Asgari ücrete yapılan yüzde 4.3'lük zam asgari geçim indirimi tutarlarını da yeni yıldan itibaren değiştirecek. 1 Ocak'ta yürürlüğe girecek brüt 666 YTL'lik asgari ücret, asgari geçim indirimi yoluyla bekar bir işçi ya da memura aylık 49,95 YTL getiri sağlayacak. Bu rakam evli, eşi çalışmayan 2 çocuklu bir ücretli için 74,93 YTL, dört çocuklu bir ücretli için de 84,92 YTL olacak.
Asgari geçim indirimi, takvim yılı başında geçerli olan ve sanayi kesiminde çalışan 16 yaşından büyük işçiler için uygulanan asgari ücret üzerinden hesaplanıyor. Hesaplamada, mükellefin kendisi için asgari ücretin yüzde 50'si, çalışmayan ve herhangi bir geliri olmayan eş için yüzde 10'u, çocukların her biri için ayrı ayrı olmak üzere, ilk 2 çocuk için yüzde 7.5'i, diğer çocuklar için de yüzde 5'i dikkate alınıyor. Bu şekilde belirlenen tutar, gelir vergisinin ilk dilimine uygulanan yüzde 15 oranı ile çarpılacak. Bulunan tutar da, her ay ödenecek gelir vergisinden mahsup ediliyor.
Yeni asgari ücret, 2009 yılında asgari geçim indirimi tutarlarına 2,05 TL ile 3,48 TL arasında ücret artışı getirecek. Halen 638,7 YTL olan asgari ücret, son artışla Ocak-Haziran 2009 döneminde brüt 666 TL'ye, Temmuz-Aralık 2009 döneminde de 693 TL'ye yükselecek.
Bu yorumu Spam olarak bildirdiniz. Talebiniz değerlendiriliyor.