Yazarlar Hangi mahkeme?

Hangi mahkeme?

Serdar Tuncer
Serdar Tuncer Gazete Yazarı

Emine Bulut’un, çocuğunun gözleri önünde kocası tarafından vahşice öldürülmesi ve geçen hafta haberdar olduğumuz Ümraniye’deki ruhsatsız sözüm ona Kur’an kursunda yaşanan aşağılık çocuk istismarı ve tecavüz vakası gündemdeyken idam meselesini bir kez daha tartışmakta fayda var.

MAKALEYİ SESLİ DİNLEMEK
İÇİN TIKLAYIN
Serdar Tuncer : Hangi mahkeme?
Haber Merkezi 02 Eylül 2019, Pazartesi Yeni Şafak
Hangi mahkeme? yazısının sesli anlatımı ve tüm Serdar Tuncer yazılarının sesli anlatımı Yenisafak.com Yazarlar Sesli Makale Köşesinde!


Dünyada toplam 53 ülkede idam cezası hukuken veya fiilen uygulanıyor. Ekseriyetle Afrika ve Arap ülkeleri, ayrıca ABD, Japonya, Çin, Tayvan, Tayland, Vietnam ve Avrupa’da da Belarus bu cezayı uygulamaya devam ediyor. Fransa 1981 yılında idam cezasını kaldıran 35. ülke olmuş, akabinde de yaklaşık 140 ülkede idam cezası kaldırılmış. Avrupa Konseyi ve Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nin 6. ve 13. ek protokollerini onaylayan Türkiye’de 1984 yılından beri fiilen, 2004 yılından beri de hukuken idam cezası yok. Özetle böyle.

Biraz çaba, küçük bir değişiklikle idam cezası geri getirilebilir fakat ilişki içinde bulunduğumuz devletlerin menfi yaklaşımı ve uluslararası toplumun tepkisinden duyduğumuz endişe ile bu değişikliği yapamıyoruz. İdam cezasının varlığı sebebiyle Belarus’u üye yapmayan AB’nin bu konudaki net tavrı önümüzdeki en büyük engel gibi gözüküyor. Şöyle söyleyeyim tam anlaşılsın: İdam cezasının uygulanması durumunda bizi birtakım sert yaptırımlarla tehdit eden ülkelerin hemen hepsi Türkiye’de tek adam rejimi olduğunu iddia ediyor. Bu ülkede her dediği olduğuna vehmedilen o tek adam, yukarıda iki örneğini verdiğim toplumun vicdanını kanatan benzeri her hadiseden sonra, “Ben idam cezasının uygulanması taraftarıyım, Meclis’ten bu konuda bir yasa çıkartılırsa seve seve imzalarım” diyor. Sayın Bahçeli de bu konudaki tavrını net bir şekilde ortaya koyarak idam cezasının getirilmesini destekleyeceğini ifade ediyor. Öyle zannediyorum ki bu konu referanduma götürülse en az yüzde seksenlerle milletçe de kabul edilir. Şöyle düşünelim, millet istiyor, devlet reisi istiyor, Devlet Reis istiyor. Bu kadar isteyene eminim ki CHP de ayak uydurur ve günü geldiğinde ister istemez istiyormuş gibi yapar. Buradan bakınca bu kadar geniş bir mutabakatla istenen başka bir şey yoktur bu ülkede diyebiliriz. Peki, neden olmuyor?

ABD, Rusya ve AB arasında diplomasinin en kıvrak hamleleriyle yol aldığımız bir süreçten geçiyoruz. Türkiye’nin güneyi ve doğusu, Akdeniz’deki hareketlilik, ABD ile gerginlik malum... Böylesi bir konjonktürde AB’ye tamamen rest manasına gelecek idam cezasını geri getirebilmek pek mümkün görünmüyor, benim anladığım bu. İstemediği şeyi açıkça dile getirmekten çekinmeyen, istediğinin arkasında da ne olursa olsun duran, milletim ne isterse o olur diyen bir cumhurbaşkanının samimiyetle istemesine ve milletin istediğini de bilmesine rağmen bu meseleyi halledememesini başka türlü izah edemiyorum.

Konjonktür, strateji, diplomasi derken olan nice garip cana, nice masum duyguya oluyor. Emine Bulut’un katili müebbet alır, iyi hal vs. derken 15 sene yatar çıkar, Ümraniye’de Kur’an öğrettiği talebeye musallat olan şerefsiz mahlûklar o kadar bile yatmaz; ciğerler yanar, vicdan sahipleri haykırır, kadınlar ölür, çocuklar istismar edilemeye devam eder. Böyle olmak zorunda mı? Hayır! Bir önerin var mı diyeceksiniz, var!

