Arsenal 20 yıl sonra Devler Ligi dışında kaldı

Premier Lig'de 2016-17 sezonunu 5. sırada tamamlayan Arsenal, 1997-98 sezonundan sonra ilk defa Şampiyonlar Ligi'nde yer alamayacak.

Yeni Şafak
Üst üste 20 sezon Şampiyonlar Ligi'nde mücadele eden Arsenal, önümüzdeki sezon UEFA Avrupa Ligi'nde mücadele edecek.

Premier Lig'de ilk dört umutlarını son haftaya taşıyan Arsenal, 38. hafta karşılaşmalaında Everton'ı 3-1'lik skorla devirse de, Manchester City ve Liverpool puan kaybı yaşamayınca sezonu 5. sırada tamamladı.

Maça hızlı başlayan Arsenal, 8. dakikada Hector Bellerin'in golüyle 1-0 öne geçerken, 14. dakikada Laurent Koscielny'nin kırmızı kart görerek oyundan atılmasıyla sahada 10 kişi kaldı. 27. dakikada sahneye çıkan Alexis Sanchez, durumu 2-0'a getirdi.

2-0'lık Arsenal üstünlüğüyle sona eren ilk yarı sonrasında Everton ikinci yarıda baskıyı kurdu. 58. dakikada kazanılan penaltı atışını Romelu Lukaku gole çevirince fark bire inse de, maçın sonucunu belirleyen gol, 90'da Aaron Ramsey'den geldi: 3-1.

  • Bu sonucun ardından Arsenal sezonu 75 puanla 5. sırada tamamladı ve 1998-99 sezonundan bu yana ilk defa Şampiyonlar Ligi'ne katılmaya hak kazanamadı. Londra devi, gelecek sezon UEFA Avrupa Ligi'nde doğrudan grup aşamalarında yer alacak.