Bir öncü kuşak, medeniyet tasavvuru ve kardeşlik seferberliği

Öncü kuşak ve medeniyet tasavvuru yolculuğumuzun I. Anadolu Seferinin Sivastan sonra ikinci ayağını oluşturan Elazığa sabah namazından hemen sonra çıktık.

Selçuklu mayasının ruha dönüştürüldüğü Konya, Kayseri, Erzurum gibi medeniyet kurucu şehirlerimizden sabah ayrılmak için otelden çıkışımızı yaptırmak için danışmaya gittiğimizde karşımızda Sivas Gençlik / Bulma Temsilcimiz Sümeyye Bülbül ile eşi Halil Bülbül kardeşimizi görünce bir an çok şaşırdık. Kahvaltılık bile getirmişler! “Hocam sizi Sivas’ın çıkışına kadar uğurlayacağız” dediler.

Çok verimli geçen bir ilk buluşmanın manevî havasını onlar da biz de iliklerimize kadar yaşıyorduk, üzerimizden atmakta zorlanıyorduk bu havayı.

ELAZIĞ’DA TADIMLIK AMA GÜZEL BİR MTO RUHU VARDI…

MTO ruhu, bir kardeşlik kıvılcımı çaktı Türkiye’nin 81 vilayetinde ve 40 küsur ülkede. Okuldan fazla bir şey MTO çünkü.

Omurga bir gençlik ve fikir hareketi: Geleceğimizi inşa yolculuğu. Geleceğimizin elimizden kayıp gitmesi sorunu, Kangal’da yanımıza aldığımız Erdi Topuz kardeşimizle Ömer Atalar Hoca’nın evine kahvaltıya gittiğimizde sohbetimizin ana konusu oldu Elazığ’da.

Ömer Hoca, veteriner profesörü. Ama yüreği yangın yerine dönen bir gönül insanı. Elazığ’da ne yapar eder de öncü bir nesil yetiştiririm diye çırpınıp duruyor, o konferans senin, bu sohbet benim diye koşturup duruyor.

MTO Elazığ ekibimizle Ömer Hoca’nın evinde kahvaltı yaptık ve hemen MTO Talebe Buluşması için Kültür Merkezi’ne koştuk. Kardeşlerimiz bizi bekliyorlardı salonda heyecanla. Yetkililere katkıları için çok teşekkür ediyorum.

Unutulmaz bir gün yaşadık Elazığ’da. Herkesi birbiriyle muahat yaparak kardeş ilan ettik ikişer ikişer kurayla.

Kendisinden çok şey beklediğim Elazığ Temsilcimiz Beyhan Bilici Eyyüpkoca, birlikte çalıştığı Hatice Aktaş, Elazığ buluşmasının muazzam, kusursuz gerçekleşmesinde büyük katkısı olan Gençlik sorumlumuz Mehmet Erdi Çiçek ve Ayşe Nur Eroğlu, Eğitim sorumlumuz Güllü Bektaş ve Gülcan Sancak Çelebi kardeşlerimize çok teşekkür ediyorum.

Elazığ’ın en güzel sürprizlerinden biri en parlak edebiyat dergilerimizden Kertenkele dergisi editörü ve MTO’lu öğretmen kardeşlerimizden Şermin Hüküm’le Elazığ’da karşılaşmam oldu. Kendisinden çok şey bekliyoruz. Bir diğer güzel sürpriz de, henüz MTO talebesi olmadan asistan yaptığımız, kabına sığmayan biri olan ve MTO’yu yürekten benimseyen Esra Gülşah kardeşimle tanışmak oldu.

MALATYA’DA MUAZZAM VE LEZİZ BİR MTO BULUŞMASI

Bir kardeşimizin bile kalbi kırılmasın, herkesle tanışalım diye hareket ettiğimiz için toplantımız bir saat uzadı. Daha fazla uzamasın, Malatya sizi bekliyor diye Elazığ’a gelmesin mi Malatya Temsilcimiz Büşra Uçur Hanım kardeşim!

Biraz hızlandırdık tanışmamızı ve hemen yola koyulduk Malatya’ya.

