|

Seslerin uyumunun peşinde: Avam Garde Trio

00:00 - 1/04/2012 Pazar
Güncelleme: 20:48 - 31/03/2012 Cumartesi
Yeni Şafak
Seslerin uyumunun peşinde: Avam Garde Trio
Seslerin uyumunun peşinde: Avam Garde Trio

Geleneksel müziğimizden aldıkları ilhamla çağdaş müziğin sağladığı imkanları bir araya getiren Avam Garde Trio'nun, aynı ismi taşıyan ilk enstrümantal albümü, Kalan Müzik'ten çıktı. Modern elektronik sound ile geleneksel Türk Müziği'nin melodi ve ritimlerini kullanan Avam Garde Trio, üç buçuk yıl önce müzikal anlamda yeni bir dil ortaya koymak amacıyla albüm çalışmalarına başlarken benimsedikleri yöntemi şöyle ifade ediyor: "Uzlaşmayı bir zaruret addetmeden, zorla güzellik olmayacağını bilerek, kendiliğindenliği önemseyerek... Ayrılığın, farklılığın, çatışma ve çelişkinin sanatın varlık sebebi olduğunu ve de ayağını bu topraklara basanların dünyaya söyleyebileceği yepyeni sözler olduğunu bilerek..." Kendilerini seyyah mizaçlı ve maceraperest olarak tanımlayan Avam Garde üyeleri, yenilenmenin ancak farklı olanla temas halinde mümkün olduğunu düşünüyor ve farklılıkları uyum içinde yan yana getirmeyi başarıyorlar. Albümde bağlama solist olarak öne çıkıyor gibi görünse de, ney, klarnet ve zurna gibi Türk Müziği'nin diğer önemli elemanlarına eşlik eden keman, perdesiz gitar ve çello gibi enstrümanlar, farklı bir perspektif katıyor. Avam Garde'ın kurucusu Kemal Arslan bağlama çalıyor ve aynı zamanda vokal de yapıyor. Basta Bora Bekiroğlu, klavyede ise Uğur Onatkut yer alıyor. Üç müzisyen seslerin uyumunun peşinde giderken, "işimiz bir yandan da uyumsuzluklarla" diye belirtiyorlar. 8 eserin yer aldığı albümdeki besteler Kemal Arslan'a, düzenlemeler Avam Garde Trio'ya ait.

12 yıl önce