Menü

EDİSYON   :

TRTRENENARARFRFRRURUURUR
41

Bildirimler

Yeni asgari ücret bin 603 TL

Yeni Şafak, Haber Merkezi04:00, 30/12/2017, Cumartesi
Yeni Şafak
Milyonlarca çalışanı ilgilendiren asgari ücret yeni yılda yüzde 14,2 artışla bin 603 lira olacak.

Milyonlarca çalışanın merakla beklediği 2018 yılı asgari ücreti açıklandı. Çalışma komisyonunun çoğunluk kararıyla net asgari ücret yüzde 14,2 artışla bin 404 liradan bin 603 liraya çıkarken brüt rakam 2 bin 29 lira oldu. Hükümetin işverene sağladığı asgari ücret desteği gelecek yıl da devam edecek.

Dün yapılan 4. Asgari Ücret Tespit Komisyonu Toplantısı sonrası 2018 asgari ücret zammı belli oldu. Gün boyu uzun süren bekleyişin ardından Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Jülide Sarıeroğlu, 2018 yılı için geçerli olacak asgari ücret rakamının 14,2 artış göstererek brüt 2 bin 29 TL, net bin 603 TL’ye yükseldiğini açıkladı.

SIKI PAZARLIK SÜRECİ UZATTI

Asgari ücret böylelikle bir önceki yıla göre 199 TL zamla yüzde 14,2 artmış oldu. Karar çoğunlukla alınırken Türk-İş karara muhalefet şerhi koydu. Komisyon toplantısının ardından Sarıeroğlu, "Asgari ücreti belirleme çalışmaları 1 ay boyunca sürdü. Uzun süren müzakere süreci ardından nihayete erdirdik. Komisyonun çoğunluğuyla karar verdik. Bu yüzden müzakereler uzun sürdü. 2016'dan itibaren başlattığımız asgari ücret desteği 2018'de de sürecek" ifadelerini kullandı. Bakan Sarıeroğlu, şöyle devam etti:

"Milyonlarca çalışanımızı ilgilendiren böylesi önemli bir konuda görüşmelerimizi büyük bir hassasiyet ve titizlikle yaptığımızı da buradan belirtmek istiyorum. 1 Ocak 2018 tarihi itibariyle geçerli olacak asgari ücret brüt 2 bin 29 lira, net bin 603 lira olarak belirlendi. Yaptığımız artışla yüzde 14,2 gibi mevcut enflasyon üzerinde bir ücret seviyesi belirlemiş durumdayız. Ben bu rakamın tüm emekçilerimize, tüm işçilerimize, işverenlerimize, çalışma hayatımızın ilgili taraflarına hayırlı olmasını temenni ediyorum. Bu belirlediğimiz yüzde 14,2'lik artışla birlikte son üç yıldır asgari ücrette kümülatif, reel olarak toplam yüzde 52 oranında da bir artış yapmış olduğumuzun da altını çizmek istiyorum."

  • YILLARA GÖRE ASGARİ ÜCRET (NET)
  • * 2018: 1603 TL
  • * 2017: 1404 TL
  • * 2016: 1300 TL
  • * 2015: 1000 TL
  • * 2014: 891 TL
  • * 2013: 773 TL
  • * 2012: 701 TL
  • * 2011: 629 TL
  • * 2010: 576 TL

NET ASGARİ ÜCRET (BEKAR ÇOCUKSUZ)
1603,1238 TL
NET ASGARİ ÜCRET (EVLİ EŞİ ÇALIŞMAYAN)
1633,5738
TL
NET ASGARİ ÜCRET (EVLİ EŞİ ÇALIŞMAYAN +1 ÇOCUKLU)
1656,4038 TL
NET ASGARİ ÜCRET (EVLİ EŞİ ÇALIŞMAYAN +1 ÇOCUKLU)
1679,2338 TL
NET ASGARİ ÜCRET (EVLİ EŞİ ÇALIŞMAYAN +1 ÇOCUKLU)
1709,6738 TL
'ASGARİ ÜCRETİ POPÜLİZM MALZEMESİ GÖRMEDİK'

Bunun yanında işverenlere asgari ücret desteğinin 2018 yılında da sürdüreceklerini aktaran Sarıeroğlu, "Her zaman altını çizdiğimiz bir nokta var, Sayın Başbakanımız da geçtiğimiz günlerde bu konuyla ilgili görüşlerini paylaştı. Hiçbir zaman asgari ücrette popülizm malzemesi olarak görmedik. Türkiye'nin büyümesi, kalkınması, çalışanlarımızın hak ettiği payı alması her zaman önceliğimiz oldu. İşverenlerimizin rekabet gücünü korumak temel önceliklerimiz arasında oldu. Bu yüzden bu rakamımızın hem işçi kesimi hem işveren kesimi açısından hayırlara vesile olmasını temenni ediyorum" dedi.

  • GÖRÜŞMELER ÜÇ AYAKLI YAPILDI
  • Yeni yılda geçerli olacak asgari ücreti belirleme çalışmaları kapsamında ilk toplantı, 1 Aralık’ta Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığında, ikinci toplantı 15 Aralık’ta Türk-İş Genel Merkezi’nde, üçüncü toplantı da 22 Aralık’ta TİSK Genel Merkezi’nde düzenlenmişti. Görüşmelerde Türk-İş, asgari ücretin net bin 893 lira 90 kuruş olarak belirlenmesini teklif ederken TİSK, bu teklifi çok yüksek bulmuştu. Yıl başından itibaren yürürlüğe girecek yeni asgari ücret öncesi, halen bekar bir işçi için brüt bin 777 lira 50 kuruş, vergiler ve kesintiler düştüğünde net bin 404 lira 6 kuruş olarak uygulanıyor.
Yorumlar

Sitemizde paylaştığınız yorumlar, diğer kullanıcılar için değerli bir kaynaktır. Lütfen farklı görüşlere ve diğer kullanıcılara saygılı olun. Kaba, saldırgan, aşağılayıcı veya ayrımcı ifadeler kullanmaktan kaçının.

10 saniye sonra yönlendirileceksiniz...

10 saniye sonra yönlendirileceksiniz...