Menü

EDİSYON   :

TRTRENENARARFRFRRURUURUR
29

Bildirimler

Asgari ücret zammıyla neler değişti? İşte milyonlarca kişiyi ilgilendiren yeni rakamlar

08:20, 23/12/2022, CumaG: Güncelleme: 08:41, 23/12/2022, Cuma
Yeni Şafak
Borçlanma karşılığında ödenecek en düşük tutar asgari ücretin yüzde 32’si, en yüksek tutar da asgari ücretin yüzde 32’sinin 7.5 katı. Buna göre 2023’te günlük en düşük borçlanma tutarı 106 lira, en yüksek de 800 lira olacak.Aylık en düşük tutar ise 3.200 lira, en yüksek tutar da 24.000 lira olacak.Buna göre 2023’te en düşük tutardan doğum borçlanması yapıldığında bir çocuk için 76.320, iki çocuk 152.260, üç çocuk için borçlanma yapıldığında ise 228.960 lira ödenecek.Askerlik borçlanması yapıldığında ise 8 ay üzerinden en düşük borçlanma tutarı olarak 25.440 lira ödenecek. 16 ay askerlik borçlanması yapılırsa da en düşük 50.880 lira ödenecek.

Yedi milyon asgari ücretlinin merakla beklediği asgari ücret zammı belli oldu. 2023 yılı için asgari ücret yüzde 54.66 artarak, brüt 10 bin 8 liraya, net 8.506 liraya çıktı. Asgari ücrete gelen zam oranıyla birlikte sadece asgari ücretlileri değil çok sayıda alanda çalışan ve emeklileri de ilgilendiren artışlar meydana geldi. İşte milyonlarca kişiyi ilgilendiren yeni rakamlar..

Yorumlar

Sitemizde paylaştığınız yorumlar, diğer kullanıcılar için değerli bir kaynaktır. Lütfen farklı görüşlere ve diğer kullanıcılara saygılı olun. Kaba, saldırgan, aşağılayıcı veya ayrımcı ifadeler kullanmaktan kaçının.

10 saniye sonra yönlendirileceksiniz...

10 saniye sonra yönlendirileceksiniz...