Menü

EDİSYON   :

TRTRENENARARFRFRRURUURUR
42

Bildirimler

http://image.yenisafak.com/resim/upload/2017/06/22/850cc73d1607.jpg
---------------------------------- manset -------------------------------------------
---------------------- manset ---------------------

  • ERHAN SEVEN / ANKARA


    Memur maaş zamları, Bakanlar Kurulu'nun özel gündemli toplantısında belirlendi. Buna göre 2005 yılında en yüksek devlet memuruna kümülatif yüzde 8,1, en düşük devlet memuruna yüzde 12,1, ortalama devlet memuruna ise yüzde 10,7 zam yapılacak. Hükümet Sözcüsü ve Adalet Bakanı Cemil Çiçek'in verdiği bilgiye göre, en düşük memur maaşı 496 milyondan ocak ayında 525 milyona, temmuz ayında da 557 milyona yükselecek. Şu anda 722 milyon olan ortalama devlet memuru aylığı ise ocakta 759 milyona, temmuzda 799 milyona yükselecek.
    Bir derece artırıldı

    Bakan Çiçek, 1991'den sonra göreve başlayan memurlara bir derece verilmesi konusunda kanun teklifi verileceğini bunun da memurların maaşlarını artıracağını ifade etti. Bir derece verilmesiyle birlikte 5. derecenin 1. kademesindeki üniversite mezunu şube müdürünün maaşı yüzde 22.1, öğretmenin maaşı yüzde 18, memurun maaşı yüzde 12.3, lise mezunu hemşirenin maaşı yüzde 11.6 artmış olacak.

    Sicil affı geliyor

    Bakanlar Kurulu'nda ayrıca bugüne kadar değişik nedenlerle siciline olumsuz puan verilmiş memurlara da "sicil affı" çıkartılması kararlaştırıldı. Böylece yüz kızartıcı suçlar dışında suç işlemiş olan memurlara, hazırlanacak tasarıyla birlikte sicil affı getirilecek.

    2005 bütçesi 155 katrilyon 472 trilyon

    Bakanlar Kurulu'nda 2005 yılı bütçe büyüklükleri de belirlendi. 2005 yılı bütçesi 155 katrilyon 472 trilyon lira olarak belirlenirken, enflasyon hedefi TEFE ve TÜFE'de yüzde 8, büyüme oranı hedefi ise yüzde 5 olarak belirlendi.

    Gecekondu yıkımına ara

    Toplantıda bakanlar, milletvekillerinin ve bizzat vatandaşların bu konuda kendilerinden destek istediklerini belirti. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın da bunun üzerine en azından Ramazan ayı boyunca yıkımlara ara verilmesini istediği, ancak daha sonra devam edilmesini söylediği öğrenildi.

    Memur zammı beğenmedi
  • BEHÇET GÜNGÖR / ANKARA


    Memur sendikalarının yöneticileri, Uzlaştırma Kurulu kararlarına rağmen Bakanlar Kurulu'ndan böyle bir kararın çıkmasıyla ilgili olarak Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne (AİHM) gideceklerini söylediler.

    Türkiye Kamu-Sen Toplu Görüşme Sekreteri Nazmi Güzel, Bakanlar Kurulu'nun Uzlaştırma Kurulu kararlarını ve Uluslararası Çalışma Örgütü'nün (İLO) düzenlemelerini yerine getirmediği için AİHM'e gideceklerini söyledi.

    Memur-Sen Genel Başkanı Ahmet Aksu da, Kamu İşveren Kurulu'nun teklifi olan 12-8 oranının hemen hemen değiştirilmediğini kaydetti. Aksu, şu görüşleri dile getirdi: ''Bu karara göre, güya çok alan memura 50 milyon, güya az alan bürokrata ise 150-450 milyon artış olacaktır. Milletvekillerine ayrıca 350 milyon artış gelecektir.''

    BASK: Hükümet kötü niyetli

    KESK Başkanı Sami Evren ise, açıklanan zam oranlarını protesto ederek "Biz zaten yüzdelik zamlara karşı çıktık. Yapılan zam 500 bin liralık. "dedi. Bağımsız Kamu Görevlileri Sendikaları Konfederasyonu (BASK) Genel Başkanı Resul Akay, da hükümet'in kamu çalışanlarına karşı niyetinin kötü olduğunu ileri sürdü.

    DYP: Refah payı verilsin

    DYP Genel Başkan Yardımcısı Celal Adan da "Ekonomik tablo bu kadar parlak ise toplumun değişik kesimleri de bundan payını alsın" dedi. CHP Grup Başkanvekili Kemal Anadol da ''AKP bırakın sendikaların taleplerini, Uzlaştırma Kurulu kararlarını bile hiçe sayarak, tercihini, rantiyecilerden yana kullanmıştır'' dedi.

    Memur maaşlarındaki değişiklik nasıl oldu?
    Bu içerik şu anda görüntülenemiyor.

    En düşük bekar devlet memurunun net aylığı bugün itibariyle 496 milyon, ocakta bu 525 milyona çıkmış olacak. Temmuzda 557 milyona çıkacak.

    Bu içerik şu anda görüntülenemiyor.

    En düşük evli ve bir çocuklu devlet memurunun bugün aldığı para 555 milyon, ocakta bu 595 milyona çıkacak. Temmuzdaysa 629 milyon olacak.

    Bu içerik şu anda görüntülenemiyor.

    Ortalama devlet memurunun aylığı, yani yüzde 10,7 artış yapılacak. Bugün aldığı para 722 milyon. Ocakta 759 milyon, temmuzda 799 milyona çıkmış olacak.

    Bu içerik şu anda görüntülenemiyor.
    1991 yılından sonra kamuda çalışan, devlet memuru olarak göreve girmiş olanların bir derece verilmiş olması halinde o zaman beşinci derecenin birinci kademesindeki üniversite mezunu şube müdürünün maaş artışı yüzde 22,1, öğretmeninki yüzde 18, memurun yüzde 12,3, hemşirenin, lise mezunuysa, yüzde 11,6 artmış olacak.

    ----------------- imza------------------

    ----------------- imza------------------


    http://www.yenisafak.com/images1/bos.gif
  • Yorumlar

    Sitemizde paylaştığınız yorumlar, diğer kullanıcılar için değerli bir kaynaktır. Lütfen farklı görüşlere ve diğer kullanıcılara saygılı olun. Kaba, saldırgan, aşağılayıcı veya ayrımcı ifadeler kullanmaktan kaçının.

    10 saniye sonra yönlendirileceksiniz...

    10 saniye sonra yönlendirileceksiniz...