Asgari Ücret Tespit Komisyonu'nun bugün Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nda yapacağı toplantıda, gelecek yıl geçerli olacak asgari ücreti belirlemesi bekleniyor. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik başkanlığında gerçekleşmesi beklenen toplantıda, TÜRK-İŞ Genel Eğitim Sekreteri Ramazan Ağar, TİSK Yönetim Kurulu üyesi Ali Nafiz Konuk yeralacak. Komisyon, 5'i işçi, 5'i işveren, 5'i de hükümet temsilcisi olmak üzere 15 kişiden oluşuyor.
Asgari ücret, 16 yaşından büyük bekar bir işçi için yaklaşık brüt 837, net 659 lira, 16 yaşından küçükler için brüt 715, net 572 lira olarak uygulanıyor. Asgari ücretten 16 yaşından büyük işçiler için 178, 16 yaşından küçük işçiler için 143 lira kesinti yapılıyor. 2012'de asgari ücrete yapılacak zamma ilişkin öngörüye yer verilmiş, buna göre, asgari ücretin gelecek yılın ocak ve temmuz aylarında yüzde 3 artırılması öngörülmüştü. Bu yıl için ise yüzde 4 artı 4 artırılması öngörülen asgari ücret, yılın altı ayında yüzde 4,7, ikinci altı ayında ise yüzde 5,1 artırılmış, ortalama artış yüzde 10,1'i bulmuştu.
Bu yorumu Spam olarak bildirdiniz. Talebiniz değerlendiriliyor.