İşsizlik maaşı ne kadar? 2026 en düşük ve en yüksek işsizlik maaşı tutarları

11:31, 08/10/2026, PerşembeG: Güncelleme: 11:48, 08/10/2026, Perşembe
Yeni Şafak
İşsizlik maaşı ne kadar? 2026 en düşük ve en yüksek işsizlik maaşı tutarları

2026 yılında en düşük işsizlik maaşı damga vergisi kesintisiyle birlikte 13.111,72 TL, en yüksek işsizlik maaşı ise 26.223,44 TL olarak uygulanmaktadır. Peki kimler işsizlik maaşı alabilir, şartlar nelerdir?

2026 yılına girerken işsizlik maaşı tutarları Türkiye genelinde yeniden belirlendi. Asgari ücretin yüzde 27 oranında artarak net 28 bin 75 TL’ye yükselmesi, işsizlik ödeneğinin hesaplama sınırlarını da doğrudan etkiledi. Böylece 1 Ocak itibarıyla işsiz kalanlar için geçerli olacak yeni taban ve tavan rakamlar ortaya çıktı.

2026 yılına girerken işsizlik maaşı tutarları Türkiye genelinde yeniden belirlendi. Asgari ücretin yüzde 27 oranında artarak net 28 bin 75 TL’ye yükselmesi, işsizlik ödeneğinin hesaplama sınırlarını da doğrudan etkiledi. Böylece 1 Ocak itibarıyla işsiz kalanlar için geçerli olacak yeni taban ve tavan rakamlar ortaya çıktı.

Asgari ücret artışı işsizlik maaşını da etkiledi

Mevzuata göre işsizlik ödeneği, sigortalının işten ayrılmadan önceki son dört aylık ortalama brüt kazancının yüzde 40’ı esas alınarak hesaplanıyor. Ancak bu ödeme, brüt asgari ücretin yüzde 80’ini geçemiyor. 2026 yılı için belirlenen yeni asgari ücretle birlikte bu üst sınır da yukarı çekilmiş oldu.

Asgari ücret artışı işsizlik maaşını da etkilediMevzuata göre işsizlik ödeneği, sigortalının işten ayrılmadan önceki son dört aylık ortalama brüt kazancının yüzde 40’ı esas alınarak hesaplanıyor. Ancak bu ödeme, brüt asgari ücretin yüzde 80’ini geçemiyor. 2026 yılı için belirlenen yeni asgari ücretle birlikte bu üst sınır da yukarı çekilmiş oldu.

2026 en düşük ve en yüksek işsizlik maaşı

Yapılan güncelleme sonucunda, en düşük işsizlik maaşı 13 bin 111 TL seviyesine yükseldi. Üst sınır ise 26 bin 222 TL olarak belirlendi. Böylece hem düşük gelir grubunda yer alan çalışanlar hem de yüksek ücretle çalışırken işsiz kalanlar için ödenecek tutarlar yeniden tanımlandı.

2026 en düşük ve en yüksek işsizlik maaşıYapılan güncelleme sonucunda, en düşük işsizlik maaşı 13 bin 111 TL seviyesine yükseldi. Üst sınır ise 26 bin 222 TL olarak belirlendi. Böylece hem düşük gelir grubunda yer alan çalışanlar hem de yüksek ücretle çalışırken işsiz kalanlar için ödenecek tutarlar yeniden tanımlandı.

Devam eden ödemelerde kimlerin maaşı değişmeyecek

İşsiz kaldığı tarih itibarıyla son dört aylık ortalama brüt ücreti 32 bin 778 TL’nin altında olanların mevcut işsizlik maaşlarında herhangi bir artış yapılmayacak. Bu gruptaki hak sahipleri, ödeme süresi tamamlanana kadar önceki tutar üzerinden maaş almaya devam edecek.

