Menü

EDİSYON   :

TRTRENENARARFRFRRURUURUR
39

Bildirimler

İşçi ve memura 'Asgari Ücret' zammı

Aa01:00, 30/12/2010, PerşembeG: Güncelleme: 01:34, 30/12/2010, Perşembe
Yeni Şafak
İşçi ve memura 'Asgari Ücret' zammı

Asgari ücretin 1 Ocak'tan geçerli olmak üzere brüt 796,5 liraya yükseltilmesi, işçi ve memurlara 5 lira ile 8,6 lira arasında asgari geçim indirimi artışı sağlayacak. Bekar işçi ve memurlar, 2011'de ayda 5,06 lira, evli ve eşi çalışmayanlar 6,07 lira, 1 çocuklular 6,83 lira daha az vergi ödeyecekler

Asgari Ücret Tespit Komisyonunun belirlediği yeni asgari ücret, işçi ve memurun aylık maaşında asgari geçim indirimi yoluyla 5,06 lira ile 8,60 lira arasında artış sağlayacak. 1 Ocak'ta yürürlüğe girecek 796,5 liralık yeni brüt asgari ücret, asgari geçim indirimi rakamlarını da değiştirecek. Sanayi kesiminde çalışan 16 yaşından büyük işçiler için uygulanan brüt asgari ücret üzerinden hesaplanan asgari geçim indirimindeki en az tutar, yılbaşından sonra, 54,67 liradan 59,73 liraya yükselecek.

5 LİRA DAHA AZ VERGİ KESİLECEK

Bu şekilde bekar bir işçi ya da memurun ücretinden yeni yılda her ay 5,06 lira daha az vergi kesilecek ve söz konusu memur ve işçi ücretinde katsayı ya da yeni yıl zammı dışında, bu tutarda bir iyileşme sağlanacak. Evli ve eşi çalışmayan bir işçi ya da memurun asgari geçim indirim tutarı da, 65,61 liradan 71,68 liraya çıkacak. Yeni asgari ücret, bu durumdaki bir ücretliye de ayda 6,07 lira asgari geçim indirimi zammı olarak yansıyacak.

EŞİ ÇALIŞMAYANA DAHA FAZLA ÜCRET

Eşi çalışmayan, 1 çocuklu işçi veya memurun asgari geçim indirimi tutarı ise 73,81 lira yerine 80,64 lira olacak. Söz konusu rakam, eşlerin çalışmaması kaydıyla 2 çocuklular için 82,01 liradan 89,60 liraya, 3 çocuklular için 87,48 liradan 95,58 liraya, 4 çocuklular için de 92,95 liradan 101,55 liraya yükselecek. Bu durumda 1 çocuklu ücretliler 6,83 lira, 2 çocuklular 7,59 lira, 3 çocuklular 8,1 lira, 4 çocuklular da 8,6 lira daha az gelir vergisi ödeyecek. Böylece, çocuk sayısına göre, çalışanların maaşlarında 5,06 lira ile 8,6 lira arasında artış meydana gelecek.

OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ BAZ ALINIYOR

Asgari geçim indirimi, takvim yılı başından geçerli olan ve sanayi kesiminde çalışan 16 yaşından büyük işçiler için uygulanan brüt asgari ücret üzerinden hesaplanıyor. Hesaplamada, mükellefin kendisi için asgari ücretin yüzde 50'si, çalışmayan ve herhangi bir geliri olmayan eş için yüzde 10'u, her biri için ayrı ayrı olmak üzere ilk iki çocuk için yüzde 7,5'i, diğer çocuklular için de yüzde 5'i dikkate alınıyor. Bu şekilde belirlenen tutar, gelir vergisinin ilk dilimine uygulanan yüzde 15'lik oranla çarpılıyor. Bulunan tutar da her ay ücret üzerinden ödenen gelir vergisinden mahsup ediliyor. Çalışanların asgari geçim indiriminin hesabında Ocak-Haziran dönemindeki brüt asgari ücret baz alınıyor. Yılın ikinci yarısındaki asgari ücret zammı hesaba dahil edilmiyor.


'Kapıcılar Kralı'nın yüzü gülecek!

Kapıcı ücretlerine yeni yılla birlikte zam gelecek. Gelecek yıl 16 yaşından büyük ve küçük işçiler uygulanacak asgari ücretle birlikte kapıcılara için geçerli olacak asgari ücret de belirledi. Buna göre; 1 Ocak 2011'den itibaren kapıcılar için uygulanan asgari ücret net 30.61 lira artacak. Böylece halen brüt 760.50, net 646.42 lira olan kapıcılar için asgari ücret, yeni yılın ilk yarısında brüt 796.50, net 677.03 liraya ulaşacak. Gelecek yılla birlikte kapıcılar için asgari ücretten yapılan kesintilerin toplamı da 119.47 lirayı çıkacak. Bunun yanında kapıcılar için asgari ücretin işverene toplam maliyeti 967.75 lirayı bulacak. Asgari ücret, 16 yaşından büyükler için yılın birinci 6 ayında yüzde 4.7 artırılacak. Böylelikle asgari ücret brüt 796.50, net 629.96 liraya yükselecek. Yılın ikinci 6 ayında, asgari ücret, 16 yaşından büyükler için yüzde 5.1 artırılacak. Böylece asgari ücret brüt 837, net 658.95 lira olacak. Asgari ücretin birinci 6 ayda işverene maliyeti 967.75, ikinci 6 ayda 1016.95 liraya çıkacak.


Resmi tatiller 6 gün daha az

2011 yılında 14.5 gün resmi tatilin 6 günü hafta sonuna denk geliyor. 2011 yılında, yılbaşı ile 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Cumartesi gününe Emek ve Dayanışma günü ise Pazar gününe denk gelecek. 19 Mayıs Perşembe günü, Zafer Bayramı ise Salı günü Cumhuriyet Bayramı ise Cuma günü yarım gün ve cumartesi günü tam gün olacak


Torba'dan güçlü istihdam çıktı

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Ömer Dinçer, TBMM Bütçe Komisyonu'nda görüşülmekte olan ve 'Torba Kanun Tasarısı' olarak adlandırılan tasarının yasallaştığında istihdam ve mesleki eğitim ilişkisini güçlendiren tedbirlerin uygulamaya konulmuş olacağını bildirdi. Bu yılın son, 'İstihdam ve Mesleki Eğitim İlişkisinin Güçlendirilmesi Eylem Planı' izleme ve değerlendirme kurulu toplantısı Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nda yapıldı. Toplantı öncesinde açıklama yapan Bakan Dinçer, 'Torba Kanun Tasarısı' kanunlaştığında eylem planında kararlaştırdığımız mesleki ve teknik eğitim almış bireylerin Mesleki Yeterlilik Kurumu, mesleki yeterlilik belgesine sahip olanların eğitim, belge almaları halinde istihdam edilmeleri kaydıyla sosyal güvenlik primleri işveren payının 2 yıla varan süreyle tarafımızdan karşılanması, ortaöğretim öğrencileri gibi staj imkanlarından yararlandırılacak. Böylece istihdam ve mesleki eğitim ilişkisini güçlendiren tedbirleri uygulamaya koymuş olacağız.'



Yorumlar

Sitemizde paylaştığınız yorumlar, diğer kullanıcılar için değerli bir kaynaktır. Lütfen farklı görüşlere ve diğer kullanıcılara saygılı olun. Kaba, saldırgan, aşağılayıcı veya ayrımcı ifadeler kullanmaktan kaçının.

10 saniye sonra yönlendirileceksiniz...

10 saniye sonra yönlendirileceksiniz...