Menü

EDİSYON   :

TRTRENENARARFRFRRURUURUR
42

Bildirimler

Emeklilik ahirete kaldı

Yeni Şafak00:00, 29/06/1999, SalıG: Güncelleme: 12:48, 16/05/2017, Salı
Yeni Şafak
Arşiv

Emeklilik yaşını düzenleyen sosyal güvenlik reformu yasa tasarısına son şekli verildi. Perşembe günü Ekonomik Sosyal Konsey'e sunulacak tasarıda emeklilik yaşı kadın ve erkeklerde 62 olarak belirlendi. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Yaşar Okuyan, muhalefet partisi liderleri Kutan ve Çiller'e tasarı ile ilgili bilgi vereceğini açıkladı.

Uzun süredir tartışılan ve Çalışma Bakanlığı tarafından kamuoyundan sır gibi saklanan Sosyal Güvenlik Yasa Tasarısı tamamlandı. Buna göre emeklilik yaşı kadın ve erkeklerde 62 olarak belirlendi.

Tasarıda emekli olmak isteyen bir sigortalının emekli aylığından yararlanabilmesi için 60 yaşını doldurmuş olması ve en az 10 bin 800 gün prim ödemiş olması gerekiyor. Ayrıca 63 yaşını dolduran ve en az 5 bin 400 gün prim ödemiş olanlara da emeklilik hakkı verilmiş oluyor.

Kademeli geçiş

Çalışanlar için kademeli olarak ayarlanan emeklilik uygulaması ile kadın ise 20, erkek ise 25 tam yılını doldurma süresine 1 yıldan az kalanlar için kadınlarda 40, erkeklerde ise 45 yaş öngörülüyor. 5 yıldan az kalanlardan kadınlar 51, erkekler ise 53 yaşında emekli olabilirken, 5-10 yıl arası kalanlardan kadınlar için 56, erkekler için ise 58 yaş sınırı getiriliyor. 10 yılın üzerinde olanlarda ise kadınlar için 58, erkekler için ise 60 yaş uygulaması planlanıyor.

Her memur işyeri denetleyebilir

Sosyal Güvenlik Yasa Tasarısı'nda iş yerlerini denetleme yetkisi genişletiliyor. Tasarıda işyerlerinin denetlenmesi de sadece müfettişlerle sınırlı kalmayıp, genel müdür onayı ile görevlendirilen kurum memurlarının tamamına veriliyor. Genel müdürler tarafından yetki verilen memurlar işyerlerinde yoklama ve tespit yapabilecekler.

İşsizlik sigortası geliyor

Tasarı işsizlik sigortasını zorunlu hale getiriliyor. Sözkonusu tasarı ile oluşturulacak işsizlik fonundan daha önce sigortalı olup işinden olan kişiler yararlanabilecek. Bunun için de işsizlik fonuna sigortalıdan yüzde 2, işverenden yüzde 3 ve devletten ise yüzde 2 kesinti yapılacak. İşsizlik sigortasından faydalananlar için 600 gün sigortalı çalışanlara 180 gün, 900 gün sigortalı çalışanlara 240 gün, bin 80 gün sigortalı çalışanlara 300 gün işsizlik ödeneği ödenecek.

Cezalar artıyor

Bu arada yasa tasarısı ile idare cezalarda da birtakım düzenlemeler getiriliyor. Bu madde ile para cezaları artırılırken ödeme günleri de azaltılıyor. ------- ARA BASLIK ------------------



------- Geri OKU ------------------




 


Yorumlar

Sitemizde paylaştığınız yorumlar, diğer kullanıcılar için değerli bir kaynaktır. Lütfen farklı görüşlere ve diğer kullanıcılara saygılı olun. Kaba, saldırgan, aşağılayıcı veya ayrımcı ifadeler kullanmaktan kaçının.

10 saniye sonra yönlendirileceksiniz...

10 saniye sonra yönlendirileceksiniz...