Milyonlarca emekli hem Ocak zammına hem de buna ilaveten yapılacak iyileştirmeye kilitlendi. Ocak zammı 3 Ocak'ta belli olurken, iyileştirme de bu tarihte şekillenecek. Pek çok formül gündemde. SSK ve Bağ-Kur emeklileri için konuşulan formüller ve bunların maaşa yansımaları şöyle:

FORMÜL 1
SSK ve Bağ- Kur'lular Ocak'ta bu yılın ikinci yarısında gerçekleşen enflasyon oranında zam alacak.
SSK ve Bağ- Kur'lular Ocak'ta bu yılın ikinci yarısında gerçekleşen enflasyon oranında zam alacak.

İlk formüle göre, bu zammın üzerine bir refah payı eklenerek yıllık enflasyona eşitlenmesi söz konusu olabilecek. Örneğin; Piyasa Katılımcıları Anketi'nde yıllık enflasyon tahmini yüzde 23.85 çıktı. Bu tahmine göre 6 aylık enflasyon yani emeklilerin zam oranı yüzde 14.2 olacak.

Yıllık enflasyon formülü hayata geçirilirse bu zam yüzde 23.85'e tamamlanabilecek.

Buna göre; en düşük emekli maaşı esnafta 2 bin 910, çiftçilerde 2 bin 312, 2000'den önce emekli olan SSK'lılarda 3 bin 250, 2000'den sonra emekli olan SSK'lılarda 2 bin 14 liraya çıkacak.

FORMÜL 2
Yıllık kümülatif artışın yüzde 40'a ulaşabileceği de konuşuluyor.
Yıllık kümülatif artışın yüzde 40'a ulaşabileceği de konuşuluyor.

SSK ve Bağ-Kur'lular geçtiğimiz Temmuz'da yüzde 8.45 zam almıştı. Zammın yüzde 40'a tamamlanması formülü hayata geçerse, Ocak'ta emeklilere yüzde 29.1 zam söz konusu olacak.

6 aylık enflasyona göre SSK ve Bağ-Kur'luların zammı yüzde 14.2 çıkarsa yüzde 13.3'lük ek artış yapılabilecek.

Yüzde 29.1 zam ile en düşük emekli maaşı esnafta 3 bin 33, çiftçilerde 2 bin 410, 2000'den önce emekli olan SSK'lılarda 3 bin 387, 2000'den sonra emekli olan SSK'lılarda 2 bin 100 liraya ulaşacak.

FORMÜL 3
SSK ve Bağ- Kur'lulara ek zammın seyyanen olarak belirlenmesi de gündemde.
SSK ve Bağ- Kur'lulara ek zammın seyyanen olarak belirlenmesi de gündemde.

Buna göre, 6 aylık enflasyona ilaveten belirlenen tutarda seyyanen artış olacak.

FORMÜL 4
Emeklilere yapılacak ilave zammın kademeli olması planlanıyor.
Emeklilere yapılacak ilave zammın kademeli olması planlanıyor.

Yani düşük maaşlılara daha yüksek zam yapılması düşünülüyor. Burada oransal ya da seyyanen zammın maaşa göre farklı uygulanması ya da önce bin, ardından bin 500 liraya yükseltilen taban aylığın artırılması söz konusu olabilecek.

SEYYANEN ARTIŞ DA MASADA
Memur emeklilerinin de memurlar için belirlenen zamdan yararlanması bekleniyor. Burada da 4 formül öne çıkıyor:
Memur emeklilerinin de memurlar için belirlenen zamdan yararlanması bekleniyor. Burada da 4 formül öne çıkıyor:

Ocak'ta maaşlara yüzde 5 zam ve enflasyon farkı yansıtılacak. Yıllık enflasyon yüzde 23.85 çıkarsa, yüzde 5'lik Ocak zammı enflasyon farkıyla yüzde 16.2'ye çıkacak.

İlk formül, oluşan bu zammın yıllık enflasyon seviyesine çıkarılması... Bu formüle göre Ocak zammı, refah payı eklenerek yüzde 23.85'e tamamlanacak. En düşük memur emeklisi aylığı 4 bin 57 lira olacak.

Yüzde 5 artış ve enflasyon farkına ilaveten seyyanen zam yapılabilecek.

Yüzde 7'lik Temmuz zammının da öne alınması söz konusu olabilecek.

ERDOĞAN AÇIKLAYACAK
Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati, emekli ve memurun dört gözle beklediği zamla ilgili önemli açıklamalarda bulundu.
Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati, emekli ve memurun dört gözle beklediği zamla ilgili önemli açıklamalarda bulundu.

Zammın Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıklanacağını ifade eden Nebati, şöyle konuştu:

"Asgari ücrete yüzde 50 zam yapmışsınız, kamu görevlileriyle çok güzel bir anlaşma yapılmış. Şimdi sıra emeklilerde. Onların da hakkını vermek lazım.

Zam oranında Sayın Cumhurbaşkanı gerekeni açıklar. Hazine, sabit gelirliler konusunda sıkıntı çıkarmayacak. Yapılacak düzenleme, bütçede disiplinsizliğe yol açmayacak.

Ona göre hesap kitap yapılacak. Maliye politikalarında ve bütçede asla disiplinsizliğe yol açmayacağız.

Gelirlerimiz artarken bunu bir yerlerde istifliyelim anlayışına sahip değiliz.
Emekli Mevcut % 23.85 zamlı % 29.1 zamlı:
Emekli Sandığı 3.275,90 4.057,20 4.229,18
SSK (2000 öncesi) 2.624,24 3.250,12 3.387,89
Bağ-Kur esnaf 2.350,11 2.910,61 3.033,99
Bağ-Kur tarım 1.867,51 2.312,91 2.410,95
NOT: Maaşlara ek ödeme dahildir.
Emekli Sandığı 3.275,90 4.057,20 4.229,18
SSK (2000 öncesi) 2.624,24 3.250,12 3.387,89
Bağ-Kur esnaf 2.350,11 2.910,61 3.033,99
Bağ-Kur tarım 1.867,51 2.312,91 2.410,95
NOT: Maaşlara ek ödeme dahildir.



Yorumlar
Sırala:
Canlı
Bu yorumu Spam olarak bildirdiniz. Talebiniz değerlendiriliyor.