|

Bugün Cuma namazı saat kaçta?

Müslümanlar için büyük öneme sahip bir Cuma günü daha geldi. Dün Regaib Gecesi nedeniyle camileri dolduran insanlar bugün de Cuma namazında camilere akın edecek. Cuma namazının saat kaçta olduğu merak ediliyor. Haberimizde İstanbul, Ankara, İzmir ve tüm illerde cuma namaz vakitlerini ve ezan saatlerini öğrenebilirsiniz. İşte 23 Mart il il Cuma namazı saatleri...

12:05 - 23/03/2018 Cuma
Güncelleme: 13:54 - 1/06/2022 Çarşamba
Yeni Şafak
Bu mübarek gününde camileri dolduracak olanlar Cuma namazı saatlerini merak ediyor.
Bu mübarek gününde camileri dolduracak olanlar Cuma namazı saatlerini merak ediyor.
İslam alemi için önemi büyük öneme sahip mübarek cuma gününde
Cuma namazı saatleri
merak ediliyor. 23 Mart Cuma namazı vaktini ve ezan saatlerini araştıran Müslümanlar haberimizden tüm illerdeki ezan saatlerine ulaşabilir.

Bazı illerde Cuma namazı saatleri

İstanbul:
13:17
Ankara:
13:01
İzmir:
13:24
Bursa:
13:17
Antalya:
13:10
Adana:
12:51
Konya:
13:03
Gaziantep:
12:43
Şanlıurfa:
12:38

Cuma hutbesi: İbadet hayatımız ve gönül dünyamız

Diyanet İşleri Başkanlığının internet sitesinde Cuma namazına ilişkin merak edilen sorulara cevap verildi. İşte Cuma namazıyla ilgili bazı sorular ve cevapları...

Cuma namazının hükmü

"Cuma namazı farz-ı ayındır. Farz oluşu Kur'an-ı Kerim, Sünnet ve İcma ile sabittir. Yüce Allah, "Ey inananlar! Cuma günü namaz için çağrı yapıldığında, alışverişi bırakıp hemen Allah'ı anmaya koşun. Eğer bilirseniz bu, sizin için daha hayırlıdır. Namaz kılınınca artık yeryüzüne dağılın ve Allah'ın lütfundan nasibinizi arayın. Allah'ı çok zikredin ki kurtuluşa eresiniz.' (Cum’a, 62/9-10) buyurmaktadır.

Hz. Peygamber (s.a.s.) de, 'Cuma namazına gitmek, ergenlik çağına ulaşmış her müslüman erkeğe farzdır.' (Ebû Dâvûd, Tahâret, 130; Beyhakî, es-Sünenü’l-Kübrâ, III, 245-246) buyurmuştur. Cuma namazı, Hz. Peygamber (s.a.s.) döneminden günümüze kadar kılınagelmiş ve bunun farz olduğu konusunda herhangi bir farklı görüş ortaya çıkmamıştır."

Cuma namazı kaç rekattır?

Cuma namazının farzı iki rekâttır. Bunun yanında farzdan önce dört rekât, farzdan sonra dört rekât olmak üzere sekiz rekât da sünneti vardır (Kâsânî, Bedâî’, I, 269).

İmam Ebû Yusuf'a ve İmam Muhammed'e göre ise farzdan sonra kılınacak sünnet bir selamla dört ve bir selamla iki rekât olmak üzere toplam altı rekâttır. Bu görüşün Hz. Ali’den rivayet edildiği nakledilmektedir (Kâsânî, Bedâî’, I, 285).

Zuhr-i âhir namazı nedir? Bu namazı kılmak gerekir mi?

Zuhr-i âhir, son öğle namazı demektir. Bazı İslam bilginleri, bir yerleşim biriminde birden fazla yerde cuma namazı kılınmasının sahih olmayacağı ihtimaline binaen, o günkü öğle namazının ihtiyaten kılınmasını önermişlerdir. Zuhr-i âhir adıyla dört rekât olarak kılınan bu namaz, cuma namazına dâhil değildir. Hz. Peygamberden (s.a.s.) ve ilk dönemlerden gelen rivayetler arasında bu isimle kılınmış bir namaz yoktur.

Zuhr-i âhir, İslam coğrafyasının genişlemesi ve şehirlerde nüfusun kalabalıklaşması sonucu, cuma namazının, Hz. Peygamber (s.a.s.) döneminde olduğu gibi, bir şehirde bir tek camide kılınmasının mümkün olmaması, birden fazla camide cuma namazının kılınması zorunluluğunun ortaya çıkması ile gündeme gelmiş bir namazdır. Gerekçesi de, birden fazla camide kılınan cuma namazlarından ilk önce kılınanın geçerli olacağı, diğer camilerde kılınan namazın ise geçersiz olabileceği varsayımıdır. İşte bu şüpheli durumdan kurtulmak için, içinde bulunulan cuma vakti kastedilerek ihtiyaten, zuhr-i âhir yani “vaktine ulaşılıp da eda edilemeyen son öğle namazı” niyeti ile dört rekâtlık bir namaz kılınması bazı âlimlerce uygun görülmüştür (İbn Âbidîn, Reddü’l-muhtâr, III, 16-18; Karâfî, ez-Zehîra, II, 354-355; İbn Kudâme, el-Muğnî, III, 212; Şirbînî, Muğnî’l-muhtâc, I, 420-422).

Fakat böyle bir varsayıma mahal yoktur. Çünkü cuma namazının tek camide kılınması, cumanın anlamına uygun olmakla birlikte, nüfusu milyonlara ulaşan büyük şehirlerin ortaya çıktığı günümüzde bunun yerine getirilmesi mümkün değildir. Zaten Hanefî mezhebinde fetvaya asıl olan görüşe göre, herhangi bir kayıt olmaksızın bir şehirde birden çok camide cuma namazı kılınabilir (İbn Âbidîn, Reddü’l-muhtâr, III, 15-16). İmam Şâfiî de Bağdat’a gittiğinde cuma namazının birden fazla yerde kılındığını görmüş ve buna karşı çıkmamıştır (Nevevî, el-Mecmû’, IV, 585; Şirbînî, Muğnî’l-muhtâc, I, 420-422). Böyle olunca, her bir camide kılınan cuma namazının ayrı ayrı geçerli olması, bu yönden aralarında bir fark gözetilmemesi esas olup cuma namazı kılanların ayrıca zuhr-i âhir (son öğle namazı) kılmaları gerekmez.

Ancak cuma namazına dâhil olmadığını bilerek, bu namazı kılmak isteyenler için de bir sakınca söz konusu değildir.


#Namaz
#Cuma
6 yıl önce