|

İstanbul'da Kurban Bayramı namazı saat kaçta?

Kurban Bayramı yarın başlıyor. Yarın Kurban Bayramı namazına gidecek müslümanlar Kurban bayramı namazı saat kaçta? sorusunun cevabını merak ediyor. Haberimizde Diyanet takvimine İstanbul'da kurban bayramı namazı saat kaçta ve İstanbul'da cuma namazı saat kaçta? sorusuna cevap bulabilirsiniz.

12:35 - 30/07/2020 Perşembe
Güncelleme: 13:09 - 30/07/2020 Perşembe
Yeni Şafak
Kurban Bayramı yarın başlıyor.
Kurban Bayramı yarın başlıyor.
Kurban
ı yarın yani 31 Temmuz Cuma günü başlıyor. İstanbul'da Kurban Bayramı namazı saat kaçta? Kurban Bayramı yarın başlıyor. Milyonlarca Müslüman tarafından kılınacak olan Kurban Bayramı namazı saat kaçta? sorusu araştırılıyor. Haberimizde Diyanet takvimine göre, İstanbul'da Kurban Bayramı namazı saat kaçta? sorusunun cevabını bulabilirsiniz.

İstanbul'da bayram namazı saat kaçta?

Diyanet takvimine göre,
İstanbul'da Kurban Bayramı namazı saat
06.33'te kılınacak.

İstanbul'da cuma namazı saati ise 13,16.

Kurban

Sözlükte “yaklaşmak, Allah’a yakınlık sağlamaya vesile olan şey” anlamına gelen kurban, dinî bir terim olarak, “ibadet maksadıyla belirli bir vakitte belirli şartları taşıyan hayvanı usulünce boğazlamak, ya da bu şekilde boğazlanan hayvan” demektir. Arapça’da bu şekilde kesilen hayvana udhiyye denilir.

İnsanlık tarihi boyunca hemen bütün dinlerde kurban uygulaması mevcut olmakla birlikte şekil ve amaç yönüyle aralarında farklılıklar bulunur.

Kur’an’da
Hz. Âdem’in iki oğlunun Allah’a kurban takdim ettiklerinden söz edilir
(el-Mâide 5/27); bir başka âyette de
ilâhî dinlerin hepsinde kurban hükmünün konulduğuna işaret edilir
(el-Hac 22/34). Ancak Yahudilik ve Hıristiyanlık’ta kurban telakkisi bir hayli değişikliğe uğramıştır. Hıristiyanlık’ta İsâ’nın çarmıha gerildiği ve bunun insanoğlunun aslî günahına karşı Baba’nın oğlu İsâ’yı feda etmesi olduğu inanışıyla kurban telakkisi özel bir anlam kazanmıştır.

İslâm’da kurbanın dinî hükmüyle ilgili olarak Kur’an’da, Hz. Peygamber’in sünnetinde önemli açıklamalar yer almış, bu çerçevede oluşan fıkıh kültüründe de konu hakkında ayrıntılı bilgi ve hükümler derlenmiştir.

Kurban gerek fert gerekse toplum açısından çeşitli yararlar taşıyan mali bir ibadettir. Kişi kurban kesmekle Allah’ın emrine boyun eğmiş ve kulluk bilincini koruduğunu canlı bir biçimde ortaya koymuş olur. Müminler her kurban kesiminde Hz. İbrâhim ile oğlu İsmâil’in Cenâb-ı Hakk’ın buyruğuna mutlak itaat konusunda verdikleri başarılı sınavın hâtırasını tazelemiş ve kendilerinin de benzeri bir itaate hazır olduğunu simgesel davranışla göstermiş olmaktadır.

Kurban toplumda kardeşlik, yardımlaşma ve dayanışma ruhunu canlı tutar, sosyal adaletin gerçekleşmesine katkıda bulunur. Özellikle et satın alma imkanı hiç bulunmayan veya çok sınırlı olan yoksulların bulunduğu ortamlarda onun bu rolünü daha belirgin biçimde görmek mümkündür. Zengine malını Allah’ın rızası, yardımlaşma ve başkalarıyla paylaşma yolunda harcama zevk ve alışkanlığını verir, onu cimrilik hastalığından, dünya malına tutkunluktan kurtarır. Fakirin de varlıklı kullar aracılığıyla Allah’a şükretmesine, dünya nimetinin yeryüzündeki dağılımı konusunda karamsarlık ve düşmanlıktan kendini kurtarmasına ve kendini toplumunun bir üyesi olarak hissetmesine vesile olur.





#Kurban
#Bayram
4 yıl önce