Menü

EDİSYON   :

TRTRENENARARFRFRRURUURUR
41

Bildirimler

Kadın çalışanların doğum izinleri iki hafta arttırılıyor. İş Yasası'nın TBMM Genel Kurulu'nda kabul edilen 74'üncü maddesi ile, doğum öncesi ve sonrasında kullanılan 14 haftalık doğum izni 16 haftaya çıkarılıyor. Doğum yapan kadınların günlük emzirme izinleri de bir buçuk saat olacak.

Tasarının kabul edilen maddelerine göre, kadın işçilerin doğumdan önce 8 ve doğum sonrasında da 8 hafta olmak üzere toplam 16 haftalık süre için çalıştırılmamaları esası getirildi. Kadın işçiler, 16 haftalık ücretli izinden sonra isterse 6 aya kadar ücretsiz izin de kullanabilecek. Bu süre, yıllık ücretli izin hakkının hesabında dikkate alınmayacak. Hamilelik süresince de kadın işçiye periyodik kontroller için ücretli izin verilmesi öngörülüyor.

Çocuk emzirmeye 1,5 saat izin
Yine AK Parti ve CHP'nin ortak önergesiyle mesai saati içinde annelere çocuklarını emzirmeleri için 1,5 saatlik izin süresi tanındı. Anneler çocuklarını emzirmek için bu 1,5 saatlik süreyi mesai saati içinde herhangi bir anda kullanabilecek.

----------------- imza------------------

----------------- imza------------------



/images1/bos.gif
Yorumlar

Sitemizde paylaştığınız yorumlar, diğer kullanıcılar için değerli bir kaynaktır. Lütfen farklı görüşlere ve diğer kullanıcılara saygılı olun. Kaba, saldırgan, aşağılayıcı veya ayrımcı ifadeler kullanmaktan kaçının.

10 saniye sonra yönlendirileceksiniz...

10 saniye sonra yönlendirileceksiniz...