Murat Han Er, Murat Salcı, Ali Şentürk ve Güneş Topalöz'ün birlikte ortaya koydukları çalışmalardan oluşan sergi, "İçimden Bir Ses' sergisi kullandıkları teknikleri birer metafor olarak ele alan ve bireyin iç dünyasını siluetlerde arayan dört genç sanatçıyı bir araya getiriyor.
Gerçeklik kurgusuna müdahale eden bu sanatçılar, kendilerine bir anlatım biçimi ararken, görsellerle çevrelenmiş yaşamlarının altında yatan katmanlı yapıyı arşınlıyor. Sergide yer alan eserler imgeler dünyasındaki anlam yığınlarını yorumlar ve nesneler ile insanlar arasındaki ilişkiyi yeniden ele alarak ortak bir bilinçaltı oluşturmaya çalışıyorlar. Duygu ve düşüncelerin dönüştürücü gücünü suretlerde arayan bu genç sanatçılar, yaşanmışlıkların bedenimizde, yüzümüzde bıraktığı izleri ve bu izlerin yansımalarını kullandıkları teknikler üzerinden bir arkeleog edasıyla gün ışığına çıkarıyor.
Güneş Topalöz'ün farklı ruh hallerinin dışavurumu olarak resmettiği otoportrelerden biri
Güneş Topalöz'ün farklı ruh hallerinin dışavurumu olarak resmettiği otoportrelerinde her bir pigment ve dokunun oluşturduğu katmanlar bir duygudurum haline gelir.
Murat Salcı yapı bozumuna uğrattığı yakın plan portrelerden oluşan dijital görüntüleri, yansıyan yüzeylerde tekrar bir araya getiriyor.
Ali Şentürk'ün tuval üzerinden taşan portreleri medyumuna sığamayan hikayeler anlatır. Sanatçı hayatının beş yıllık bölümünde yaşadığı ve tanıklık ettiği ilişkiler üzerinden yola çıkarak kurguladığı 'Benden Kimseye Bahsetme' serisinde; yalın ve kesintisiz çizgilerden oluşan portrelerin düşüncelerini ve hislerini teller aracılığıyla soyut bir şekilde ifade eder.
Murat Han Er, yara bandı, temizlik süngeri gibi gündelik nesnelerin fısıldadığı anlamlar ve semboller aracılığı ile, birey ve toplum ilişkileri üzerine kendine özgü bir dil oluşturuyor. 'İçsel Yara' serisinde dış dünya ile iç dünya arasına örülen bir duvarı simgeleyen yara bandı, aynı zamanda bir sığınak görevini üstleniyor. 'Neyin Temizliği Bu?' serisinde ise çeşitli sınıfları simgeleyen modellerin fotoğraflarını, temizlik bezi ve bulaşık süngerleri ile aynı yüzey üzerinde bir araya getiren sanatçı, kirli ve temiz metaforu üzerinden iktidar ilişkilerini sorguluyor.
Gerçeklik kurgusuna müdahale eden bu sanatçılar, kendilerine bir anlatım biçimi ararken, görsellerle çevrelenmiş yaşamlarının altında yatan katmanlı yapıyı arşınlıyor. Sergide yer alan eserler imgeler dünyasındaki anlam yığınlarını yorumlar ve nesneler ile insanlar arasındaki ilişkiyi yeniden ele alarak ortak bir bilinçaltı oluşturmaya çalışıyorlar. Duygu ve düşüncelerin dönüştürücü gücünü suretlerde arayan bu genç sanatçılar, yaşanmışlıkların bedenimizde, yüzümüzde bıraktığı izleri ve bu izlerin yansımalarını kullandıkları teknikler üzerinden bir arkeleog edasıyla gün ışığına çıkarıyor.
Güneş Topalöz'ün farklı ruh hallerinin dışavurumu olarak resmettiği otoportrelerden biri
Güneş Topalöz'ün farklı ruh hallerinin dışavurumu olarak resmettiği otoportrelerinde her bir pigment ve dokunun oluşturduğu katmanlar bir duygudurum haline gelir.
Murat Salcı yapı bozumuna uğrattığı yakın plan portrelerden oluşan dijital görüntüleri, yansıyan yüzeylerde tekrar bir araya getiriyor.
Ali Şentürk'ün tuval üzerinden taşan portreleri medyumuna sığamayan hikayeler anlatır. Sanatçı hayatının beş yıllık bölümünde yaşadığı ve tanıklık ettiği ilişkiler üzerinden yola çıkarak kurguladığı 'Benden Kimseye Bahsetme' serisinde; yalın ve kesintisiz çizgilerden oluşan portrelerin düşüncelerini ve hislerini teller aracılığıyla soyut bir şekilde ifade eder.
Murat Han Er, yara bandı, temizlik süngeri gibi gündelik nesnelerin fısıldadığı anlamlar ve semboller aracılığı ile, birey ve toplum ilişkileri üzerine kendine özgü bir dil oluşturuyor. 'İçsel Yara' serisinde dış dünya ile iç dünya arasına örülen bir duvarı simgeleyen yara bandı, aynı zamanda bir sığınak görevini üstleniyor. 'Neyin Temizliği Bu?' serisinde ise çeşitli sınıfları simgeleyen modellerin fotoğraflarını, temizlik bezi ve bulaşık süngerleri ile aynı yüzey üzerinde bir araya getiren sanatçı, kirli ve temiz metaforu üzerinden iktidar ilişkilerini sorguluyor.
Murat Ülker yazdı: Her şeyin sonu mu?
Murat Ülker kaleme aldı: Tasavvuf ve toplumsal önemi
Biruni Üniversite Hastanesi'nden Türkiye'de bir ilk: Aort yetmezliğinde uyguladığı yöntemle literatüre girecek
Murat Ülker yazdı: Salzburg'ta tarih ve müzik doluyor insan
Murat Ülker yazdı: Üçüncü Dünya Savaşı çıkarsa Türkiye ne olur? İşte olası senaryolar ve etkileri
Adana'da balıkçıların ağına takıldı: 200 kiloluk köpek balığı görenleri şaşırttı
Kronik hastalara tatlı uyarısı
Dolandırıcıların yeni yöntemi: 'Oto yedek parça' yalanıyla dolandırdılar! Üç kişi tutuklandı
Murat Ülker kaleme aldı: Tasavvuf ve toplumsal önemi
Biruni Üniversite Hastanesi'nden Türkiye'de bir ilk: Aort yetmezliğinde uyguladığı yöntemle literatüre girecek
Murat Ülker yazdı: Salzburg'ta tarih ve müzik doluyor insan
Murat Ülker yazdı: Üçüncü Dünya Savaşı çıkarsa Türkiye ne olur? İşte olası senaryolar ve etkileri
Adana'da balıkçıların ağına takıldı: 200 kiloluk köpek balığı görenleri şaşırttı
Kronik hastalara tatlı uyarısı
Dolandırıcıların yeni yöntemi: 'Oto yedek parça' yalanıyla dolandırdılar! Üç kişi tutuklandı