Çorum-Sivas hattında öncü kuşak ve medeniyet tasavvuru yolculuğu

Anadolu Seferleri olarak başlattığımız Öncü Kuşak ve Medeniyet Tasavvuru Yolculuğu programlarımız bütün hızıyla sürüyor…

Geçtiğimiz hafta bir hafta içinde dört şehrimizde dolu dolu programlar yaptık. İlk durağımız Çorum’du.

ÇORUM’DA TARİHÎ UYUM
Çorum; valisi, belediye başkanı ve üniversite rektörü ile
sinerji
oluşturacak muazzam
bir uyum yakalamış.
Çorum valimiz Mustafa Çiftçi Bey,
hem Anadolu insanının tevazusuna hem de çalışkanlığına sahip
örnek bir vali.
O yüzden hem halk hem de sivil toplum kuruluşları tarafından çok seviliyor.
Çorum valimiz, Çorum’da model olacak güzel bir valilik ortaya koyuyor, halkla arasına dağlar kadar duvarlar ören o asık suratlı itici vali tipi gidiyor, yerine “
halkın valisi”
geliyor.
Çorum Belediye Başkanımız Halil İbrahim Aşgın,
idealist, halkın dilini iyi bilen, dertlerini, sorunlarını çözmek için koşturan güzel bir insan.
“Çorum’un çehresini değiştirecek büyük bir projemiz var hocam”
dedi Aşgın Başkan ve
Ulu Cami’nin etrafını tertemiz yapacak,
Ulu Cami ve çevresini tarihî ve kültürel kimliğine kavuşturacak,
Çorum’a ruh katacak
projesini anlattı coşkuyla. Ertesi gün de Başkan Yardımcısı
Turhan Candan
kardeşimle proje mahallini dolaştık adım adım. Valimiz ve rektör hocamız da Çorum’a ruh katacak bu güzel projeden ötürü çok heyecanlılar ve her tür desteği vermeye hazır olduklarını söylediler.
Rektör Hocamız Ali Osman Öztürk’ün, bizim medeniyet dinamiklerimiz çerçevesinde inşa edilecek öncü bir üniversite hayali var.
Başta YÖK başkanımız olmak üzere, hükümet, rektör hocamızın projelerine kulak kesilir, destek verirse hem medeniyet dinamiklerimizden beslenecek bir üniversitenin hem de bu konuda model olacak bir çalışmanın öncülüğünü Çorum yapmış olacak.
Ertesi gün, Ulu Cami’de bir öğle namazı kıldık. Vakit namazında cami, neredeyse tıka basa doluydu. Bu sevindirici elbette ama benim moralimin bozuk olduğunu gören
Turhan Candan
kardeşim, “hayırdır hocam,” diye sorunca, şunu söyledim:
“Dikkatle baktım cemaate, hepsi 50 yaş üzeri neredeyse… 20 sene, 30 sene sonra yokuz, ona üzüldüm”.
Turhan Bey, havaalanından gelirken hemen teklifi yaptı,
“hocam sizin bu akademik kamplardan birini biz yapsak”
dedi. “Olur tabii”, dedim.
Tarih Felsefesi ve İbn Haldun Kampı’nı Çorum’da yapmaya karar verdik.
Ve kampın yapılacağı yeri gezdik, idealist, gayretli özel kalem müdürü
Murat Erdem
ve kültür müdürü
Hayrettin Yıldırım
kardeşimle birlikte. Çok güzel bir çadır kompleksi yapılmış, akademik kamp için ideal bir yer. İbn Haldun kampı fikrine valimiz ve rektör hocamız da seve seve destek vereceklerini, Çorum için güzel, tarihî bir imkân olacağını söylediler.

Çorum’da gündüz üniversitede ve akşam da kültür merkezinde pürdikkat dinlenen iki konferans verdim; ayrıca STK temsilcileriyle verimli bir toplantı gerçekleştirdik. Çorum’un yöneticilerinin Çorum’da bütün farklılıkları zenginlik olarak gören, ayrımcılıktan uzak bir tavır sergilediklerini görmek de sevindirdi beni, doğrusu. Çorum halkının bunu çok iyi gördüğünü ve takdir ettiğini anlattı Aşgın Başkan.

