Devlet memurları ile sözleşmeliler bugün geçen yıldan kalan seyyanen zam ve bu yıla ilişkin 14 günlük farkla birlikte yeni maaşlarını alacak. Memur maaşlarını Geçici Bütçe çerçevesinde 3 aylık bir süre için belirleyen hükümet, nisanda yeni bir maaş artışına gidecek.
Devlet memurlarına bugün öncelikle geçen hükümet döneminde yapılan 100 milyon liralık seyyanen zammın ödemesi bu yıla bırakılan bölümü ödenecek. Bu çerçevede, memurlara geçen yılın ekim, kasım ve aralık aylarından kalan brüt 75 milyon liralık zam farkları verilecek.
Yine 1 Ocak'tan geçerli olmak üzere yüzde 5'lik zam, maaşlara yansıtılacak.Aile yardımı ödenen devlet memurları, ayrıca eş ve çocuk yardımı göstergesi artışlarından yararlanacak. Aile yardımı ödeneği göstergesi eş için 700 yerine bin, çocuk için ise 50 yerine 100 olarak uygulanacak. Bu şekilde, eşi çalışmayan bir memur 10 milyon 290 bin lira, 2 çocuğa kadar her bir çocuk için de 1 milyon 715 bin lira ilave artış alacak.
Eşi çalışmayan, evli ve 2 çocuklu bir devlet memurunun maaş artışı, önceki hükümet döneminde yapılan seyyanen zam ve yüzde 5'lik katsayı artışı ile yüzde 13.7'ye kadar çıkacak.
Kamu kurumlarında sözleşmeli statüde çalışan personel de bugün yüzde 5 zam alacak.
----------------- imza------------------
----------------- imza------------------

Bu yorumu Spam olarak bildirdiniz. Talebiniz değerlendiriliyor.