Menü

EDİSYON   :

TRTRENENARARFRFRRURUURUR
45

Bildirimler

Asgari ücret uygulaması bugünden itibaren yürürlüğe girdi. Konuyla ilgili dün Resmi Gazete'de yayımlanan kararda, Kurulun 4 toplantı sonunda aldığı kararda 1 Ocak 2011-30 Haziran 2011 tarihleri arasında 26.55 TL olan günlük ücret, 1 Temmuz 2011-31 Aralık 2011 tarihleri arasında 27.90 TL olarak tespit edildi. Bu oran 16 yaşını doldurmamış işçiler için ise 1 Ocak 2011-30 Haziran 2011 tarihleri arasında 22.65 TL, 1 Temmuz 2011-31 Aralık 2011 tarihleri arasında ise 23.85 TL olarak belirlendi.

KARARIN GEREKÇELERİ

Kararın gerekçesinde asgari ücretin, ödenmesi zorunlu olan en az ücret olduğuna işaret edilerek, 'Asgari ücretin belirlenmesini düzenleyen Asgari Ücret Yönetmeliği uyarınca asgari ücret, pazarlık ücreti değildir. Asgari ücretin belirlenmesi sırasında komisyonumuz, bu çerçevede bir karar alınması için çalışmış, işçilerin geçim şartları ve 2011 yılı enflasyon hedefi gibi faktörleri değerlendirmiştir' denildi.

KARŞI ÇIKANLAR DA OLDU

Kararda, işçi temsilcilerinin asgari ücret karşı oy gerekçesi de yer aldı. Türk-İş'in karşı oy gerekçesinde, Türkiye İstatistik Kurumu tarafından belirlenen asgari ücretin net olarak ilan edilmesi bir yana, asgari ücretten gelir vergisi, sigorta işçi payı, zorunlu tasarruf ve benzeri kesintiler yapıldığı belirtildi.

Yorumlar

Sitemizde paylaştığınız yorumlar, diğer kullanıcılar için değerli bir kaynaktır. Lütfen farklı görüşlere ve diğer kullanıcılara saygılı olun. Kaba, saldırgan, aşağılayıcı veya ayrımcı ifadeler kullanmaktan kaçının.

10 saniye sonra yönlendirileceksiniz...

10 saniye sonra yönlendirileceksiniz...