Mete Yarar: Kazananı zaman gösterir ama kaybeden ülke ABD’dir

22:2015/06/2026, Pazartesi
Yeni Şafak
Yeni Şafak Haberlerini Daha Sık Gör: Tıkla ve Google'da Favorilere Ekle!

Güvenlik Politikaları Uzmanı Mete Yarar, ABD ile İran arasında varılan ateşkes anlaşmasını değerlendirdi. Amerika Birleşik Devletleri'nin kaybeden ülke olduğunu belirten Yarar, "ABD Orta Doğu’daki kendi kurduğu sistemi kendi elleriyle yıktı. Amerika, Körfez ülkelerine bir güvenlik pazarlıyordu. Onlara, 'Size dokunulmaz. Sizin güvenliğiniz benden geçer' diyordu. Buradaki sistem bunun üzerine inşa edilmişti. Ve bu sistem yerle bir olduktan sonra artık güvenlik paradigmaları Körfez için değişmiştir, bunu net olarak söyleyebilirim. Körfez’de artık yeni bir düzen var. Bu düzen, Amerika olmadan nasıl kurulacağının inşası üzerine devam ediyor." ifadelerini kullandı.

#Mete Yarar
#İran
#ABD