Asgari Ücret Tespit Komisyonu, 2025 yılı asgari ücretini belirleme çalışmaları kapsamında bugün ikinci toplantısını gerçekleştirecek. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ev sahipliğinde 10 Aralık’ta yapılan ilk toplantının ardından işçi, işveren ve hükümet temsilcileri bir kez daha masaya oturdu. Görüşmeler sürerken, vatandaşlar geçtiğimiz yıllarda asgari ücrete yapılan zam oranlarını ve asgari ücret rakamlarını merak ediyor. İşte 2019’dan 2023’e kadar yıllara göre asgari ücret tablosu...

MEVCUT ASGARİ ÜCRET NET-BRÜT NE KADAR?
Asgari ücret, halen bir işçi için aylık brüt 20 bin 2 lira 50 kuruş, kesintiler düştüğünde net 17 bin 2 lira 12 kuruş olarak uygulanıyor.

Asgari ücretin işverene toplam maliyeti, bir işçi için 23 bin 502 lira 94 kuruş. Bunun 20 bin 2 lira 50 kuruşunu brüt asgari ücret, 3 bin 100 lira 39 kuruşunu sosyal güvenlik primi, 400 lira 5 kuruşunu işveren işsizlik sigorta fonu oluşturuyor.

YILLARA GÖRE ASGARİ ÜCRET TABLOSU
YIL NET - BRÜT - İŞVERENE MALİYET
01.01.2019-31.12.2019 2.020,90 - 2.558,40 - 3.006,12
01.01.2020-31.12.2020 2.324,71 - 2.943,00 - 3.458,03

01.01.2021-31.12.2021 2.825,90 - 3.577,50- 4.203,56
01.01.2022-30.06.2022 4.253,40 - 5.004,00 - 5.879,70

01.07.2022-31.12.2022 5.500,35 - 6.471,00 - 7.603,43
01.01.2023-31.12.2023 8.506,80 - 10.008,00 - 11.759,40
01.01.2024-31.12.2024 17.002,12 - 20.002,50 - 23.502,94

Bu yorumu Spam olarak bildirdiniz. Talebiniz değerlendiriliyor.