Menü

EDİSYON   :

TRTRENENARARFRFRRURUURUR
41

Bildirimler

Yasa 2000'de uygulanacak

.00:00, 01/08/1999, PazarG: Güncelleme: 13:17, 05/12/2013, Perşembe
Yeni Şafak
Yasa 2000'de uygulanacak

58-60 emeklilik yaşı uygulaması tasarının yasalaşmasıyla, emeklilikte geçiş süreleri ile Bağ Kur ve SSK emekli maaşlarının TÜFE'ye endekslenmesi de 1 Ocak 2000 tarihinde yürürlüğe girecek.

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu, 13 saatlik bir çalışma sonunda Sosyal Güvenlik Yasa Tasarısı'nı kabul etti. Tasarının yürürlük maddesi ile 58-60 emeklilik yaşı uygulamasının tasarının yasalaşmasıyla, emeklilikte geçiş süreleri ile Bağ Kur ve SSK emekli maaşlarının TÜFE'ye endekslenmesinin de 1 Ocak 2000 tarihinde yürürlüğe girmesi hükme bağlandı. Öte yandan, komisyonda, istifa eden gazetecilerin İşsizlik Sigortası Fonu'ndan yararlanamayacağına ilişkin önerge bu kez reddedildi. Esnaf ve sanatkarlar ile bağımsız çalışan ve tarımda kendi hesabına çalışan kadınlar 58, erkekler 60 yaşında emekliliğe hak kazanacak. Yasa çıktıktan sonra çalışmaya başlayan esnaf ve sanatkarlar ile bağımsız çalışanlardan kadınlar 58, erkekler ise 60 yaşını doldurmak ve 25 tam yıl prim ödemek koşuluyla emekli olabilecekler. Kadınlardan 61, erkeklerden de 63 yaşını dolduranlara ise en az 15 tam yıl sigorta primi ödemek koşuluyla kısmi yaşlılık aylığı bağlanacak. 3 tam yıl prim ödedikten sonra ölen sigortalıların hak sahiplerine de aylık bağlanabilecek. Sigortalıların Bağ Kur'daki basamak yükseltilmesi ilk 11 basamakta prim ödemeye ve talebe bakılmaksızın diğer basamaklarda ise sigortalının istemi üzerine yapılacak.

Sağlık sigortası için 8 ay prim şartı

Bu yasaya göre, ilk defa veya yeniden sigortalı olanlar ile sigorta kapasından çıktıktan sonra yeniden girmek isteyenlerin sağlık yardımlarından yararlanabilmesi için en az 8 ay prim ödemeleri koşulu aranacak. Ayakta yapılan tedavilerde poliklinik muayene ücretinin ve verilen ilaç bedellerinin yüzde 20'si sigortalıdan, yüzde 10'u aylık alanlardan tahsil edilecek. İş kazası ve meslek hastalığı sonucu verilecek olan protez, araç ve gereçlerin bedelleri hariç, diğerleri için sigortalıdan yüzde 20, aylık alanlardan ise yüzde 10'u alınacak.


Yorumlar

Sitemizde paylaştığınız yorumlar, diğer kullanıcılar için değerli bir kaynaktır. Lütfen farklı görüşlere ve diğer kullanıcılara saygılı olun. Kaba, saldırgan, aşağılayıcı veya ayrımcı ifadeler kullanmaktan kaçının.

10 saniye sonra yönlendirileceksiniz...

10 saniye sonra yönlendirileceksiniz...