Hükümetle memur sendikaları arasında uzun süredir devam eden toplu görüşme sonuçlandı, memur zammı kuşa döndü. Bakanlar Kurulu toplantısının ardından, biraraya gelen liderler yaklaşık 4 saatlik toplantının ardından 2002 yılında memur maaşlarında yapılacak artışı belirlediler. Brüt 100 milyon lira (73 milyon lira) olarak belirlenen ücret artışın 75 milyon liralık kısmı, (net 57 milyon lira olarak) Ekim, Kasım, Aralık ayından itibaren bordrolara yansıyacak. Ocak ayında ise her 3 ayın farkı (aylık net 16 milyon) toptan ödenecek.
Bu zamlarla birlikte en düşük memur maaşı 340 milyon liraya yükseldi. İyileştirme zammı memur emeklileri ve sözleşmelilere de uygulanacak, işçi emeklileri için ise bir karar çıkmadı.
Liderler Zirvesi'nin ardından bir açıklama yapan Başbakan Ecevit "Memurlara verebileceğimizin azamisini verdik. Enflasyon farkının yerine tüm memurlara aylık brüt 100 milyon vereceğiz" dedi. Maliye Bakanı Sümer Oral ise zammın bütçe dengeleri sarsılmadan yapıldığını söyledi.
Bakanlar Kurulu'nda ilke olarak benimsenen "657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu'nda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı" taslağı memurlar için geniş haklar içeriyor.
----------------- imza------------------
----------------- imza------------------

Bu yorumu Spam olarak bildirdiniz. Talebiniz değerlendiriliyor.