Yükseköğretim kurumlarında öğretim gören öğrencilerin 2005-2006 öğretim yılında ödemesi gereken katkı payları belirlendi. Buna göre, yükseköğretim kurumlarında öğretim gören öğrencilerden 55 YTL ile 458 YTL arasında katkı payı alınacak.
Öğrenci katkı payları tıp fakültelerinde 458, devlet konservatuarında 456, mühendislik fakültesinde 300, hukuk fakültesinde 243, fen fakültesinde 220, iletişim bilimleri fakültesinde ise 220 YTL olarak belirlendi. En düşük katkı payını ise 55 YTL ile açıköğretim fakültesi öğrencileri ödeyecek.
"2005-2006 Öğretim Yılında Yükseköğretim Kurumlarında Cari Hizmet Maliyetlerine Öğrenci Katkısı Olarak Alınacak Katkı Payları ile İkinci Öğretim Ücretlerinin Tespitine Dair Esaslar"a ilişkin Bakanlar Kurulu Kararı, Resmi Gazete'nin dünkü sayısında yayımlandı.
Karara göre, öğrenci katkı payları 55 YTL ile 458 YTL arasında değişiyor. Öğrenci katkı payını süresi içinde ödemeyen öğrencilerin kayıtları yapılamayacak ve yenilenmeyecek.
Öğrenci tarafından ödenecek katkı payının bir kısmı veya tamamı normal öğretim süresi kadar süre ile Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu'nca kredi olarak verilebilecek.
Karara göre, üniversite yönetim kurulu, belirlenen öğrenci katkı paylarını üniversitelerin özellikleri, öğrenim dallarının nitelikleri ve süreleri göz önünde tutularak fakülte, yüksekokul, enstitü ve bölümler itibarıyla yüzde 20 oranına kadar arttırabilecek.
Terörle Mücadele Kanunu kapsamındaki görevlerini ifa ederken hayatlarını kaybedenlerin çocuklarından öğrenci katkı payı alınmaması uygulaması sürecek.
Bu öğrencilerin öğrenim ücretleri iki eşit taksitte ödenecek. Öğrenim ücretlerinin birinci taksidini ödemeyenlerin kayıtları yapılmayacak ve yenilenmeyecek. İkinci öğretimdeki öğrencilerden süreleri sonunda mezun olamayanların öğrenim ücretlerinde herhangi bir artırma yapılmayacak.
Öğrenim ücreti Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu'nca kredi olarak verilmeyecek.
Yabancı dille eğitim yapan yükseköğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerden (yabancı dilde eğitim yapan eğitim fakülteleri hariç) öğrenim ücreti yüzde 50 fazlasıyla alınacak. Yabancı uyruklu öğrencilerden, öğrenim ücreti yüzde 100 fazlasıyla defaten tahsil edilecek.

Bu yorumu Spam olarak bildirdiniz. Talebiniz değerlendiriliyor.