Harbiyelilerden Gülen’e ziyaret

FETÖ’den dava açılan subay Mehmet Aktaş, Kara Harp Okulu’nda öğrenci olduğu dönemde ABD'ye yaptıkları bir okul gezisi sırasında üst düzey örgüt abisinin kendilerini teröristbaşı Fetullah Gülen’in yanına ziyarete götürdüğünü itiraf etti.

Yeni Şafak ve
04:00 - 2/10/2017 Pazartesi
Güncelleme: 02:43 - 2/10/2017 Pazartesi
Yeni Şafak
Fotoğraf: Arşiv

FETÖ’nün en mahrem birimi olan TSK’daki üyelerinin takiyede sınır tanımadıkları ortaya çıktı. TSK’daki örgüt üyelerinin yakınlarının üzerine kayıtlı hatları kullandıkları ve bu şekilde olanların da önemli kısmının telefonlarına ByLock yüklediği belirlendi.

İTİRAFÇI OLDU

Ankara Cumhuriyet Savcısı Mustafa Gökçe’nün yürüttüğü soruşturmayla, ByLock listesindeki numarayı kullandığı tespit edilen Kara Kuvvetleri Tayin Daire Başkanlığı Sicil ve Kıdem Şube Müdürlüğü’nde görevli eski Üsteğmen Mehmet Aktaş, 2017 Ağustos’ta gözaltına alındı. OHAL kapsamında yayımlanan KHK ile de ihraç edilen Aktaş, ByLock’u kendisinin kullandığı kabul ederek, itirafçı oldu.

OKUL GEZİSİNE GİTTİK

2009-2013 yılları arasında Kara Harp Okulu’nda okuduğunu anlatan Aktaş, bu dönemde de örgütle temasının devam ettiğini kaydetti. 2012 yılında Kara Harp Okulu’nun düzenlediği gezi kapsamında ABD’ye gittiklerini ve burada Gülen’i ziyaret ettiklerini anlatan Aktaş şöyle devam etti:

AKRABA ZİYARETİ DEYİN

“Bu geziye gitmeden önce Ahmet isimli abi beni ve devre arkadaşım Ahmet’i Cebeci semtinde bulunan bir eve götürdü. Evde ismini bilmediğim bir şahıs daha vardı ve bu kişi bize, ‘Amerika’ya yapacağınız gezi esnasında komutanınızdan akraba ziyaretinde bulunmak maksadıyla izin isteyin, sizi Pensilvan’ya Fetullah Gülen’i ziyaret etmeye götüreceğim’ dedi.”

SABRETMEK İLE İLGİLİ SOHBET YAPTI

“Gezi esnasında bu şekilde izin aldık ve sahte adres vererek ben, Ahmet İlhan ve Orhan Çetin Cebeci’de görüştüğümüz üst düzey abiyle New Jersey’deki otelin ilerisindeki kafede buluştuk. Pensilvanya’ya gittiğimizde geceydi. O geceyi orada geçirdik. Sabah kalktığımızda Fetullah Gülen yaklaşık 30 kişinin bulunduğu bir odada ‘sabretmek’ ile ilgili sohbet yapıyordu. Biz de devre arkadaşlarımla birlikte oturup bu sohbeti dinledik."

ALLAH YOLUNUZU AÇIK ETSİN DEDİ

"45 dakika kadar süren sohbetin ardından abi bizi Fetullah Gülen’in yanına götürerek, ‘Bu çocuklar Türkiye’den geliyorlar. Üçü de harbiye öğrencisi’ dedi. Fetullah Gülen de bize, ‘Allah yolunuzu açık etsin’ dedi ve daha sonra buradan ayrıldık. Bilahare bizi buraya getiren abi üçümüzü tren garına bıraktı, biz de trenle kaldığımız otele döndük. Bu husustan hiç kimseye bahsetmedik.”