Stanley Kubrick'ten sonraki EN İYİ AMERİKAN YÖNETMENİ
Amerikan sinemasının yaşayan en büyük ozanı Terrence Malick'in 'Hayat Ağacı'nı izledikten sonra, '139 dakika boyunca perdeye yansıyan bu yaman aile hikâyesine ve ona eşlik eden muazzam görüntüler silsilesine yalnızca bir film deyip geçmek ne derece adaletli olur?' diye düşündüm kendi kendime... Çünkü, Malick, tıpkı son 15 yıl içinde çektiği diğer iki başyapıtı 'İnce Kırmızı Hat' ve 'Yeni Dünya' gibi, kamerayı kalem, film şeridini de kâğıt olarak kullandığı bir 'destan' yazmıştı. 'İnsanın kâinattaki varoluş serüveni' ve toplumsal düzendeki varlığımızın yapı taşı 'aile'ye ilişkin, mümkün olduğunca az konuşan, fakat çok önemli şeyler söyleyen bir destan... Dahası, 'aile' odaklı böylesine çarpıcı bir hikâyenin, 'aile' kurumunu kendince iki paralık etmeye çabalayan 'Celal Tan' adlı filmden hemen bir hafta sonra gösterime girmesi ne kadar da anlamlı bir karşılaştırma yapmaya vesile oldu!