T Ü R K İ Y E ' N İ N    B İ R İ K İ M İ
Y A Z A R L A R 29 OCAK 2006 PAZAR
  Ana Sayfa
  Gündem
  Politika
  Ekonomi
  Dünya
  Aktüel
  Spor
  Yazarlar
  Televizyon
  Sağlık
  Bugünkü Yeni Şafak
 
  657'liler Ailesi
  Bilişim
  Çalışanın Sesi
  Diziler
  Düşünce Gündemi
  İzdüşüm
  Kültür-Sanat
  Nar-ı Beyza
  Okur Sözcüsü
  Röportaj
  Sinema
  Yemek
  Zamanda Yolculuk
 
  Bize Yazın
  Abone Formu
  Temsilcilikler
  Reklam
  Künye
 
  Arşiv

  Yeni Şafak'ta Ara
 

Hayrettin KARAMAN

Gizlemek mi, saptırmak mı?

Kendilerini farklı (üstün) göstermek için başkalarını silmek gerektiğine inanan şöhret ve menfaat düşkünleri vardır. Bunlardan İlahiyat alanında faaliyet gösterenlerinin ikide birde tekrarladıkları bir iftira da "geleneğe saygılı din alimlerinin bazı din gerçeklerini halktan gizledikleri" dir.

Son günlerde tartışma alanına çekilen "kadının başı açık namaz kılması" konusu hakkında televizyonda açıklama yapan bir konuşmacı şöyle diyor: "Aslında kadınlar mayo giyerek de namaz kılabilirler, bu fıkıh kitaplarında vardır, gerçekleri halktan gizlemeyelim".

Bir konunun açıklaması fıkıh kitaplarında ve bunlardan bir çeşidi olup halkın elinde bulunan ilmihallerde var ise bunun halktan gizlendiğini söylemenin çelişki olduğuna bundan önceki yazıda dikkat çekmiştim.

Demek ki, gizlemek filan yok. Şimdi açıp Ö.N. Bilmen merhumun İlmihaline bakıyoruz; orada, "göbeğinden dizlerine kadar örten cariyenin böyle namaz kılabileceği" yazıyor, burası doğru, ama aynı yerde "hür kadınların, yüzleri ve elleri dışında kalan bütün vücutlarını örtmeleri gerektiği ve örtmeden namaz kılarlarsa bu namazın sahih (şartlarına uygun ve makbul) bir namaz olmayacağı" da yazıyor. Konuşmacı hiç münasbeti ve hayatımızda yeri olmadığı halde cariyelere ait bir hüküm ve uygulamadan söz ederek konuyu saptırıyor ve kafaları karıştırıyor, hür kadınlar için de böyle bir uygulamanın mümkün olacağını ima ederek de hem gerçeği gizliyor, hem de sapla samanı birbirine karıştırıyor.

Şu halde alimler gerçekleri gizlemiyorlar, alim geçinenler konuyu saptırıyor, münasebetsiz ve yersiz konuşuyorlar, müminlerin kafalarını karıştırıyor, huzurlarını bozuyorlar.

Bununla da yetinmiyor, "Allah ile kulun arasına hiçbir şeyin ve şahsın giremeyeceğini, kulun Allah'ına her durum ve şartta (çıplak iken de) kalbini açıp niyazda bulunabileceğini, dua edebileceğini" söylüyor.

Tartışılan konu ne?

Başı açık kadının namaz kılmasının caiz olup olmadığı.

Söylenen ne?

Kadın olsun erkek olsun insanın, kulun, her durumda Allah'a dua edebileceği.

Bu ikinci hususa karşı çıkan, "olmaz, başı açık dua edemez" diyen mi var? Hem tartışanlar şimdi bunu mu tartışıyorlar? Tartışılan namaz değil mi? Allah ve Peygamberi namazın nasıl kılınacağını açıkladıklarına göre, "Siz böyle deseniz bile ben (kullar), sizin isteğinize aykırı bir şekilde de namaz kılarım" demek dine, ahlaka, edebe, mantığa sığar mı?

Biri de "Kadın normal olarak nerelerini örtüyorsa, örtmesi gerekiyorsa namazda da oralarını örter, baş buna dahil değildir" diyor ve bir ilahiyatçı bakanı delil gösteriyor. Ne günlere kaldık; din bilgi ve uygulamasının delili "Kitap, sünnet, icma ve kıyas" iken, şimdi bakanların söyledikleri oluyor (Ayrıca o bakanın böyle bir şey söylediğinden de emin değilim).

Asırlardan beri Müslüman kadınlar dışarıya çıkarken -en fazla- yüzleri ve elleri (bazı yer ve durumlarda ayakları) hariç bütün vücutlarını örtüyorlar. Normal örtünmeleri budur ve namazda da aynı yerlerini örtüyorlar. Bütün fıkıh ve ilmihal kitaplarında, namazın şartları arasında sayılan "setr-i avret"; yani örtülmesi gereken yerlerin örtülmesi de böyle tarif ediliyor.

Dini menfaatlerine alet edenlere sesleniyorum:

Şöhreti ve serveti başka vasıtalar ile elde edin ve lütfen dinin yakasından ellerinizi çekin.

Geri dön   Yazdır   Yukarı


ALPORT Trabzon Liman İşletmeciliği

Ana Sayfa | Gündem | Politika | Ekonomi | Dünya | Aktüel | Spor | Yazarlar
Televizyon | Sağlık | Bilişim | Diziler | Künye | Arşiv | Bize Yazın
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz. © Yeni Şafak
Tasarım ve içerik yönetimi: Yeni Şafak İnternet Servisi