Günde 1,7 milyon yolcu taşıyacak

Halkalı-Gebze banliyö tren hattı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla hizmete açıldı. İstanbulluların heyecanla beklediği proje ile günde 1 milyon 700 bin yolcunun taşınması hedeflenirken, Gebze’den Halkalı’ya 105 dakikada seyahat edilebilecek.

Yasin Yılmaz
04:00 - 13/03/2019 Çarşamba
Güncelleme: 00:34 - 13/03/2019 Çarşamba
Yeni Şafak
Gebze-Halkalı banliyö hattı Cumhurbaşkanı Erdoğan ve AK Parti'nin İBB adayı Binali Yıldırım'ın katılımıyla seferlere başladı.

İstanbul trafiğini rahatlattığı gibi Türkiye'nin bölgesindeki lojistik üs olma hedefine bir adım daha yaklaştıran dev proje Halkalı-Gebze banliyö tren hattı dün açıldı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Kartal Meydanı’nda düzenlenen açılış töreninde konuştu. Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Toplamda 43 istasyondan oluşan bu hat İstanbul trafiğinde çok önemli bir rahatlama sağlayacak. Gebze-Halkalı Banliyö Hattı'nda çalışacak 440 vagondan 300'ünün ülkemizde üretilmiş olmasıyla iftihar ediyoruz” şeklinde konuştu.

1 SAAT 10 DAKİKA KAZANDIRACAK

Erdoğan, “Gebze - Halkalı tren hattı eskiden 185 dakikada kat edilebilen bir mesafeyken şimdi 115 dakikaya inerek, İstanbullulara net 1 saat 10 dakika kazandıracak. İstanbul'un en işlek ve dolayısıyla trafik yoğunluğu en çok olan bu hat, saatte tek yönde 75 bin, gündeyse 1 milyon 700 bin yolcu taşıyacak" bilgisini verdi. Normalde ancak 100 bin araçla taşınabilecek yolcuyu, bu hattın tek başına gerçekleştireceğini belirten Cumhurbaşkanı, şunları söyledi: "İstanbul'un 10 ilçesi bu hattı doğrudan kullanma imkanına sahip olacak. İstanbul trafiğinde çok önemli bir rahatlamaya yol açacak. Tabii Marmaray bu projenin iki kıta arasındaki bağlantısını sağlayan en stratejik bölüm. Biz Marmaray'ı inşa ederek iki tren hattını birleştirdik. Bir diğer önemli raylı sistem bağlantısını da Yavuz Sultan Selim köprüsünde kuruyoruz. İnşallah her iki taraftaki metro hatları tamamlandığında orayı da devreye alacağız. Sıfırdan yapmışçasına bu hattı yeniledik, yepyeni bir çehreye büründürdük. Tabii İstanbullu bir uçtan bir uca böyle bir sistemle kat etmek zorlu bir işti. Bugüne kadar 1,4 milyar avro yani yaklaşık 8,5 milyar lira harcanan Gebze - Halkalı Banliyö Tren Hattı'nın şehrimize kazandırılmasında emeği geçen herkesi tebrik ediyorum. Bu hatla birlikte İstanbul'un 170 kilometre olan raylı sistem uzunluğunu 63 kilometre ilaveyle 233 kilometreye çıkartmış oluyoruz."

KARTAL'A HAVARAY MÜJDESİ

Erdoğan, “İlçe merkezi ile Uğur Mumcu arasına hava ray sistemi kuracağız. Raylı sistemi havadan da geliştiriyoruz. Taşocağı bölgesini millet bahçesi ve tabiat tarihi müzesine dönüştürmektir. Cevizli'ye de bir millet bahçesi kazandıracağız. Eski stadın olduğu yeri meydan olarak düzenleyeceğiz. Kartal'a bir otopark kazandıracağız. Mahallelerimize spor tesisleri, kültür merkezleri, sosyal tesisleri ile Kartal'ı geleceğe hazırlayacağız. Kartal'a şanına layık bir stadyumu kazandıracağız” ifadelerini kulandı.

• İSTANBUL’DA RAYLAR ÖNCE 500, SONRA BİN 100 KM’YE ÇIKACAK
  • Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Biz kolları sıvadık. Diğer pek çok çalışmanın yanı sıra Taksim - 4. Levent arasındaki metro hattıyla raylı sistemleri kurmaya başladık. İlk metro hattımızı 2000 yılında hizmete aldık. Ardından bu ağı genişlettik ve bugün 233 kilometreye kadar çıkarttık. Hedefimiz ilk etapta 500 kilometreye ardından da 1100 kilometreye ulaşmaktır. Hizmete açtığımız hattın diğer özelliği, Londra’dan Pekin’e uzanacak demir ipek yolunun İstanbul ayağını oluşturması. Londra’dan gelen buradan Pekin’e gidebilecek. Yüksek hızlı trenlerimiz ise Halkalı’ya kadar devam edecek. Marmaray’ı bugün çok daha ileri bir seviyeye taşımış buluyoruz. Yine bu hatla birlikte YHT’lerimiz artık Pendik’i son durak olarak kullanmayacak Halkalı’ya kadar devam edecek” diye konuştu.
  • GEBZE-HALKALI ANA HAT OLACAK
  • Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan ise, “Gebze-Halkalı Banliyö Projesi İstanbul için sadece bir banliyö demir yolu hattı değil bu hat İstanbul’un tüm raylı sistemlerini birleştiren ana omurgadır. Marmaray’ı da içinde bulunduran bu hatta hem metro hatlarını hem yüksek hızlı tren hatlarını hem de yük treni hatlarını birbirine entegre ediyoruz, bağlıyoruz. Artık İstanbullular demir yollarında kesintisiz seyahat edebilecek” dedi. Bakan Turhan, bunu sağlayabilmek için Marmaray’la birlikte 43 istasyon inşa ettiklerini ifade ederek, Gebze-Halkalı demir yolu hattı projesinde 2 hat üzerinden Marmaray’la bütünleşik olarak kent içi banliyö işletmesi yapılacağını ve üçüncü hat üzerinden ise şehirlerarası yolcu ve yük trenleriyle yüksek hızlı tren işletmesi yapılabileceğini söyledi.
  • HİÇBİR AKSAKLIK YOK
  • Gebze-Halkalı hattıyla ilgili söylentileri cevaplayan Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Necdet Sümbül de, “Her zaman olduğu gibi açılış öncesinde doğru olmayan, asılsız haberler gündeme taşınarak kamuoyunda rahatsızlık, güvensizlik, endişe verici bir algı oluşturulmak istenmektedir. Öncelikle yarın açılacak Gebze-Halkalı hattıyla ilgili iddiaların doğru olmadığını, bu hattın çalışmasını etkileyecek hiçbir eksikliğin olmadığını belirtmek istiyoruz” şeklinde konuştu. Bu tür önemli projelerin öncesinde olduğu gibi bu projede de uluslararası kuruluştan “İşletmeye Uygunluk Belgesi” alınmış olup, güvenli olarak işletilebilir konumda bulunduğunu belirten Sümbül, iddia edilenin tersine, güzergah üzerindeki tüm alt sistemlere ait testlerin uzun zamandan beri yapıldığını bildirdi.