T Ü R K İ Y E ' N İ N    B İ R İ K İ M İ
K Ü L T Ü R - S A N A T 30 MART 2006 PERŞEMBE
  Ana Sayfa
  Gündem
  Politika
  Ekonomi
  Dünya
  Aktüel
  Spor
  Yazarlar
  Televizyon
  Sağlık
  Son Dakika
 
 
  657'liler Ailesi
  Ankara'da Şafak
  Bilişim
  Çalışanın Sesi
  Diziler
  Düşünce Gündemi
  İzdüşüm
  Kültür-Sanat
  Okur Sözcüsü
  Röportaj
  Sinema
  Yemek
  Zamanda Yolculuk
 
  Bize Yazın
  Abone Formu
  Temsilcilikler
  Reklam
  Künye
 
  Arşiv

  Yeni Şafak'ta Ara
 

Milenyum kabare

80'li yıllara damgasını vuran kabare tiyatrosu, umut vaadetmese de milenyumda devam ediyor. Özel Tiyatro'nun sahnelediği 'Hanımlar&Beyler' bunun en somut örneği

Elif
Yıldız
Güncel toplumsal aksaklıkları taşlamacı bir üslupla parçalı oyunlarla ele alan Kabare Tiyatrosu, 70'li yıllar Türkiye'sinde seyircinin sinema ve televizyona yöneldiği bir dönemde ortaya çıkar ve 80'li yıllarda salgın gibi yayılır. Haldun Taner'in öncülüğünde kurulan Devekuşu Kabare Tiyatrosu Zeki Alasya ve Metin Akpınar'ın etkili oyunculukları ve toplumsal kirtikleri ile belleklere kazınmıştır. Günümüz kabare tiyatrosu ise 80'li yılların yakaladığı başarıdan payını alamamış, umutsuz bir halde. İzleyicinin önyargılarını, gündelik 'yanlış bilinç'ini dağıtmaya çalışmak bir yana, bu yanlışları pekiştiren bir tablo çiziyor.

PARMAK SALLAYARAK MESAJ VERME SORUNU

'Bir bilinmez muamma! Kadınlar mı haklıdır, erkekler mi acaba? İki saat boyunca, alabildiğine bir atışma!' sözleriyle start alan Özel Tiyatro'nun sahneye koyduğu 'Hanımlar& Beyler' isimli kabare de bu doğrultuda bir tablo çiziyor. Fatih Yıldız'ın kaleme aldığı ve sahneye koyduğu bu oyun, adından da anlaşılacağı üzere 'kadın ve erkek' ilişkileri üzerine kurulu. İki 'erkek düşmanı' kadın anlatıcının sunumları ile 'erkeklerin yanlış davranışlarını' gösterme hedefindeki küçük skeçler halinde ilerleyen oyunda her seferinde 'kadınları aşağılayan' bir hale dönüşüveriyor.

'İş Başvurusu Skeci'nde, kadın meraklısı işveren gösterilirken, alttan alta 'bilgili kadınlar çirkin olur', güzel kadınlar ise zekadan nasiplenmemiştir' iletileri sunuluyor. Öte yandan 'kadın dayak yiyen erkek' skeci ile kadınlar şiddetin uygulayıcıları gibi gösterilirken, erkeğin bu durumuyla alay eden kadınlar, erkek izleyicilerin kadınlara nefret duymasını pekiştiren bir davranış ortaya koyuyor. Erkekleri kötüleyerek kadın düşmanlığı yapmayı 'başaran' bu kabare, kadın erkek ilişkilerini tartışmaktan öte, kadın- erkek düşmanlığını körüklüyor. Oyunun sonunda, seyirciye söylenen 'cinsiyeti ne olursa olsun insan insandır', 'sevda yücedir' gibi 'sosyal mesaj' içerikli cümlelerin oyunun bütününde neden gösterilmediği -tiyatro bir gösteri sanatıdır!- ise ayrı bir tartışma konusu. Dramaturji zayıflığına kurban giden 'Hanımlar& Beyler' kabaresinin oyuncularının enerjileri ise oldukça iyi. Ercüment Doğan, Elçim Eroğlu ve Buket Eker oyun boyunca, kılıktan kılığa girerek devingen bir oyunculuk sergiliyor. Oyuna 'Grup Özel' birbirinden güzel aşk şarkılarıyla eşlik ediyor.

  • Bilgi için tel: 0 212 441 36 81

    Geri dön   Yazdır   Yukarı


  • ALPORT Trabzon Liman İşletmeciliği

    Ana Sayfa | Gündem | Politika | Ekonomi | Dünya | Aktüel | Spor | Yazarlar
    Televizyon | Sağlık | Bilişim | Diziler | Künye | Arşiv | Bize Yazın
    Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz. © Yeni Şafak
    Tasarım ve içerik yönetimi: Yeni Şafak İnternet Servisi