AYDINLIK TÜRKİYE'NİN HABERCİSİ
Bugünkü Yeni Şafak
K Ü L T Ü R
Bu İstanbul, o İstanbul mudur?

İstanbul Modern Sanatlar Galerisi, yeni sezondaki ilk sergisinde kültürler arası sınırların kalktığı İstanbul'a 'İstanbul Neresi' diye sorarak bakıyor. Ressam, heykeltraş ve grafik sanatçılarının katıldığı sergi, yaşayan İstanbul'un muhayyel İstanbul olup olmadığını sorguluyor.

  • KÜLTÜR SERVİSİ
    İstanbul, tarihi zenginliğinin ve çok kültürlüğün yanıda bunlardan doğan değerler karmaşasını da içinde barındırıyor. Teknoloji kültürünün içinden göz kırpan tarihsel doku şimdi ve geçmiş arasındaki sınırları zorlarken, bu değerler karmaşası içinde eriyen kimlikler kaosa sürükleniyor. İstanbul Modern Sanatlar Galerisi, yeni sezonda kültürler arası sınırların kalktığı İstanbul'a bir karma sergi ile bu açıdan bakmayı hedefliyor.14 Eylül- 9 Ekim tarihleri arasında izleyici ile buluşacak sergi 'İstanbul Neresi' başlığını taşıyor.

    Kaynaşma potasında kaybolan kimlikler

    Emre Zeytinoğlu'nun küratörlüğünde, aralarında heykeltraş Meriç Hızal, ressam Aslı Özok, akademisyen Oktay Anılanmert, ressam Ahmet Müderrisoğlu, grafik sanatçısı Kezban Arca Batıbeki, akademisyen Balkan Naci İslimyeli, ressam Fatma Tülin Öztürk ve kişisel sergileriyle tanıdığımız ressam Bahar Kocaman'ın da aralarında bulunduğu 13 sanatçının katılımı ile gerçekleştirilecek 'İstanbul Neresi' başlıklı sergide sanatçılar yabancılaşma içerisinde kaybolan ve kaynaşan kimlikleri sorguluyor.

    Renklilik ve harmanlama tekniği dikkat çekiyor

    Fatma Tülin Öztürk resimlerinde bu biraradalığı, mekan olarak belirlediği bir düzlem çerçevesinde renkleri kaynaştırarak yansıtırken; İrfan Önürmen yaşamın içinden topladığı kesitleri birarada harmanlayarak sunuyor. Sergide, Aslı Özok balık figürünü öne çıkaran çalışmalarıyla dikkat çekiyor. Yaşamı sembolize eden denizin içindeki balıklar, barkodların arkasında silikleşerek, tüketim kültürünün bireyi yok edişine vurgu yapıyor. Efsanelere göre 'öküz geçidi' olarak tanımlanan Boğaziçi'ni Oktay Anılanmert, mitik bir esinle 'öküz' figürü kullanarak kurguluyor. Selma Gürbüz, İstanbul'un barındırıdığı kültürlerin geleneksel simgelerini birarada ve çoğunlukla da insan bedeninin üzerinde harmanlayarak, çok kültürlü İstanbul bireyinin karmaşasından doğan zenginliğinin altını çiziyor.



  • 13 Eylül 2005
    Salı
     
    Künye
    Temsilcilikler
    Abone Formu
    Mesaj Formu
    Online İlan

    ALPORT Trabzon Liman İşletmeciliği

    Ana Sayfa | Gündem | Politika | Ekonomi
    Dünya | Kültür | Spor | Yazarlar | Televizyon
    Sağlık | Arşiv | Bilişim | Dizi

    Bu sitede yayınlanan tüm materyalin HER HAKKI MAHFUZDUR. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz.
    © ALL RIGHTS RESERVED