Malatya’da bir talebe buluşmamız, bir konferansımız ve ertesi gün de resmî ziyaretlerimiz ve müze gezilerimiz var.

Talebe buluşmamız ve tanışmamız her yerde olduğu gibi çok güzel bir manevî atmosferde geçti. Battalgazi Kültür Merkezi’nde çok iyi bir konferans tertip edildi.

Ertesi gün sabah Yeşilyurt Belediye Başkanı Mehmet Çınar Bey ve belediyenin diğer yönetici ekibiyle çok verimli bir kahvaltılı toplantı gerçekleştirdik. Mehmet Çınar Bey’i de, ekibini de çok tuttum. Hepsi de dertli, idealist insanlar. Çok verimli bir sohbet gerçekleşmiş oldu.

Kahvaltıdan sonra önce önceden hapishane olan şimdi müzeye, Çoban Müzesi’ne ve kütüphaneye dönüştürülen mekânları gezdirdi bize Mehmet Çınar Başkan.

Ardından bizi Lezzet Sokağı’na götürdü. Lezzet Sokağı, damak tadı esprisi üzerinden verilen bir isim ama burada sadece gastronomik ürünler yok.

Lezzet Sokağı’nda yer alan Ahmet Çalık Dokuma Müzesi’ne götürdü bizi. Başkan burada her şeyi teker teker bizzat kendisi anlattı. Çok takdir ettim doğrusu.

Muazzam, son derece profesyonelce ve parmak ısırtacak güzellikte bir organizasyon yapmıştı Büşra Hanım kardeşim ve ekibi.

Talha Değer kardeşim çok emek verdi.

Eğitim sorumlumuz Sinem Arslan kardeşim Büşra Hanım kardeşimle örnek, muazzam bir ikili oluşturdular.

Malatya buluşmamıza katkı veren gençlik sorumlumuz Hülya Sekendiz ve Büşra Karaduman kardeşlerime de yürekten teşekkür ediyorum.

Malatya MTO buluşmasına lojistik ve çok özel destek veren Battalgazi Belediye Başkanımız Osman Güder ve yardımcısı Mehmet Bey’e teşekkür ediyorum.

Yeşilyurt Belediye Başkanı Mehmet Çınar ve ekibiyle belediyede güzel bir toplantı kaptık.

Mehmet Bey, çok dertli, güzel bir insan her şeyden önce. Şehrin kimliğini öne çıkarmak için büyük düşünüyor, büyük projeler üzerinde kafa yoruyor.

Mehmet Başkan’ın özel kalemi ve MTO Malatya buluşmamıza çok güzel katkı ve destek veren Mehmet Kayhan, başkanımızın yardımcıları Cavit Aslan, Mehmet Nogay, Mehmet Kayhan beylerle derin bir kahvaltılı sohbete daldık, bir şey yiyemeden kalktım sofradan tahmin edilebileceği üzere. Üzüldüler ama biz böyleyiz işte. Dert olunca, boğaz kapanır.

Mehmet Bey’in muazzam, donanımlı, kaliteli bir ekip kurduğunu gördüm, çok sevindim. Entelektüel dertlerini, kaygılarını, ilgilerini sevdim. Umutlandım böyle kaliteli, ufuk dolu, geleceği inşaya dönük kalıcı bir kültürel belediyecelik yaptığı için Yeşilyurt Belediye Başkanımız.

Malatya’dan Kayseri’ye giderken, Büşra Hanım kardeşim, Bahar Seleme Deveci kardeşimizin köyünden geçiyoruz, deyince, Burak kardeşime, “direksiyonu oraya çevirelim” dedim ve çok özel sorunları olan kardeşimizin gözünün yaşını silmek üzere Bahar kardeşimizin köyüne sürpriz bir ziyaret yaptık.

Darende, Kayseri ve Ankara yolculuklarımızı yarınki yazıda yazacağım.

#Elazığ
Musevî bir yasadan Kızıl Düve miti üretmek
Sosyal çürüme yazıları 2: Her türden bağımlılıklar cumhuriyeti
Bir bu eksikti...
IBAN veren esnafın katli vacip mi?