NEVZAT DEMİRKOL-ANKARA
126 maddeden oluşan İş Yasa Tasarısı üzerinde sürdürülen görüşmeler haftaya kaldı. Şimdiye kadar 62 maddesinin kabul edildiği tasarının taşeron muessesi, ödünç işçilik, belirli süreli hizmet akdi, iş güvencesinin kapsamı ve tazminatlar ile ilgili bölümleri sert tartışmalara neden oldu. Tasarıya göre yapılan değişiklikler şöyle oldu;
İş Güvencesi Yasası, 30 ve daha fazla işçi çalıştırılan yerlerde geçerli olacak.
Bir işveren işçilerini bir başka işverene kiralayabilecek.
İşten haksız sebeplerle atılan işçilere verilecek 6 aylık tazminat 4'e indirildi.
İşveren, işçiyi haftada 45 saade kadar çalıştırabilecek.
Fazla çalışma ücreti saat ücretinin yüzde 25 fazlası olacak.
Tatilde çalıştığı her gün için iki günlük mesai alan işçiye, bir günlük ücret ödenecek. Tasarıya göre, Cumartesi günü tam gün değil yarım gün tatil sayılacak.
Yıllık izinlere de sınırlama getiriliyor. Çalışma süreleri 1-5 yıla kadar olanlar 14 gün; 5-15 yıl arasında olanlar 20 gün; 15 yıldan fazla olanlar 26 gün izin kullanacak.
Tasarı, işverene "ekonomik, teknolojik, yapısal ve benzeri işletme, işyeri ve işin gereği" gibi gerekçeleriyle toplu işten çıkarma hakkı da veriyor.
İşyerinde çalışan işçi sayısı 20-100 arasında ise en az 10 işçinin; 101-300 işçi arasında ise en az yüzde 10 oranında işçinin; 301'den daha fazlaysa en az 30 işçinin işine son verilebilecek.
----------------- imza------------------

Bu yorumu Spam olarak bildirdiniz. Talebiniz değerlendiriliyor.