Menü

EDİSYON   :

TRTRENENARARFRFRRURUURUR
39

Bildirimler

YÖK yasası geçerse maaşlar da artacak

Yeni Şafak00:00, 28/04/2004, ÇarşambaG: Güncelleme: 12:58, 25/05/2017, Perşembe
Yeni Şafak
Arşiv

Başbakanlığa gönderilen Yükseköğretim yasa taslağı, öğretim elemanlarının maaşlarına zam yapılmasını da içeriyor. Öğretim elemanlarının üniversite ödeneğinden aldıkları pay arttırılarak maaşlara ortalama 300 milyon lira zam yapılacak.

---------------------------------- manset -------------------------------------------
---------------------- manset ---------------------

Milli Eğitim Bakanlığı'nın son rötüşlarını yaparak Başbakanlığa gönderdiği Yükseköğretim Yasa Taslağı, öğretim elemanlarının maaşlarına zam yapılmasını öngören bir düzenlemeyi de içeriyor. Öğretim elemanlarının üniversite ödeneğinden aldıkları pay yüzde 10 ila 30 oranlarında artırılarak maaşlara ortalama 300 milyon lira zam yapılacak. Taslakta yardımcı doçentlerin "üniversiteden atılma" riskine de son veriliyor. Yardımcı doçentler, görev süreleri 8 yıla çıkarılırken, bu süre sonunda Üniversitelerarası Kurul'un aradığı "bilimsel yayın" şartını yerine getiremeseler de, üniversitede öğretim görevlisi olarak çalışabilecekler.

Taslağa göre, en yüksek zam yüzde 30 ile öğretim elemanları arasında en düşük maaşla çalışan araştırma görevlilerine yapılıyor. Bunun yanısıra yardımcı doçentler yüzde 20, doçentler yüzde 15 ve profesörler yüzde 10 oranında maaş zammı alacak.

Yeni yasa yardımcı doçente yükselme imkanı getiriyor

Yardımcı doçentlere ayrıca devlet memuriyetinde, profesörlerle eşit dereceye kadar yükselme hakkı da tanınıyor. Mevcut yasaya göre en fazla 3.dereceye kadar yükselebilen yardımcı doçentler, artık 1.derecenin 4. kademesine kadar çıkabilecek. Taslak, yardımcı doçentleri de makam tazminatı alan öğretim üyeleri arasına dahil ediyor. Öte yandan üniversitelerdeki adam kayırmacılığı önlemek amacıyla taslakta iki önemli düzenleme yapıldı. Bu amaçla araştırma görevlilerinin ÖSYM'nin yapacağı merkezi bir sınavla seçilmesi şartı getirildi. Öğretim görevlileri için de yüksek lisans yapmış olma ya da alanında en az 5 yıl çalışma şartı kondu.

Kim ne kadar ek ödenek alacak?

2914 sayılı "Yükseköğretim Personel Kanunu"nun 12. maddesindeki üniversite ödenekleri oranları şöyle değiştiriliyor:

  • 2914 sayılı "Yükseköğretim Personel Kanunu"nun 12. maddesindeki üniversite ödenekleri oranları şöyle değiştiriliyor:

  • 1) Profesörlerden Rektör, Rektör Yardımcısı, Dekan, Dekan Yardımcısı, Yüksekokul Müdürü olanlar ile Profesör kadrosunda üç yılını tamamlamış bulunanlar yüzde 245'den yüzde 315'e,

  • 2) Diğer Profesör kadrosunda bulunanlar yüzde 215'den yüzde 275'e,

  • 3) Doçent kadrosunda bulunanlara yüzde 175'ten yüzde 240'a,

  • 4) Yardımcı Doçent kadrosunda bulunanlar yüzde 165'ten yüzde 215'e,

  • 5) Diğer Öğretim elemanlarından:

  • a) Birinci dereceden aylık alanlar yüzde 130'dan yüzde 190'a,

  • b) İkinci dereceden aylık alanlara yüzde 117'den yüzde 180'e,

  • c) Üçüncü dereceden aylık alanlara yüzde 110'dan yüzde 170'e,

  • d) Dördüncü ve beşinci dereceden aylık alanlara yüzde 104'den yüzde 165'e,

  • e) Diğer derecelerden aylık alanlara %98'den yüzde 150'ye.

  • ASLIHAN ALTAY KARATAŞ ANKARA

    ----------------- imza------------------

    ----------------- imza------------------


    /images1/bos.gif
  • Yorumlar

    Sitemizde paylaştığınız yorumlar, diğer kullanıcılar için değerli bir kaynaktır. Lütfen farklı görüşlere ve diğer kullanıcılara saygılı olun. Kaba, saldırgan, aşağılayıcı veya ayrımcı ifadeler kullanmaktan kaçının.

    10 saniye sonra yönlendirileceksiniz...

    10 saniye sonra yönlendirileceksiniz...