Yeni yılda en düşük net asgari ücret resmen 1.300 lira olurken, ücret artışı yükünün yüzde 40'ına tekabul eden 110 liralık kısmı 2016 yılı boyunca devlet tarafından karşılanacak. Hükümet, işçi ve işveren temsilcilerinden oluşan Asgari Ücret Tespit Komisyonu'nun dün toplanması sonrası açıklama yapan Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Süleyman Soylu, mutabık kalınan yeni asgari ücretin yarından itibaren geçerli olacağını belirtti. Yeni asgari ücretin brüt 1.647 lira olacağını belirten Soylu, işverene maliyetinin ise 1.825 TL olacağı bilgisini paylaştı. Bugün sona erecek olan mevcut asgari ücret ise net 1.000 lira olarak uygulanmaktaydı. Yine devam eden söz konusu mevcut asgari ücretin brüt maliyeti 1.273 TL, işverene yükü de 1.496 TL seviyesinde yer alıyordu. Yeni asgari ücret uygulamasından ise 8,5 milyon kişinin yararlanması bekleniyor.
Hükümetin seçim taahhütleri arasında yer alan net asgari ücretin yüzde 30 artışla 1.300 liraya çıkarılarak 1 Ocak 2016'dan itibaren uygulamaya geçeceği vaad ediliyordu. Çoğu işverenin yoğun eleştirisine maruz kalan yeni asgari ücret uygulaması, tüm zorluklara rağmen zamanında hayata geçirilerek önemli kazanımlar arasındaki yerini aldı. Yeni asgari ücretin bütçeye bir yükü olacağını ifade eden Bakan Soylu, “Bu yük SGK tarafından değil doğrudan Hazine tarafından karşılanacak” diye konuştu. Çalışma Bakanı Soylu açıklamalarında, asgari ücretin yeni yıl itibariyle net 1.300 TL'ye yükseltilmesi için yasa teklifi verileceğini ve bu artıştan kaynaklı yaklaşık 20 milyar liralık maliyetin 9.7 milyar lirasının devlet tarafından karşılanacağını da sözlerine ekledi.
Hem hükümet yetkilileri hem de analistler asgari ücret artışının büyümede pozitif bir etki sağlayacağını belirtirken, enflasyon, istihdam ve bütçedeki olası negatif yüküne de dikkat çekiyor. Mali disiplinden şaşılmayacağının altını çizen Soylu, söz konusu artış ve beraberinde getirilen destekle hedeflerinin üretim ve rekabeti artırmanın yanında özellikle küçük ve orta ölçekli şirketlerin üzerine binecek yükü almak olduğunu vurguladı.
İşverene yükü 13 yılda 12 puan düştü
AK Parti'nin 2002 Kasım ayında hükümete geldiğinde 184,2 lira (dönemin parasıyla; 184 milyon 251 bin lira) olan asgari ücret, 2016 yılına gelinen süreçte 1.300 liraya yükselerek yaklaşık 1.116 liralık bir artış kaydetmiş oldu. Yine AK Parti'nin hükümete geldiği ilk dönemde, asgari ücretin işverene yükü 332,8 lira (dönemin parasıyla; 332 milyon 881 bin lira) ile yüzde 45 oranındayken, bu oran da 2015'de yaklaşık yüzde 33'e gerileyerek 1,496 lira oldu. Böylece, hem asgari ücret hızla artarken hem de işverenlerin üzerine
binen yük 12 puan azaltılmış oldu.
Başbakan Ahmet Davutoğlu, asgari ücretin 1 Ocak'tan itibaren bin 300 lira olacağını Twitter hesabından duyurdu. Başbakan Davutoğlu, sosyal paylaşım sitesi Twitter hesabından “1 Ocak itibariyle asgari ücret bin 300 TL olacak. Söz verdik, yapıyoruz. Milletimize hayırlı olsun” paylaşımında bulundu.

Bu yorumu Spam olarak bildirdiniz. Talebiniz değerlendiriliyor.