Giresun Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Cevdet Coşkun, "Avrupa-merkezci ve oryantalist düşüncenin, İslam'ın bir bilim ve medeniyet dini olmadığı, düşüncede dinileşmenin insan aklını ilerlemeden alıkoyduğu gibi Müslüman zihinleri bulandıran savları da son yıllarda yürütülen bilim tarihi çalışmalarıyla geçerliğini yitirmiştir" dedi.
Prof. Dr. Coşkun, Türkiye Gençlik Vakfı (TÜGVA) Genel Merkezindeki, "Antikiteden Rönesans'a İslam Dünyasında Bilim" konulu konferansta, klasik Avrupa-merkezci yaklaşıma göre, dünyanın bugünkü uygarlık noktasına gelmesinde iki büyük aydınlanma hareketinin etkili olduğunu söyledi. Bunların antik Yunan aydınlanması ve Rönesans olduğunu ifade eden Coşkun, Avrupa topraklarında gerçekleşen bu iki aydınlık dönem arasında ise karanlık bir çağın yaşandığını dile getirdi.
Prof. Dr. Coşkun, Avrupa'da, "çok tanrıcılıktan tek tanrıcılığa geçişlerin, insan düşüncesini bilim ve felsefenin aydınlatıcı ışığından uzaklaştırdığı"nı iddia eden bir sav da bulunduğunu belirterek, 7. yüzyılda doğu dünyasında yaşanan putperestlikten İslam dinine geçiş tecrübesinin bu düşünceyi çürüttüğünü vurguladı.
Coşkun, bu durumun Ortaçağ'da İslam dünyasında bir karanlık dönem yaşanmadığını, aksine Avrupa'nın karanlık çağları, İslam kültür ve medeniyet dünyasının eşsiz katkılarıyla aştığını gösterdiğini ifade ederek, "Yine bu Avrupa-merkezci ve oryantalist düşüncenin, İslam'ın bir bilim ve medeniyet dini olmadığı, düşüncede dinileşmenin insan aklını ilerlemeden alıkoyduğu gibi Müslüman zihinleri bulandıran savları da son yıllarda yürütülen bilim tarihi çalışmalarıyla geçerliğini yitirmiştir" şeklinde konuştu.
Prof. Dr. Coşkun, Türkiye Gençlik Vakfı (TÜGVA) Genel Merkezindeki, "Antikiteden Rönesans'a İslam Dünyasında Bilim" konulu konferansta, klasik Avrupa-merkezci yaklaşıma göre, dünyanın bugünkü uygarlık noktasına gelmesinde iki büyük aydınlanma hareketinin etkili olduğunu söyledi. Bunların antik Yunan aydınlanması ve Rönesans olduğunu ifade eden Coşkun, Avrupa topraklarında gerçekleşen bu iki aydınlık dönem arasında ise karanlık bir çağın yaşandığını dile getirdi.
Prof. Dr. Coşkun, Avrupa'da, "çok tanrıcılıktan tek tanrıcılığa geçişlerin, insan düşüncesini bilim ve felsefenin aydınlatıcı ışığından uzaklaştırdığı"nı iddia eden bir sav da bulunduğunu belirterek, 7. yüzyılda doğu dünyasında yaşanan putperestlikten İslam dinine geçiş tecrübesinin bu düşünceyi çürüttüğünü vurguladı.
Coşkun, bu durumun Ortaçağ'da İslam dünyasında bir karanlık dönem yaşanmadığını, aksine Avrupa'nın karanlık çağları, İslam kültür ve medeniyet dünyasının eşsiz katkılarıyla aştığını gösterdiğini ifade ederek, "Yine bu Avrupa-merkezci ve oryantalist düşüncenin, İslam'ın bir bilim ve medeniyet dini olmadığı, düşüncede dinileşmenin insan aklını ilerlemeden alıkoyduğu gibi Müslüman zihinleri bulandıran savları da son yıllarda yürütülen bilim tarihi çalışmalarıyla geçerliğini yitirmiştir" şeklinde konuştu.
Fuat Sezgin'in şaheseri daha da değerlendi
Bilim adamları 150 dakikada elmas üretti
Uzay ve havacılık senaryoları yarışacak
Kansere karşı yeni güç! "Kişiye özel tedavi" hastalara umut oluyor
Albayrak ailesinin acı günü: Gülbeyaz Anne Hakk'a yürüdü
Pazarlar “eve” dönme günü
Yetim Vakfı bu Ramazan 23 ülkede kalplere dokundu
İlahi Aşkın Sesi Milletlerarası İlahi İcra Yarışması 1 Nisan'da başlıyor: Toplamda 110 bin TL ödül verilecek
Akraba evliliği 14 yılda yarıya yakın azaldı
Bilim adamları 150 dakikada elmas üretti
Uzay ve havacılık senaryoları yarışacak
Kansere karşı yeni güç! "Kişiye özel tedavi" hastalara umut oluyor
Albayrak ailesinin acı günü: Gülbeyaz Anne Hakk'a yürüdü
Pazarlar “eve” dönme günü
Yetim Vakfı bu Ramazan 23 ülkede kalplere dokundu
İlahi Aşkın Sesi Milletlerarası İlahi İcra Yarışması 1 Nisan'da başlıyor: Toplamda 110 bin TL ödül verilecek
Akraba evliliği 14 yılda yarıya yakın azaldı