Bakan Ersoy ve Bakan Özer Malatya'da: Market ve eczanelerin yarısı açıldı

Kültür ve Turizm Bakanı Ersoy ve Milli Eğitim Bakanı Özer, Malatya Afet Koordinasyon Merkezi'nde basın toplantısı düzenledi. Bakan Ersoy, "Benzin istasyonlarımızın yüzde 80'i ihtiyaçları karşılamaya başladılar. Aile hekimlikleri de devreye girdi. Doğanşehir Hastanesi boşaltılmıştı, en geç pazar gününe kadar hastaneyi yeniden hizmete alıyoruz. Bina çok sağlam durumda." dedi. Bakan Özer ise "Şu an itibariyle günlük 700 bin ekmek üretimi yapıp 10 ilimize dağıtıyoruz. Hafta sonu itibariyle bu sayıyı 1 milyona çıkaracağız" ifadelerini kullandı.

11:01 - 9/02/2023 Perşembe
Güncelleme: 13:35 - 9/02/2023 Perşembe
Yeni Şafak
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy ve Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer.
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy açıklamalarından satır başlıkları;

Toplamda 25 bin 774 personel arama kurtarma ve destek faaliyetlerine devam ediyor. Çadır sayımız 10 bin 650’ye çıktı. 4 bin 150’si askeri personel, sivil personel, polisler tarafından kuruldu. 6 bin 500 çadırımız vatandaşlarımıza dağıtıldı.

Çevre Bakanlığı’ndan olumlu görüş alınan marketlerimizi açtık. Şehirdeki marketlerin yarısı hizmet vermeye başladı. Eczanelerimizin yarısı hizmet vermeye başladılar. Devlet hastanesinin önünde sahra hastanesini hizmete aldık.

Benzin istasyonlarımızın yüzde 80’i benzin, motorin, gaz ihtiyaçlarını karşılamaya başladılar. Rutin sağlık taramalarına başladık. Çadır kentler başta olmak üzere aile hekimleri devreye girmeye başladı.

Doğan Şehir Hastanesi boşaltılmıştı. Çevre Bakanlığı onayını da aldık en geç pazar gününe kadar tekrar hizmete alıyoruz.

234 noktada arama kurtarma çalışmalarımız devam ediyor. Yabancı arama ekiplerimiz de var. Çin, Malta, Arnavutluk’tan hala kurtarma çalışmalarına destek veriyorlar. Yeni çadır kent noktalarına çadırlar kurmaya devam ediyoruz.

Son 3 günde 1012 kişi kargo getirilen askeri uçaklar tarafından Malatya’dan farklı şehirlere götürüldüler. Uçak seferlerimiz 2 gün önce başladı. Otobüs seferlerimiz dün itibarıyla devreye başladılar.

Bugün itibarıyla hayatı birçok noktada normalleşmeye almış olacağız. Konteyner kentlerin kurulumu ile ilgili çalışmalara başlıyoruz. Kızılay’da belli noktalarda bugün itibarıyla devreye almaya başlıyorlar.

Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer'in açıklamalarından satır başlıkları;

Yeme içme konaklama, barınma diğer ihtiyaçlarla ilgili her türlü akışkanlığı sağladık. Mahalle aralarına rahat bir şekilde ulaşıyoruz. İnşallah hızlı bir şekilde el birliği ile bu süreçleri atlatacağız.

Devletin tüm birimleri aktif olarak sahada. Hiçbir birim diğer birimden ön planda değil. Biz MEB olarak geniş bir yayılıma sahibiz. Lojistik desteklerimiz çok güçlü. Bizim MEB olarak 10 ilde yurtlarımızda, okullarımızda, pansiyonlarımızda, öğretmen evlerimizde şu an itibarıyla 450 bin vatandaşımıza konaklama hizmeti veriyoruz.

İnşallah bu sayıyı giderek artıracağız. Diğer taraftan şu anda sahada 7 bin 46 gönüllü öğretmenimiz organizasyona destek veriyorlar. Bu süreçlerde çok kritik olan çocuklarımızın ve kadınlarımızın psikolojik mekanizmalarına destek olmak üzere 2 bin rehber danışman öğretmenimiz sahada.

Yine yaklaşık 2 yıl önce başlatmış olduğumuz MEB, AFAD iş birliğinde 4 bin 136 öğretmenimiz 10 ilde arama kurtarma çalışmalarına devam ediyor.

Şu an itibarıyla günlük 700 bin ekmek üretimi yapıp 10 ilimizde dağıtıyoruz. Hafta sonu itibarıyla bu sayıyı 1 milyona çıkaracağız.

Uygulama otellerinde, öğretmen evlerinde 800 bin sıcak yemek üretiyoruz. 400 bin kumanya dağıtıyoruz.