Vergi iadesi yerine getirilen “asgari geçim indirimi” yarın uygulamaya konuluyor. Yeni sistemle vergi iadesi, artık asgari ücret esas alınarak hesaplanacak ve her ay maaşlara yansıtılacak. Bu şekilde işçi ve memurların aylık geliri, medeni durumu ve çocuk sayısına göre 45,6 YTL ile 77,5 YTL artış gösterecek. Turizm sektöründe Katma Değer Vergisi indirimi de 1 Ocak itibariyle yürürlüğe girecek. Otel, motel, pansiyon, tatil köyü lokanta, pastane gibi turizm işletmelerinde, yüzde 18 yerine yüzde 8 KDV uygulanacak.Bazı vergiler, vergi cezaları ve harçlar, yeniden değerleme oranı olarak belirlenen yüzde 7,2 oranında artacak. Emlak vergisine tabi değerlerdeki artış da yüzde 3,6 olacak. Bu çerçevede her bir kağıttan alınacak damga vergisine ilişkin üst sınır 915,2 YTL'den 1 milyon 15 bin 93 YTL'ye çıkacak. İş yerleriyle ilgili çevre temizlik vergisi, büyük şehirlerde bina grupları ve derecelere göre 18 YTL ile 2.125 YTL arasında, büyük şehir dışındaki illerde ise 15 ile 1.700 YTL arasında uygulanacak.
Bu yorumu Spam olarak bildirdiniz. Talebiniz değerlendiriliyor.