İngiltere seyahatimizde yanımızda Türkiye’de ilahiyat fakültesini, Ürdün’de Şeriat Fakültesi’ni bitirmiş bir dostumuz vardı. Sohbet arasında espriyle karışık ona dediler ki sen burada olsan Şeriat Mahkemesi’nde kadılık yapabilirsin. İngiltere ve Şeriat Mahkemesi! Önce şaka yapıyorlar zannettik, baktık ki gayet ciddiler. Biraz araştırınca şunu öğrendik: İngiltere’de Anglo-Sakson hukuk geçerli. Fakat evlilik hukukunu önce Yahudilerin sonra Müslümanların talebi neticesinde bir istisna kabul etmişler. Bir Müslüman boşanmak istediğinde eğer isterse çocukların velayeti, mal paylaşımı, mihr ve benzeri konuların halli için ülke genelinde mevcut olan 4 Şeriat Mahkemesi’nden birisine başvurabiliyor. Ve o mahkemece verilen karar İngiliz hukuk sistemi tarafından kabul ediliyor. İlginç değil mi?

Hıristiyan İngiltere, kendi hukuk sistemini esneterek Yahudi ve Müslüman vatandaşları için demokrasi ve inanç özgürlüğü adına evlilik hukukunu onların dinlerinin yorumuna bırakabiliyor. Kıyamet kopmuyor, kimse siz nasıl bunu yapabilirsiniz demiyor, bilakis demokrasi ve insan hakları başlığında İngiltere’ye bu sebeple artı puan yazılıyor.

Şimdi...

Müslüman Türkiye’de hukuk sistemi aynı kalmak şartıyla bir Şeriat Mahkemesi ihdas edilse, idam cezası gerektiren suçlar net olarak tespit edilip belirlense ve işlenen suç şayet idam cezasını gerektiriyorsa mağdurun kendisine yahut ailesine suçlunun hangi mahkemede yargılanmasını istersiniz diye sorulsa güzel olmaz mı?

Laikler korkmasın, ülkeye şeriat değil Şeriat Mahkemesi gelecek, Ertuğrul Özkök dert etmesin dört evlilik hâlâ yasak, zamparalık hâlâ bedava, AB endişe etmesin mevcut hukuk sistemimiz aynen devam ediyor fakat demokrasiye olan inancımız gereği ülkemizdeki Müslüman insanımıza bir alternatif sunmuş oluyoruz. Hatta tıpkı İngiltere’de olduğu gibi bazı başlıklar, kurulacak özel Yahudi ve Hıristiyan mahkemelerince ele alınabilir. Hem ülkemizdeki diğer dinlere mensup vatandaşlarımıza bir jest yapmış oluruz hem de devletin bütün dinlere eşit olması prensibinden hareketle hakiki laikliğe de inceden bir selam çakarız, fena mı?

Sayın Cumhurbaşkanı’nın gerçekten dert ettiğine emin olduğum idam meselesinde ilgili bürokratların çözüme ulaşmasına yardımı olacağını umduğum önerim budur: Kurun Şeriat Mahkemesi’ni, kapsamı idam gerektiren suçlarla sınırlı kalmak üzere, bırakın suçlunun nerede yargılanacağına mağdur taraf karar versin. İnsan hakları ve demokrasi, laiklik ve adalet adına bunun yapılması zorunludur.

Ümraniye’deki çocukların adaletini, müebbet yemiş delikanlıların şişlerine, Emine Bulut davasının adaletini, o çocukcağızın gözyaşları ve hıncına emanet edeceğinize, şayet mağdurlar istiyorsa Şeriat Mahkemesi’nin kılıcına bırakın. Şeriat Mahkemesi ifadesi seküler tayfaya sert geliyorsa adını değiştirip “Adalet Mahkemesi” de yapabiliriz.

Adalet mahkemesine hayır diyecek dostlara bir soru sorarak bitireyim yazımı: Allah etmesin o kursta taciz edilen sizin çocuğunuz olsa, sokak ortasında gözünüzün önünde vahşice öldürülen sizin anneniz olsa, 15 Temmuz’da helikopter ateşiyle katledilen sizin babanız olsa davanızın hangi mahkemede görülmesini isterdiniz?

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.