Maliye Bakanı Kemal Unakıtan, memur emeklilerinin maaşlarının 2005'te yıllık kümülatif yüzde 8.4 ila yüzde 12.5 arasında değişen oranlarda artacağını bildirdi. Unakıtan, memurlara verilecek zam oranının, daha düşük maaş alana daha yüksek, yüksek maaş alana ise daha düşük oranda yansıyacak şekilde belirlendiğini kaydetti. 1991 yılından itaberen memurluğa başlayan yaklaşık bir milyon çalışana ilave bir derece verileceğini bildiriren Unakıtan, doğum ödeneği gösterge rakamının da 75'den bine çıkarıldığını belirterek, "Böylece halen yaklaşık 3 milyon lira olan ödenek, 40 milyon liraya çıkarılacaktır" dedi.
Hükümet, evli ancak eşi çalışmayan memurlara, eşi çalışan ya da bekar memurlara göre daha yüksek zam yaptı. En düşük memur maaşı 2005 yılının tümünde kümülatif olarak eşi çalışmayan evli ve iki çocuklu memurlar için yüzde 13.4, bekar ya da eşi çalışan memurlar için de yüzde 12.1 oranında artacak. Buna göre evli iki çocuklu ve eşi çalışmayan 14'ün 2'sindeki hizmetlinin maaşı gelecek yıl yılın ilk yarısında yüzde 7.3 ve ikinci yarısında da yüzde 5.7 oranında artarak, 564 milyon liradan ocakta 605.5 milyon (505.6 YTL), temmuzda 639.8 milyon liraya (639.8 YTL) çıkacak. Aynı derecedeki eşi çalışan memur ise ocakta yüzde 5.7 oranında artarak 525.3 milyon liraya, temmuzda da yüzde 5.9 artarak 556.6 milyon liraya yükselecek.
KİT'lerdeki sözleşmeli personelin ücret tavanı ise 1 milyon 886 bin 525 liradan, ocakta 1 milyar 982 milyon liraya (1982 YTL) temmuzda ise 2 milyar 88 milyon liraya (2 bin 88 YTL) çıkacak.
----------------- imza------------------
----------------- imza------------------
Bu yorumu Spam olarak bildirdiniz. Talebiniz değerlendiriliyor.