Asgari ücretler 2011 yılı Ocak ayında %4, 2011 Temmuz ayında ise yine %4 oranında zamlanacak. Şu anda net 599 lira olan asgari ücret önümüzdeki Ocak itibariyle 623 liraya yükselecek. 2011'de asgari ücretliler için öngörülen zam oranı, Resmi Gazete'nin 2011 makro hedeflerinin anlatıldığı önceki günkü mükerrer sayısında yer aldı.
"2011 yılı hedefleri" başlığında yapılan açıklamada şunlar kaydedildi: Asgari ücretin 2011 yılı Ocak ve Temmuz aylarının her birinde yüzde 4 oranında artırılması öngörülmüştür. Devredilen SSK ve Devredilen Bağ-Kur emeklileri açısından, 2011 yılı Ocak ayında yüzde 4'e tekabül eden artış miktarı 60 TL'nin altında olan emekli aylıklarının 60 TL, diğer emekli aylıklarının yüzde 4; Temmuz ayında ise tüm emekli aylıklarının yüzde 4 oranında artırılması öngörülmüştür.
Gaziler ve vatani hizmet tertibinden aylık alanların maaşlarına, Ocak'ta 23.5 lira zam yapılacak. 2011 Merkezi Yönetim Bütçe Tasarısı'ndan derlenen verilere göre, gaziler ve vatani hizmet tertibinden aylık alanlar ile muhtaç, güçsüz ve kimsesiz vatandaşlara ödenen 65 yaş aylığında maaş göstergeleri yeni yılda artacak. Gazilerin ve vatani hizmet tertibinden aylık alanların 5.862 olan mevcut gösterge rakamı, 1 Ocak'tan itibaren 6.016'ya yükselecek.Bu çerçevede, İstiklal Harbi, Kore ve Kıbrıs Gazilerinin halen 348,47 lira olan aylık maaşı (ek ödemesiz) 1 Ocak'ta 371,9 liraya çıkacak.
Bu yorumu Spam olarak bildirdiniz. Talebiniz değerlendiriliyor.