Unakıtan, TBMM Genel Kurulu'nda 2006 bütçesini sunuşunda, memurların 2006 yılına ilişkin aylıklarında yapılacak artışların, ilk kez yetkili sendikalar, konfederasyonlar ile Kamu İşveren Kurulu arasında yapılan toplu görüşmelerde sağlanan mutabakat çerçevesinde belirlendiğini söyledi.
Memur aylıklarının, Ocak ve Temmuz ayında ayrı ayrı yüzde 2,5 oranında, kümülatif bazda ise yüzde 5,1 oranında artırılacağını belirten Unakıtan, bu artışın yanı sıra ek ödemesi bulunmayan kurumlarda çalışan personele, Ocak ayından itibaren yaklaşık 40 YTL ve Temmuz ayından itibaren de bu tutara 40 YTL daha eklenerek yaklaşık 80 YTL tutarında ilave ödeme yapılacağını anlattı.
Unakıtan, eş için uygulanmakta olan aile yardımı ödeneği gösterge rakamının 1.250'den 1.450'ye çıkarıldığını, böylece 2006 yılında kümülatif bazda en düşük dereceli memur maaşının yüzde 19,9, ortalama memur maaşının yüzde 12,7, en yüksek memur maaşının ise yüzde 5,1 oranlarında artacağını belirtti. Unakıtan, "Yapılacak artışlar sonucu en düşük dereceli memurun maaşı Ocak ayında 541 YTL'den 595 YTL'ye, Temmuz ayında ise 650 YTL'ye yükselecek" dedi.
Maliye Bakanı Kemal Unakıtan, AK Parti hükümeti döneminde asgari ücretli, memur ve emeklinin alım gücünün arttığını savundu. Son üç yıllık dönemde TÜFE endeksindeki kümülatif değişimin yüzde 39,8 düzeyinde gerçekleşeceğine dikkat çeken Unakıtan, buna karşın söz konusu dönemde aynı bazla en düşük memur maaşının yüzde 59.4, net asgari ücretin yüzde 90, en düşük SSK emekli aylığının yüzde 75, en düşük Bağ-Kur esnaf aylığının yüzde 142,1, en düşük Bağ-Kur çiftçi emekli aylığının yüzde 216,5, en düşük memur aylığının yüzde 61,8 ve 65 yaş aylığının da yüzde 163,3 oranında arttığını ileri sürdü.

Bu yorumu Spam olarak bildirdiniz. Talebiniz değerlendiriliyor.