Devam eden ödemelerde kimlerin maaşı değişmeyecekİşsiz kaldığı tarih itibarıyla son dört aylık ortalama brüt ücreti 32 bin 778 TL’nin altında olanların mevcut işsizlik maaşlarında herhangi bir artış yapılmayacak. Bu gruptaki hak sahipleri, ödeme süresi tamamlanana kadar önceki tutar üzerinden maaş almaya devam edecek.

Tavan artışı kimleri kapsayacak

Son dört aylık ortalama brüt ücreti 32 bin 778 TL’nin üzerinde olanların kalan işsizlik ödenekleri ise yeni tavan üzerinden hesaplanacak. Daha önce tavan sınırlaması nedeniyle daha düşük ödeme alan bu gruptaki işsizler, ocak ayından itibaren artırılmış tutardan yararlanacak.

Tavan artışı kimleri kapsayacakSon dört aylık ortalama brüt ücreti 32 bin 778 TL’nin üzerinde olanların kalan işsizlik ödenekleri ise yeni tavan üzerinden hesaplanacak. Daha önce tavan sınırlaması nedeniyle daha düşük ödeme alan bu gruptaki işsizler, ocak ayından itibaren artırılmış tutardan yararlanacak.


Kimler işsizlik maaşı alabilir, şartlar nelerdir?


• Kendi istek ve kusurunuz dışında işsiz kalmak.

• İşten ayrılmadan önceki son 120 gün kesintisiz prim ödemiş olmak.

• Son 3 yıl içinde en az 600 gün işsizlik sigortası primi ödemiş olmak.

• Hizmet akdinin feshinden sonraki 30 gün içinde İŞKUR veya e-Devlet üzerinden başvuru yapmak.

Kimler işsizlik maaşı alabilir, şartlar nelerdir?• Kendi istek ve kusurunuz dışında işsiz kalmak.• İşten ayrılmadan önceki son 120 gün kesintisiz prim ödemiş olmak.• Son 3 yıl içinde en az 600 gün işsizlik sigortası primi ödemiş olmak.• Hizmet akdinin feshinden sonraki 30 gün içinde İŞKUR veya e-Devlet üzerinden başvuru yapmak.
Sayfa Sonu
Türkiye’nin Birikimi. Uluslararası Medya Grubu.

Türkiye’nin gündemini belirleyen haber kaynağına hoş geldiniz! Tarafsız, dinamik ve derinlemesine habercilik anlayışıyla Yeni Şafak, okuyucularına güncel gelişmelerin ötesinde bir deneyim sunuyor. Siyaset ve ekonomiden kültür-sanat ve spor dünyasına kadar geniş bir yelpazede sunduğu haberlerle, hem Türkiye’de hem de dünyada neler olup bittiğini anında öğrenin. Dijital platformlarıyla her an, her yerden en doğru bilgiye ulaşın; Yeni Şafak’la gündemi yakalayın!

Sosyal medyada bizi takip edin
Mobil Uygulamaları indirin

Gündemi cebinizde taşıyın! Yeni Şafak’ın mobil uygulamalarıyla, en güncel haberlere anında ulaşın. Siyasetten ekonomiye, spordan kültür-sanat dünyasına kadar geniş bir içerik yelpazesi parmaklarınızın ucunda! Hem iOS, hem Android hem de Huawei cihazlarınızda kolayca indirerek, günün her anında en doğru bilgiye hızlıca erişin. Hemen indirin, dünyadaki gelişmeleri kaçırmayın!

Kategoriler
Albayrak Medya

Maltepe Mah. Fetih Cad. No:6 34010 Zeytinburnu/İstanbul, Türkiyeiletisim@yenisafak.com+90 212 467 6515

YASAL UYARI

BIST isim ve logosu 'Koruma Marka Belgesi' altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez. BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz. Piyasa verileri iDealdata Finansal Teknolojiler A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. BİST hisse verileri 15 dakika gecikmelidir.

Tüm hakları saklıdır © Net Medya 2026