Türkiye istatistik Kurumu tarafından Ekim ayı enflasyon oranları açıklandı. Açıklamanın ardından birçok kalemde maaş hesaplamaları değişti. 4 aylık olarak kesinleşen yeni maaşlar ise hesaplandı. En düşük 7.500 TL olan maaşın ne kadar olacağı merak ediliyor. İşte emekli maaş zammı ne kadar olacak? En düşük emekli maaşı ne kadar olacak?

EMEKLİ ZAMMI 6 AYLIK ENFLASYON FARKINA GÖRE BELİRLENECEK
2024 yılı Ocak ayı emekli maaş zammı oranı son 6 aylık enflasyon farkı oranına göre belirlenecek. Memur emekli maaşları ise toplu sözleşme koşullarına göre Ocak ayında yüzde 15, Temmuz ayında yüzde 10 oranında artırılacak ve enflasyon farkları ayrıca ilave edilecek.

2024 OCAK EMEKLİ MAAŞ ZAMMI NE KADAR OLACAK?
Yılın ilk altı aylık döneminde enflasyon yüzde 19.77 olarak gerçekleşti. SSK ve BAĞ-KUR ile emekli memur aylıkları yüzde 25 oranında artırıldı. Memur maaşlarına ise enflasyon ve toplu sözleşme farkından oluşan yüzde 17.55’lik zammın üzerine 8.077 TL seyyanen zam yapıldı.

Yıl sonu enflasyonu Merkez Bankası’nın tahmin ettiği gibi yüzde 65 düzeyinde gerçekleşirse SSK ve BAĞ-KUR emekli aylıklarına ocak ayında yüzde 37.76 oranında enflasyon farkı kadar zam yapılacak. Memur ve emekli memur maaşları ise yüzde 49.45 oranında artacak.

Yıl sonu enflasyonu Merkez Bankası Piyasa Katılımcıları Anketi sonuçlarına paralel yüzde 68.01 oranında çıkarsa ocak ayında SSK ve BAĞ-KUR emekli aylıklarına yüzde 40.28, memur ve emekli memur maaşlarına yüzde 52.19 oranında zam yapılacak.

Memur ve emekli memur maaşlarına ocak ayında yapılacak zammın yüzde 15’i toplu sözleşme zammından, kalanı ise enflasyon farkından oluşacak.

7.500,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 9.705,75 TL
7.600,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 9.835,16 TL
7.700,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 9.964,57 TL
7.800,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 10.093,98 TL
7.900,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 10.223,39 TL

8.000,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 10.352,80 TL
8.100,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 10.482,21 TL
8.200,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 10.611,62 TL
8.300,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 10.741,03 TL
8.400,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 10.870,44 TL

8.500,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 10.999,85 TL
8.600,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 11.129,26 TL
8.700,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 11.258,67 TL
8.800,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 11.388,08 TL
8.900,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 11.517,49 TL

9.000,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 11.646,90 TL
9.050,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 11.711,61 TL
9.100,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 11.776,31 TL
9.200,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 11.905,72 TL
9.300,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 12.035,13 TL
9.400,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 12.164,54 TL
9.500,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 12.293,95 TL

9.600,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 12.423,36 TL
9.700,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 12.552,77 TL
9.800,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 12.682,18 TL
9.900,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 12.811,59 TL

10.000,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 12.941,00 TL
10.100,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 13.070,41 TL
10.200,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 13.199,82 TL
10.300,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 13.329,23 TL
10.400,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 13.458,64 TL
10.500,00 TL, % 29.41 zamlı maaş: 13.588,05 TL


Bu yorumu Spam olarak bildirdiniz. Talebiniz değerlendiriliyor.