Çorum milletvekilimiz
, Erol Kavuncu
ile güzel muhabbet ettik.
Çorum’un sevgilisi Erol Bey.
Çorum halkı çok seviyor kendisini.
Çorum’lu MTO talebesi kardeşlerimizle rûberû tanıştık.
Programı hem Sivas’tan hem de Çorum’a gelerek organize eden asistan arkadaşlarımızdan
Semira Yavuz ile Ahmet Peker, Hikmet Kılınç, Adalet Özkılıç, Kevser Saliha Kavuncu, Serap Kılıç, Merve Yalçın, Fatma Merve Yandık, Fatma Zehra Öz, Berivan Güntekin
ve katkı veren diğer kardeşlerime yürekten teşekkür ediyorum.
SİVAS’IN UFUKLARI
Çorum’dan sonra soluğu Sivas’ta aldık. Fikir ve Medeniyet kulübü ile Sivas MTO ekibimizin ortaklaşa düzenledikleri bir konferans verdim üniversitede. Konferanstan önce
Rektör Hocamız Alim Yıldız
’ı ziyaret ettik
Sivas Belediye Başkanımız Hilmi Bilgin
Beyle. Alim Hoca’yla
dünya genelinde üniversitenin yaşadığı krizi
konuştuk uzun uzadıya. Alim Hoca, Cumhuriyet Üniversitesi’nde gördüğü büyük hayalleri mütevazı bir şekilde, sessizce hay
ata geçiriyor:
Yurtdışına en çok öğrenci gönderen üniversitelerden biri olmuş Cumhuriyet Üniversitesi. Ülkesini çok seven insanlar bu arkadaşlar.
Sivas Belediye Başkanımız Hilmi Bilgin Bey
, önceden milletvekili idi. O dönemlerden Ankara’dan tanışıyoruz kendisiyle.
Hilmi Bey, tevazusu, güleryüzü, çalışkanlığı ile Sivas’lı hemşehrilerimizin kalbini fethetmiş şimdiden.
Sivas’ın kültürel ve tarihî dokusunun öne çıkarılması, örnek bir kültür ve ticaret şehrine dönüştürülmesi konusunda güzel projeleri var. Hilmi Başkan’a güzel evsahipliği için, başkan yardımcısı
Ahmed Duman
kardeşime de kardeşliği ve güzel gayretleri için teşekkür ederim.
Sivas deyince, Arifan ve
Siyer-i Nebi Külliyesi‘
ne değinmeden olmaz. Akşam Arifan’da öğretmen arkadaşlarla sohbet ettik üç saate yakın. Ömer Faruk Akkaya hocamız Sivas’ı ölümsüzleştirecek Siyer-i Nebî Külliyesi gibi tarihî bir eseri şehrimize kazandırmak için gecesini gündüzüne katıyor. Oğlu Zübeyir kardeşim, zehir gibi biri. Çok çalışkan. Elini attığı her işi en iyi şekilde yapıyor.
Sivas Valimiz Salih Ayhan
Bey de idealist ve çalışkan bir valimiz.
Şehrin Selçuklu ruhuna can katacak güzel işlere imza atıyor.
Bize MTO çalışmamıza çok güzel destek verdi Sivas valimiz de. Tebrik ediyorum Sivas valimizi de öncü çalışmalarından ötürü.
Sivas’taki programımızda
MTO talebesi kardeşlerimizle de güzel ve unutulmaz bir program yaptık.
Sivas programımıza
Kayseri MTO temsilcimiz Adem Karabey ile Harun Akgöz ve Cengizhan Erdinç
kardeşlerim zahmet edip gelmişler tâ Kayseri’den.
Sivas MTO ekibimiz, çok gayretli, uyumlu, sorunlarını nezih şekilde halleden güzel bir ekip. Başta Sivas temsilcimiz
Cihan Tavşanoğlu
kardeşim olmak üzere,
Faruk Özcan, Halim Bülbül, Sümeyye Bülbül, Fadime Şahin, Murat Toker, Ceyda Toker, Selçuk Geçgel ve Muhammed İbicek
kardeşlerime gayretleri için yürekten teşekkür ediyorum.
MTO-Sivas, Sivas’ın entelektüel çehresini değiştirecek öncü işlere imza atacak inşallah.

Çorum ve Sivas’tan sonra, Gaziantep ve Ordu’ya geçtik. Çok güzel, leziz, bitmesin isteğimiz programlar yaptık. Gaziantep ve Ordu izlenimlerimi yarınki yazıda yazacağım.

Vesselâm.

#Çorum
#Mustafa Çiftçi
#Halil İbrahim Aşgın
Çorum-Sivas hattında öncü kuşak ve medeniyet tasavvuru yolculuğu
Türkiye’nin tezlerini kim anlatacak…
Enflasyon ile mücadelede beklentileri kırmak ve fiyat yapışkanlığının önüne geçmek
Cari açık ve Gabar’dan gelecek 3,2 milyar dolar
Küresel savaşın kaçınılmazlığına dâir
Yeni tehditler ve Türkiye’nin kurumsal güncellenmesi