarını mı koruyor yoksa yasama ve yürütmeyi mi üstleniyor sorusu önem taşıyor. Eğer ikincisi oluyorsa buradan iyilik yapma ve kötülüğü önleme adına bir “teknoloji diktatörlüğü” ile yüz yüzeyiz demektir.

Elbette tivittir örneğinde ortaya çıkan gelişme nedensiz değil. Bir boşluğu dolduruyor. Çünkü sosyal medyada linç kampanyaları yürüyor. Küfürler, hakaretler, hedef göstermeler alıp başını gidiyor. Hiçbir hak, hukuk ve ahlak tanınmıyor. En fazla da “sosyal medya kabile linçleri” sergileniyor. Bunlar partiler, gruplar ve ideolojiler halinde örgütlenerek kendilerini eleştiren ve onlar gibi düşünmeyeni hedef seçiyorlar. Doğrudan aşağılıyorlar, hedef gösteriyorlar ve çarpıtılan bilgilerle iftiralarda bulunuyorlar. İlkel kabile linçi, post-truth zamanlarında sosyal medya üzerinden gerçekleşiyor. Burada ne insan hakları tanınıyor ne de ahlak. Bazen de kabileler arası linçler yaşanıyor. İdeolojiler, partiler, cemaatler ve çevreler ilkel kabile bilinciyle birbirine giriyor.

Aydınlar ve entelektüeller özgür tartışma, eleştirme ve fikir ileri sürme imkanlarından mahrum kalıyor. Karl Mannheim’in “serbest dolaşan entelektüeller” dediği kesim oluşmuyor. Yani bilgi üreten ve bununla milleti aydınlatma idealiyle hareket eden bilinçler çıkmıyor. Ya devlet ile kendini ebedileştirmenin peşinde olanlar ya da siyasal-ideolojik bir grubun şemsiyesinin altına girerek kendisini koruma refleksinde olan entelektüel doğuyor. Cemil Meriç’in dediği gibi her aydın “kilisesi” olan bir sadakat adamına dönüşüyor. Türk aydını firari aydın artık. Yine üstat Cemil Meriç’in hep şikayet ettiği müstağrip aydın. Evine küsen ve evinden kaçan aydın. Fil dişi kulesinde millete bakmadan ve ona aldırmadan kitap sayfaları arasında seyahat eden aydın. Kitaba çarpılarak güne, çağa ve hayata yabancılaşan aydın. Aydın ve entelektüelden yoksunlaşan toplum, fikren yoksullaşan toplumdur.

İktidar sosyal etik programı geliştirdi. Cumhurbaşkanı İletişim Merkezi Sosyal Etik Kılavuzu hazırladı. Bütün bunlar işin vahametini görmenin ve bundan kurtulmanın birer arayışı. Bu açıdan da oldukça önemli girişimler. Her şey meselenin vahametini anlamakla başlar zaten. Şimdi buradan ikinci aşamaya geçilmeli artık. Sosyal medyanın kabile linçlerinden şikayet eden, propagandanın zehrinden ve kutuplaşmadan yakınanlar bu çıkış için kolları sıvamalı. Sosyal medyada yürüyen ve adım adım toplumsal bilinci sakatlayan, çarpıtan ve kutuplaştıran bu gidişata son vermek için Türkiye Sosyal Medya Etik Yasası geliştirmelidirler. Bunu meclisten geçirerek yasalara dönüştürmeliler. Dünyaya örnek olabilecek bir Sosyal Medya Hukuku üretebiliriz. Bütün partiler ve taraflar bu gidişattan memnun değil zaten. O zaman hepsi de bu yasa için çalışmalı. Sonra da bunun uygulanması için yargıyı takip etmeli.

Bilgi, düşünme ve kamusal aydınlatma entelektüelin ana meselesi. Sosyal medya bunu kapatmaya ve çarpıtmaya yönelen bir tutum içinde bugün. Demokratik muhalefet için de eşit düşünce rekabetleri zorunlu. Sosyal medya kabile linçleri. bunu da kapatmaya çalışıyor. O zaman ne aydınlatma, ne düşünce özgürlüğü, ne de demokratik muhalefetin eşit rekabetleri gerçekleşiyor. Toplum da siyaset de düşünmede kilitleniyor. Sağırlar ve dilsizler savaşı ortaya çıkıyor. Türkiye bunu hak etmiyor. ABD’nin hak edip etmeyeceği onun bileceği iş. Biz önce kendi ülkemizden ve kendi toplumumuzdan mesulüz. Açılan, yükselen ve aydınlanan bir toplum olmak istiyoruz. Linç kampanyalarıyla bunalan değil, eleştirel düşüncelere saygı duyarak bilim ve akılla tartışan bir Türkiye olmalıyız.

Kordon boyu iki ay sonra açıldı, ilk günden sosyal mesafe hiçe sayıldı
Koronavirüs
Kordon boyu iki ay sonra açıldı, ilk günden sosyal mesafe hiçe sayıldı
Çanakkale'de, koronavirüs tedbirler kapsamında kapatılan kordon boyu, normalleşme adımları çerçevesinde bugün tekrar açıldı. Güzel havayı gören vatandaşlar yaklaşık iki ay sonra sahile akın etti. Ancak ilk günden sosyal mesafe kuralı hiçe sayılırken, bazı vatandaşların maske takmadığı görüldü.
IHA
Şile sahillerinde normalleşme ayarı: Santim santim ölçtüler
Koronavirüs
Şile sahillerinde normalleşme ayarı: Santim santim ölçtüler
Normalleşme adımları kapsamında 1 Haziran'da plajlar açılıyor. İstanbul Şile'de bulunan plajlarda da sosyal mesafeye uygun olarak düzenlemelere gidildi. İki şezlong arası 60 santimetreye, şezlong grupları araları da 2 metreye çıkartıldı.
DHA
Bakan Koca'dan kontrollü sosyal hayat için 3 kritik uyarı
Koronavirüs
Bakan Koca'dan kontrollü sosyal hayat için 3 kritik uyarı
Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada kontrollü sosyal hayat döneminde vatandaşı bir kez daha uyardı. Halkı bilinçli olmaya davet eden Koca, maske, sosyal mesafe ve el hijyenine dikkat çekti.
Diğer
Robinson dedenin kirazlarını 'vefa'lı eller topladı
Koronavirüs
Robinson dedenin kirazlarını 'vefa'lı eller topladı
15 yılda diktiği 4 bin fidan ile gölün ortasında adaya renk vererek "Robinson Crusoe" hikayesini ortaya koyan 81 yaşındaki Ziya Abay'ın adasındaki ağaçlarda kirazlar olgunlaştı, Vefalı eller toplayıp, 65 yaş üstüne dağıtımını gerçekleştirdi.
IHA

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunundaki amaçlar ile sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerezler kullanılmaktadır. Detaylı bilgi için çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.