Menü

EDİSYON   :

TRTRENENARARFRFRRURUURUR
43

Bildirimler

Asgari Ücret Tespit Komisyonu gelecek yıl geçerli olacak asgari ücreti tespit etti. Buna göre, 16 yaşından büyükler için aylık brüt ücret ilk 6 ay için 886,50 lira, ikinci 6 ay için 940,50 TL olarak belirlendi. Bekar bir işçi için aylık net ücret ilk 6 ay için 701,14 lira, ikinci 6 ay için 739,80 TL olacak. 16 yaşını doldurmamış işçiler için aylık brüt ilk 6 ay için 760,50 lira, ikinci 6 ay için 805,50 lira olarak tespit edildi.

Bu kesim için de aylık net ücret ilk 6 ay için 610,94 lira, ikinci 6 ay için ise 643,15 lira olarak uygulanacak. Hükümet olarak çalışanları ve emeklileri olduğu gibi asgari ücretlileri de bugüne kadar enflasyona ezdirmediklerini ifade eden Çelik, şöyle konuştu:

'2002 yılında brüt 250,9 lira olan asgari ücret, bugün itibariyle yüzde 233,6 artışla brüt 837 liraya yükseltilmiştir. Net asgari ücretteki artış ise yüzde 257,6 olmuştur. 9 yıllık iktidar döneminde enflasyondaki artışın yüzde 120 olduğu göz önünde bulundurulduğunda, asgari ücrete yapılan artışın enflasyonun üzerinde olduğu açıkça görülecektir. Hükümet olarak ve Sayın Başbakanımızın çalışanların hakları ve ücretleri konusundaki hassasiyetlerini bütün kamuoyu yakından bilmektedir.'


Yorumlar

Sitemizde paylaştığınız yorumlar, diğer kullanıcılar için değerli bir kaynaktır. Lütfen farklı görüşlere ve diğer kullanıcılara saygılı olun. Kaba, saldırgan, aşağılayıcı veya ayrımcı ifadeler kullanmaktan kaçının.

10 saniye sonra yönlendirileceksiniz...

10 saniye sonra yönlendirileceksiniz...