TFF Süper Kupa'da Galatasaray ve Bursaspor karşı karşıya gelirken, kupayı kaldıran sarı-kırmızılı ekip oldu: 1-0. 2014-2015 sezonunu hem lig hem kupa şampiyonu olarak kapatan G.Saray ve kupa finaliti Bursaspor'un karşılaştığı maça hızlı başlayan taraf yeşil-beyazlı takım oldu. Henüz 3. dakikada Emre'nin pasında Bakambu'nun şutunu Muslera çelerken, dönen topta Ozan Tufan'ın vuruşunu yine kaleci kurtardı. 20'de Sabri'nin ortasını kaleci Mert uzaklaştırırken top Sneijder'in önünde kaldı. Hollandalı futbolcunun vole vuruşu boş kaleye doğru giderken, Mert yine başarılıydı. 21'de ceza sahası dışarısında topu alan Yasin, iki oyuncuyu oyundan düşürdükten sonra ters ayağı ile yaptığı vuruşta Mert'i mağlup ederek takımını öne geçiren skoru buldu: 1-0. 45+1'te Sabri'nin ortasında Burak'ın vuruşunu Mert çizgi üzerinden çıkardı. 59'da Josue'nin ortasında Bakambu'nun kafa vuruşu az farkla auta çıktı. 88'de Emre Çolak, Ozan Tufan'a yaptığı müdahale nedeniyle oyundan direkt kırmızı kart ile atıldı. Galatasaray, son dakikalarda 10 kişi kalmasına rağmen kalesini gole kapattı; kupaya uzanan taraf oldu.
Podolski ve Bilal'den siftah
G.Saray'ın yeni sezon öncesi transferlerinden Lukas Podolski ve Bilal Kısa, yeni takımıyla dün ilk resmi maçlarına çıktı. Bilal, kadroya alınmayan Felipe Melo'nun yerine Selçuk İnan ile orta sahada görev yaptı. Bir diğer yeni transfer Jem Paul Karacan ise Bursaspor'a karşı yedek soyundu.
Volkan'ın görevi Ozan'ın
Bursaspor'da kadro dışı bırakılan Volkan Şen ile sakatlığı bulunan yeni transfer Tomas Necid, kadroda yer almadı. Volkan'ın bölgesinde Ozan Tufan görev yaptı. Yeni transferler kaleci Mert Günok, Sivok, Erdem ve Jorquera, resmi maçta Bursaspor formasını ilk kez giydi.
Bursaspor taraf boş kaldı
TFF Süper Kupa'ya Ankara ilk kez ev sahipliği yaparken Bursaspor taraftarlarına ayrılan bölüm boş kaldı. Yaklaşık 20 bin kişilik Osmanlı Stadı'nda G.Saraylı taraftarlar, kendilerine ayrılan bölümü tamamen doldurdu. Taraftarlar, maç öncesinde "Şehitler ölmez, vatan bölünmez" diye tempo tuttu.
Protokol tribünü doldu
G.Saray-Bursaspor karşılaşmasında protokol tribünü ful çekti. Karşılaşmayı TFF Başkanı Yıldırım Demirören'in yanı sıra Türkiye Fubol Direktörü Fatih Terim, MHK yeni başkanı Kuddusi Müftüoğlu ve Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek de izledi.
G.Saray otobüsüne çirkin saldırı
Süper Kupa finali öncesinde tatsız olaylar yaşandı. G.Saray takım otobüsü, Osmanlı Stadı'na giriş yaptığı esnada stat çevresindeki Bursasporlu taraftarlar, sarı-kırmızılı futbolcuları taşıyan araca yabancı madde yağdırdı. G.Saray takım otobüsünün sol yan iki camı kırılırken saldırının taş ve çekiçle yapıldığı öğrenildi. Aracın iç çamlarının hasar görmemesi daha büyük bir tehlikeyi engelledi. Emniyet güçleri, geniş güvenlik önlemleri alırken taraftarların bölgeden uzaklaştırılmasıyla olaylar yatıştırıldı. G.Saray Kulübü de bir açıklama yaparak yaşanan olayın iki takım arasındaki dostluğa gölge düşürmemesi gerektiğine vurgu yaptı. Olayın Bursasporlu yöneticilerin gayretleri sayesinde atlatıldığı kaydedilirken saldırıyı yapan taraftarlar kınandı.
YANLIŞ YERDEN GELDİLER
Sarı-kırmızılı kafilenin mücadele öncesi belirlenen geliş güzergahı olan Yenikent ilçesi yönünden getirilmesi gerekilirken, yanlışlıkla Bursasporlu taraftarların bulunduğu güzergahtan stadyuma gelişinin sağlandığı bildirildi.